redline Opublikowano 29 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2005 Ja też kiedyś złapałem shimmy.Prosta droga z tym że ostro przyspieszałem na pierwszym biegu.Na szczęście drgania nie były tak mocne (nie dobijało do ograniczników) i opanowałem maszynę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 29 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2005 jak ty doprowadziłes ZX7R do shimy??Siódemka to wyjątkowo odporny na shimmy sprzęt. Mimo to mi 'się udało'. Trzy lata temu, dokręcony do końca 2gi bieg - ok. 160km/h w prawym winklu wjeżdżającym w tunel na Prymasa. Nie wiem jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
01kriters Opublikowano 29 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2005 A kiedy powiedziałem ci Kriters żebys załozył amorek????? Dwa miesiące temu?Antek jak ty doprowadziłes ZX7R do shimy?????? 8O ehhh widzisz mądry Polak po szkodzie, po prostu myślałem że shimmy może wystąpić tylko przy mocnym pałowaniu - no i tak to się skończyło jak skonczyło :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 31 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2005 no i tak to się skończyło jak skonczyło Oblukałem dokładnie moto i mogę tylko powiedzież, że straty nie sa duże. Tak więc głowa do góry, sprzęt się poskłada, Ty jesteś cały, zamontujemy amor skrętu i będziesz śmigać dalej :-). Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 31 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2005 Czy sportowo-turystyczne, jak np. CBF 600 też mają sklonności to shimmy? Do tej pory ujeżdżalem Enduraka DR650 więc nie chcial bym niespodzianek :( Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 31 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2005 Shimmy nęka motocykle z 'ostrą geometrią', gdzie nacisk na przednie koło jest o wiele większe niż na tylny. Nie masz się o co martwić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUZIPOWER Opublikowano 31 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2005 ja latam moją ZX6R po torze bez amorka i jest dobrze ! nauczyłem się gdzie musze odjąć wychodząć z winkla i wsio ! poza torem ani razu mi niespodzianki nie zrobiła - mimo, iż rzadko powoli odkręcam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowak Opublikowano 31 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2005 Ech Kriters , przykro mi slyszec, najwazniejsze ze z Toba OK, ale wiem ze takie gadanie mozna sobie darowac - zal maszyny zawsze jest. Jaki rocznik Twojej R6 ?? A!ntek - co wiesz na temat 2004 R6? Poprzedni wlasciciel mowil ze nigdy mu sie nie zdarzylo, znajomy ktory tez lata hardcore-owo na 2004 R6 mowil ze nie musze koniecznie kupowac amorka.. ja sie uparlem ze pierwszy zakup to crash pady(zamowione) i amorek... smigalem przez ostatnie 3dni duzo po trasie i koleiny przy odkrecaniu pokonywalem czesto.. nawet razu sie nie zadarzylo zeby byly jakies minimalne drgania.. (glupie szczescie?) dzisiaj troche ostro poodkrecalem na 1yce i 2ce do czerwonego.. hmm tak jakby sie dluzej zastanowic to cos czulem ale zadnych wibracji etc nie bylo ... chociaz dalo mi troche do myslenia :? :? Anyway... amorek jak uzbieram to kupie, ale gdyby zdarzylo sie shimmy to tylny hamulec? sa jeszcze jakies inne metody na wyjscie z shimmy? bo chyba plakalbym caly tydzien jakby sie mojej malej cos stalo :( :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wawrzyn15 Opublikowano 31 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2005 ja raz w zyciu zlapalem shimmy i zaraz po tym szorowalem juz na asfalcie i szczerze mowiac nie wyobrazam sobie jak mozna z tego wyjsc..trzepotanie jest strasznie silne a w ogole to trwa moze 2-3s...malo czasu na jakakolwiek reakcje i na to zeby wiedziec by wlasnie jaksio tam manewr we tej chwili zastosowac..moze ktos potrafi ale mi sie nie udalo.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 31 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2005 No to niech ktoś wyliczy jakie modele sa najbardziej podatne na tzw. shimmy, napewno to pomoże tym co na pierwszy bike biorą jakieś "poważne" maszyny" 8O Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 31 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2005 sie uparlem ze pierwszy zakup to crash pady(zamowione) i amorek... I słusznie. Modelem 2004 nie jeździłem, myślę, że prowadzenie poprawiono, natomiast nie wierzę, że R6 nie wie co to shimmy. Jak coś idzie na koło pod gaz z 2giego biegu to raczej amorek jest przydatny. No to niech ktoś wyliczy jakie modele sa najbardziej podatne na tzw. shimmyFajery - SC 28, SC33, SC44, SC 50; R6 (w R1 nie zaszkodzi); 636 (2003/04). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Timac Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Moj srad tez lapal shimy ale przyczyna tego okazala sie zla opona.Wywarzyc kolo wymienic opone i wydaje mi sie ze bedzie lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jack Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 Cześć To co opisujecie tutaj to rzeczywiście nie wygląda na sytuację do opanowania.Jeśli wszystko trwa 2-3s to za szybko.Czasem na koleinach szczególnie przy większej prędkości jak się zjeżdża np. z obwodnicy, przy zmianie pasa odczuwam takie ruchy z przoduale to samo wygasa natychmiast.Trochę to dziwne bo czytałem zawsze w katalogach % rozkład ciężaru na przednie i tylne koło i nie ma takich wielkich różnic w r i f. Może chodzi tu o wyprzedzenie przedniego koła i przeniesiony bardziejciężar kierowcy na przód. Napisałby ktoś jak wpływa mocne hamowanie tyłem na przebieg tego zjawiska. Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
01kriters Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Moj srad tez lapal shimy ale przyczyna tego okazala sie zla opona.Wywarzyc kolo wymienic opone i wydaje mi sie ze bedzie lepiej Opona miała raptem kilka tysięcy (rok produkcji 2005)... więc nie sądze żeby w tym przypadku na shimme miało wpływ ogumienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bandzior Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Opona miała raptem kilka tysięcy (rok produkcji 2005)... więc nie sądze żeby w tym przypadku na shimme miało wpływ ogumienieZałożony na początku sw B12S przedni Dunlop D207 znacząco przyczyniał się do nerwowości kierownicy po dociążeniu motocykla kuframi. Zajeździłem trzy Sportmaxy i nigdy nie miałem takich objawów, może z tą konkretną sztuką było coś nie teges... :| Po założeniu Pilot Power zjawisko zniknęło bezpowrotnie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.