Skocz do zawartości

Shimmy


Vlaad
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak ty doprowadziłes ZX7R do shimy??

Siódemka to wyjątkowo odporny na shimmy sprzęt. Mimo to mi 'się udało'. Trzy lata temu, dokręcony do końca 2gi bieg - ok. 160km/h w prawym winklu wjeżdżającym w tunel na Prymasa. Nie wiem jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kiedy powiedziałem ci Kriters żebys załozył amorek????? Dwa miesiące temu?

Antek jak ty doprowadziłes ZX7R do shimy?????? 8O

 

ehhh widzisz mądry Polak po szkodzie, po prostu myślałem że shimmy może wystąpić tylko przy mocnym pałowaniu - no i tak to się skończyło jak skonczyło :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i tak to się skończyło jak skonczyło

 

Oblukałem dokładnie moto i mogę tylko powiedzież, że straty nie sa duże. Tak więc głowa do góry, sprzęt się poskłada, Ty jesteś cały, zamontujemy amor skrętu i będziesz śmigać dalej :-).

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech Kriters , przykro mi slyszec, najwazniejsze ze z Toba OK, ale wiem ze takie gadanie mozna sobie darowac - zal maszyny zawsze jest.

 

Jaki rocznik Twojej R6 ??

 

A!ntek - co wiesz na temat 2004 R6? Poprzedni wlasciciel mowil ze nigdy mu sie nie zdarzylo, znajomy ktory tez lata hardcore-owo na 2004 R6 mowil ze nie musze koniecznie kupowac amorka.. ja sie uparlem ze pierwszy zakup to crash pady(zamowione) i amorek...

 

smigalem przez ostatnie 3dni duzo po trasie i koleiny przy odkrecaniu pokonywalem czesto.. nawet razu sie nie zadarzylo zeby byly jakies minimalne drgania.. (glupie szczescie?) dzisiaj troche ostro poodkrecalem na 1yce i 2ce do czerwonego.. hmm tak jakby sie dluzej zastanowic to cos czulem ale zadnych wibracji etc nie bylo ... chociaz dalo mi troche do myslenia :? :?

 

Anyway... amorek jak uzbieram to kupie, ale gdyby zdarzylo sie shimmy to tylny hamulec? sa jeszcze jakies inne metody na wyjscie z shimmy? bo chyba plakalbym caly tydzien jakby sie mojej malej cos stalo :( :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja raz w zyciu zlapalem shimmy i zaraz po tym szorowalem juz na asfalcie i szczerze mowiac nie wyobrazam sobie jak mozna z tego wyjsc..trzepotanie jest strasznie silne a w ogole to trwa moze 2-3s...malo czasu na jakakolwiek reakcje i na to zeby wiedziec by wlasnie jaksio tam manewr we tej chwili zastosowac..moze ktos potrafi ale mi sie nie udalo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sie uparlem ze pierwszy zakup to crash pady(zamowione) i amorek...

I słusznie. Modelem 2004 nie jeździłem, myślę, że prowadzenie poprawiono, natomiast nie wierzę, że R6 nie wie co to shimmy. Jak coś idzie na koło pod gaz z 2giego biegu to raczej amorek jest przydatny.

 

No to niech ktoś wyliczy jakie modele sa najbardziej podatne na tzw. shimmy

Fajery - SC 28, SC33, SC44, SC 50; R6 (w R1 nie zaszkodzi); 636 (2003/04).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

To co opisujecie tutaj to rzeczywiście nie wygląda na sytuację do opanowania.

Jeśli wszystko trwa 2-3s to za szybko.

Czasem na koleinach szczególnie przy większej prędkości jak się zjeżdża np.

z obwodnicy, przy zmianie pasa odczuwam takie ruchy z przodu

ale to samo wygasa natychmiast.

Trochę to dziwne bo czytałem zawsze w katalogach % rozkład ciężaru na

przednie i tylne koło i nie ma takich wielkich różnic w r i f.

Może chodzi tu o wyprzedzenie przedniego koła i przeniesiony bardziej

ciężar kierowcy na przód.

 

Napisałby ktoś jak wpływa mocne hamowanie tyłem na przebieg tego zjawiska.

 

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj srad tez lapal shimy ale przyczyna tego okazala sie zla opona.

Wywarzyc kolo wymienic opone i wydaje mi sie ze bedzie lepiej

 

Opona miała raptem kilka tysięcy (rok produkcji 2005)... więc nie sądze żeby w tym przypadku na shimme miało wpływ ogumienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona miała raptem kilka tysięcy (rok produkcji 2005)... więc nie sądze żeby w tym przypadku na shimme miało wpływ ogumienie

Założony na początku sw B12S przedni Dunlop D207 znacząco przyczyniał się do nerwowości kierownicy po dociążeniu motocykla kuframi. Zajeździłem trzy Sportmaxy i nigdy nie miałem takich objawów, może z tą konkretną sztuką było coś nie teges... :|

 

Po założeniu Pilot Power zjawisko zniknęło bezpowrotnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...