turnet Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Witam,mój moto to yamaha xs 400DOHC,dzisiaj wymieniłem olej w silniku na Agip 15w50 i przy prędkości 100km/h i obrotach 6000 zaczyna się ślizgać sprzęgło tak że obroty wzrastają do ponad 8000.Co się mogło stać po wymianie oleju na nowy,przyznam że stary olej był już bardzo ciemny wręcz czarny,olej zakupiłem w serwisie motocyklowym z beczki.Według serwisówki powinien być olej 20w40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 (edytowane) Znasz odpowiedź i pytasz....Jeśli właściwy olej nic nie zmieni to wypada zajrzeć do sprzęgła. Edytowane 2 Lipca 2011 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turnet Opublikowano 2 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Znasz odpowiedź i pytasz....uważasz że parametry oleju są złe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Oby kolego, bo jednak myślę, że szykuje się grubsza robota jednak sprawdzić trzeba bo i takie cuda się zdarzają. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turnet Opublikowano 2 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 z tym właściwym olejem to jest tak że jedni producenci podają olej o takich parametrach a inni o jeszcze innych do tego modelu.W serwisówce też jest tabela w jakich temperaturach otoczenia jaką lepkość/gęstość oleju stosować czyli teoretycznie olej musi być motocyklowy bo ma właśnie te dodatki aby sprzęgło pracowało dobrze,a jaka gęstość to dobieramy w jakich temperaturach silnik będzie pracował.Czyli jak zastosowałem 15w50 to poszerzyłem zakres pracy silnika w temperaturach niskich i wysokich w porównaniu do 20w40. Tak to rozumie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Prawie dobrze rozumujesz. Olej krzywdy nie zrobił, nie swoimi właściwościami. Olej świeży dobrze smaruje, wcześniej miałeś zużyty kisiel który gorzej smarował. Sprzęgło jest zużyte, dostało świeżego oleju (dobrze smarującego) i zaczęło się ślizgać. Wymiana tarcz to nie żadna trudna sztuka, ani też droga. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turnet Opublikowano 2 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Prawie dobrze rozumujesz. Olej krzywdy nie zrobił, nie swoimi właściwościami. Olej świeży dobrze smaruje, wcześniej miałeś zużyty kisiel który gorzej smarował. Sprzęgło jest zużyte, dostało świeżego oleju (dobrze smarującego) i zaczęło się ślizgać. Wymiana tarcz to nie żadna trudna sztuka, ani też droga.też tak myślę że tarcze się kończą,teraz sprawdziłem że na klamce od sprzęgła nie mam w ogóle luzu a linka jest bardzo wykręcona,jutro ustawie luz tak jak serwisówka podaje i zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wróbel Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Z tego co wiem, im szybciej teraz wymienisz sprzęgło tym większe prawdopodobieństwo, że przekładek nie będziesz musiał wymieniać, a kosztują podobnie co tarcze sprzęgła, wiec skoro masz zalać olej za 150-200zł to lepiej wymień tarcze, które prawie na pewno są do wymiany, i pewnie wyjdzie w podobnych pieniądzach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 też tak myślę że tarcze się kończą,teraz sprawdziłem że na klamce od sprzęgła nie mam w ogóle luzu a linka jest bardzo wykręcona,jutro ustawie luz tak jak serwisówka podaje i zobaczymy. Dopiero teraz piszesz że nie masz luzu na klamce? Ustaw tak żeby było nawet z 0,5cm luzu między dźwignią a jej obsadą. Jeśli moto jeździło bez luzu na lince to tarcze i tak będą do wymiany. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turnet Opublikowano 3 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Dopiero teraz piszesz że nie masz luzu na klamce? Ustaw tak żeby było nawet z 0,5cm luzu między dźwignią a jej obsadą. Jeśli moto jeździło bez luzu na lince to tarcze i tak będą do wymiany.nie sprawdzałem bo było wszystko dobrze,dopiero tak jak napisałem że po wymianie oleju sprzęgło zaczęło się ślizgać przy większych prędkościach,luz ustawiłem tak jak pisze w serwisówce do 2mm luzu na klamce.Teraz nie mam jak sprawdzić czy ustawienie luzu coś pomogło bo u mnie strasznie leje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turnet Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 a więc koledzy za waszą namową jednak rozebrałem sprzęgło,sądzę że tarcze to już szrot,przekładki jeszcze w dobrym stanie acz kol wiek jedna zaczynała już się robić niebieska.Zamieszczam fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Wyglądają jak używane tarcze.... Weź suwmiarkę i zmierz każdą w kilku miejscach, porównaj z danymi z książki. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turnet Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 (edytowane) Wyglądają jak używane tarcze.... Weź suwmiarkę i zmierz każdą w kilku miejscach, porównaj z danymi z książki.jak dobrze zrozumiałem serwisówke to tarcze trzeba zmierzyć w kilku miejscach,mają mieć minimum 2,8mm do 3,00.Tarcze pomierzyłem i mają przeważnie 2,9 a nawet w niektórych miejscach 3,00mm.kosz w stanie jest idealnym.Czyli wychodzi że ten Agip jest za gęsty albo to jakaś podróba z beczki,jednak trzeba będzie zalać castrola 20w40 tak jak serwisówce pisze.Jak go lałem to był strasznie gęsty.Żona to nawet do mnie już się nie odzywa przez ten motor,teraz znowu olej plus uszczelka,dobrze że syn mi simsona pożycza. Edytowane 4 Lipca 2011 przez turnet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 wypada pomierzyć jeszcze sprężyny :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turnet Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 wypada pomierzyć jeszcze sprężyny :icon_exclaim:sprężyny też pomierzone trzymają elegancko wymiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.