Skocz do zawartości

Opony - najważniejszy wybór


Rekomendowane odpowiedzi

- Wybór opon powinien być zgodny z przepisami oraz zaleceniami producenta pojazdu. Aby zapewnić jak najlepsze osiągi i stabilność, konieczny jest montaż opon tego samego typu na kole przednim i tylnym. Opony różnych producentów, o innym wzorze bieżnika, budowie i poziomie zużycia mogą mieć negatywny wpływ na kierowalność i stabilność motocykla. O ile nie jest to rekomendowane przez producenta pojazdu, nie wolno montować na przedniej i tylnej osi opon różnych typów (np. radialnej i diagonalnej). Opony motocyklowe posiadają oznaczenie wskazujące na której osi mają być montowane. Niedopuszczalny jest montaż opon przednich na tylnej, lub opon tylnych na przedniej osi – mówi właścicielka firmy NetCar Justyna Kaczor. Tutaj dowiesz się więcej :icon_biggrin:

post-55561-0-38023900-1309263183_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć.

Stoję przed wyborem opon do VFR'ki

na jakie się zdecydowac? w gre wchodzi nowy komplecik :crossy:

-Michelin Pilot Road 2ct

-Michelin Pilot Power

-Pirreli Diablo Strada.

 

nie szukam kapci do ostrego latania na winklach które dojadę w jeden sezon, raczej potrzebuje typowo turystycznych opon, ktore zapewnią dobra przyczepnosc i długie przebiegi

 

moze polecacie jakieś inne w przedziale 800-1000 ziko?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Stoję przed wyborem opon do VFR'ki

na jakie się zdecydowac? w gre wchodzi nowy komplecik :crossy:

-Michelin Pilot Road 2ct

-Michelin Pilot Power

-Pirreli Diablo Strada.

 

nie szukam kapci do ostrego latania na winklach które dojadę w jeden sezon, raczej potrzebuje typowo turystycznych opon, ktore zapewnią dobra przyczepnosc i długie przebiegi

 

moze polecacie jakieś inne w przedziale 800-1000 ziko?

pozdrawiam

 

 

Metzeler Z8 chyba, ze te tansze, ktore trzymaja wystarczajaco to Z6

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z6 jest wytrzymała ale to kwadratowa opona.

Volksdeutsche – określenie stosowane w pierwszej połowie XX wieku wobec osób pochodzenia niemieckiego, niezamieszkujących Niemiec, którzy nie posiadali niemieckiego ani austriackiego obywatelstwa.

icon2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metzeler Z8 chyba, ze te tansze, ktore trzymaja wystarczajaco to Z6

 

:crossy:

 

Problem w tym że niema "Z8" w moim rozmiarze, a potrzebuje 120/70/17 oraz 170/60/17

obecnie mam z tyłu "180" i jest trochę zagięta na bokach

 

do pilot road'ów 2ct mnie przekonuje to że są dwuskładnikowe, czyli twarda mieszanka po środku zapewnia dłuższe przebiegi, a miękka po bokach daje maksymalną przyczepność w złożeniu. :bigrazz:

Edytowane przez fakir_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z6 jest wytrzymała ale to kwadratowa opona.

Mam Z6 i fajnie się kładzie :smile: Po przesiadce ze Sportec M3. Mam nadzieję że mi na dłużej starczy przy rozsądnej jeździe. Na pewno sportowe opony są bardziej stworzone do głębokich złożeń ale żywotność na tym cierpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Z6 i fajnie się kładzie :smile:

 

Chyba przewraca.

Volksdeutsche – określenie stosowane w pierwszej połowie XX wieku wobec osób pochodzenia niemieckiego, niezamieszkujących Niemiec, którzy nie posiadali niemieckiego ani austriackiego obywatelstwa.

icon2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Stoję przed wyborem opon do VFR'ki

na jakie się zdecydowac? w gre wchodzi nowy komplecik :crossy:

-Michelin Pilot Road 2ct

-Michelin Pilot Power

-Pirreli Diablo Strada.

 

nie szukam kapci do ostrego latania na winklach które dojadę w jeden sezon, raczej potrzebuje typowo turystycznych opon, ktore zapewnią dobra przyczepnosc i długie przebiegi

 

moze polecacie jakieś inne w przedziale 800-1000 ziko?

pozdrawiam

 

 

a skad sie wzioł pilot power? to typowo sportowa opona. mozesz spokojnie założyć metzelera Z6 a jesli możesz troche dolożyć załóż dunlopa roadsmart. swietna nowoczesna opona turystyczna. polecam

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z6 jest wytrzymała ale to kwadratowa opona.

 

Czy będzie kwadratowa czy nie to zależy jak się używa jej boków ;)

Ja mogę z czystym sumieniem polecić Z6, przejechałem na nich 10tys i spokojnie na tylnej zrobie jeszcze 5,

nadaje się do normalnej jazdy jak i okazjonalnego wypadu na tor w lublinie czy radomiu.

 

Diablo Strady też miałem, bardzo żywotne, przejechałem na nich ponad 15 tysięcy i jeszcze troche zostało gdy sprzedawałem,

gdy się rozgrzały można było całkiem śmiało składać się w winkle

http://www.bikepics.com/pictures/1698448/

http://www.bikepics.com/pictures/1698452/

www.bikepics.com/members/zawisza

 

Simson S51 > MZ ETZ150 > Kawasaki GPZ500s > Honda CBR600 F4 > Yamaha FZS 1000 Fazer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z6 jest wytrzymała ale to kwadratowa opona.

 

 

Chyba przewraca.

 

 

Szaki, bez przesady, naprawde zajefajna opona ktora bez problemu pozwala zlozyc sie do 2mm przedn krancem przedniej opony w ruchu publicznym. W deszczu tez zajefajnie daje rade.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy będzie kwadratowa czy nie to zależy jak się używa jej boków ;)

Ja mogę z czystym sumieniem polecić Z6, przejechałem na nich 10tys i spokojnie na tylnej zrobie jeszcze 5,

nadaje się do normalnej jazdy jak i okazjonalnego wypadu na tor w lublinie czy radomiu.

 

 

 

 

Szaki, bez przesady, naprawde zajefajna opona ktora bez problemu pozwala zlozyc sie do 2mm przedn krancem przedniej opony w ruchu publicznym. W deszczu tez zajefajnie daje rade.

 

:crossy:

 

 

 

Oczywiście że tak, ale nie zmienia to faktu że jej profil jest inny od sportowej. Jest bardzo wytrzymała, na deszczu daje radę ale jest straszna jak przy złożenia na jakie ci pozwalają warunki, okazuje się że jedziesz na jej cholernym kancie. Nie ma możliwości płynnego składania się na niej.

 

 

 

Volksdeutsche – określenie stosowane w pierwszej połowie XX wieku wobec osób pochodzenia niemieckiego, niezamieszkujących Niemiec, którzy nie posiadali niemieckiego ani austriackiego obywatelstwa.

icon2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no to sam sobie odpowiedziales. turystyka to nie tor. a opony sportowe zuzywaja sie znacznie szybciej. to nie sa tanie rzeczy ;)

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...