maniek_7 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 (edytowane) Mam nietypowy (dla mnie)problem. Wymieniałem klocki i płyn w hamulcu przednim (przewody mam stalówki). W czasie wymiany zalałem płynem pół motocykla (!) - żona pompowała klamką a po każdym naciśnięciu ze zbiorniczka (który był odkręcony żeby dolewać i widzieć ile już uszło) strzelał za każdym razem gejzerek w górę i zalewał mi wszystko dookoła. Pytanie - czy to standard??? Po zakończeniu operacji, hamulce są w miare OK ale... jak jadę na trasie - hamulce są spoko, jak robię szybkie zakręty w mocnym pochyleniu (jak w piątek na torze) to po czterech zakrętach bez dotykania hamulca - klamka wpada i miąłem zonka przy ostrym hamowaniu! Potem musiałem najpierw kontrolnie dotknąć klamki, aby się utwardziła przed właściwym hamowaniem! To jest czas od hamowania do hamowania... 30 sekund?? A żeby było śmieszniej, w trasie jadę nie dotykająć hamulca 5 - 8 minut (na autostradzie, dość dynamicznie) i nic się nie dzieje. Ale jak zjeżdżam z autostrady znowu w głębokim pochyleniu (mam takie fajne zjazdy) to na dole pojawia mi się znowu zonk! Aha, i czasem (!) rano klamka znowu jest miękka, a czasem (częściej) nie. O co chodzi? Pompa gdzieś ma jakiegoś bąbelka??? Edytowane 20 Czerwca 2011 przez maniek_7 Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Maniek,Sikająca pompa to norma. Za kazdym razem po dolewce powinieneś przykrywać zbiorniczek albo pokrywką czy nawet szmatką. Czy odpowietrzałeś hamulce? Mogło być tak, że przez nieuwagę zabrakło płynu w zbiorniczku i zapowietrzyła się pompa. Czy był sens wymiany płynu? Z tego co wiem to był dość świeży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Najpierw weź strzykawkę i podłącz ją do odpowietrznika tłoczka, później ustaw tak kierownicę aby śruba przy tłoczku nie była wyżej niż zbiorniczek. Zalej płyn i strzykawką wyciągaj płyn aż nie będzie powietrza. Możesz potem wtłoczyć płyn spowrotem do zbiorniczka. Dla pewności powtórz wyciąganie. Zakręć wszystko. Jak nadal będziesz miał problemy to wymień zestaw naprawczy pompy i po zawodach. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Standardowe stalowe zbiorniczki mają blaszkę nad otworem, aby uniknąć fontanny. Ty masz chyba plastikowy, nie wiem jak jest w jego przypadku. Objawy jakie masz w trakcie jazdy to ewidentnie zapowietrzony układ hamulcowy. Wymianę płynu faktycznie można przeprowadzić bez zapowietrzania układu. Należy jedynie pilnować, aby poziom płynu nie zszedł do tłoczka. Wymianę uważa się za skończoną, aż zacznie wypływać czysty płyn przez odpowietrznik zacisku. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 (edytowane) Płyn oryginalny wymieniałem w zeszłym roku na R600 Motula (racing :wink: który co sezon trzeba wymieniać) jak mi się zapadała klamka na torze. I potem było git. Zresztą nie raz wymieniałem płyn i nigdy nie miałem problemu. Ale pompy nigdy nie miałem zapowietrzonej... Znaczy pompa zapowietrzona, bo przez przewody pół butelki płynu przepompowałem... Jak najskuteczniej bez kompresora dziadostwo odpowietrzyć "na pewno"? Bo czytam różne posty i nie bardzo mogę sobie to poskładać. Dodam, że pompa nie ma odpowietrznika... I raczej walnięta nie jest (ma dwa sezony). Edytowane 20 Czerwca 2011 przez maniek_7 Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Płyn oryginalny wymieniałem w zeszłym roku na R600 Motula (racing :wink: który co sezon trzeba wymieniać) jak mi się zapadała klamka na torze. I potem było git. Zresztą nie raz wymieniałem płyn i nigdy nie miałem problemu. Ale pompy nigdy nie miałem zapowietrzonej... Znaczy pompa zapowietrzona, bo przez przewody pół butelki płynu przepompowałem... Jak najskuteczniej bez kompresora dziadostwo odpowietrzyć "na pewno"? Bo czytam różne posty i nie bardzo mogę sobie to poskładać. Dodam, że pompa nie ma odpowietrznika... I raczej walnięta nie jest (ma dwa sezony). Odnoszę wrażenie, że nie przeczytałeś wszystkich postów... Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boniek Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Dodam, że pompa nie ma odpowietrznika... I raczej walnięta nie jest (ma dwa sezony). Odpowietrzasz tak samo jak zaciski, tylko zamiast odpowietrznika na dole, luzujesz przewody przy zbiorniczku. Potem jeszcze raz porządnie odpowietrz przewody oraz zaciski.pzdr. Cytuj Boniekgg 644826Yamaha TDM900Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Odpowietrzasz tak samo jak zaciski, tylko zamiast odpowietrznika na dole, luzujesz przewody przy zbiorniczku. Potem jeszcze raz porządnie odpowietrz przewody oraz zaciski.pzdr. Może to dziecinne pytanie, ale kręcąc sobie tą śrubą mocującą przy zbiorniczku (tam jest też uszczelka miedziana) nie obruszam niczego, nie rozszczelnie na stałe...? Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 sprawdz sobie sruby mocujace przewody , jak za slabo dokrecone moga puszczac troche powietrza , sprawdz czy dales po 2 podkladki , zas jak za mocno je dokreciles nawet ta przy pompie mogles ja deliktanie ukrecic i tez bedzie puszczac , lub zwyczajnie niedopowietrzyles , kup sobie chinska maszynke za 20$ i po klopocie Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.