Skocz do zawartości

WFM problemy z iskrą


?ukiThrasher
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem z moją Funką. Otóż z kopniaka nie pokazuje iskry, a gdy ją pchne to zapala za każdym razem i później ładnie chodzi bez żadnych problemów, motor po remoncie. Czasami gdy jej odbije to zapali od kopa. Co może być przyczyną? Z cewkami raczej wszystko gra. Czyściłem przerywacz i nic. Fajki i świece wymieniałem już nie raz. Może to wina kabla zapłonowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem odpowiedź na taki problem na innym forum. Wkleję tu cytat.

 

"...Magneta starej produkcji tracą swoje właściwości. Zbyt małe pole magnetyczne nie daje dobrej iskry i silnik przerywa na wyższych obrotach. Po włączeniu świateł czasem jest jeszcze gorzej. Musisz zmniejszyć przerwę na platynkach do 0,2mm a na świecy 0,5mm i powinno być git.

 

Dużo kiedyś czarowałem z tymi zapłonami, właśnie w WSK i SHL. Niedawno miałem problem z iskrą w SHL M11 i właśnie stary nawyk zmniejszania odstępów mi się przypomniał..."

 

 

Jeśli masz nowy, współczesny przerywacz to wyrzuć go i załóż stary, komunistyczny. Z tymi nowymi platynkami są tylko problemy.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień kondensator na sprawny tzn. taki który ma pełną pojemność. Niekoniecznie nowy, pochodzący ze starych zapasów jest sprawny. Kondensatory używane do instalacji zapłonowych to przeważnie kondensatory elektrolityczne. Im dłużej leżą, nawet nieużywane tracą pojemność. Po prostu wysychają, tak jak może wyschnąć akumulator i wtedy jego wartość elektryczna dochodzi do nicości. Sprawdź czy powierzchnia ramienia młoteczka nie jest zaolejona(występuje wtedy upływność prądu, zmniejszająca skutecznie prąd podawany na cewkę zapłonową). Sprawdż luz młoteczka na osi kowadełka, młoteczek nie może mieć luzu na boki, sprawdź równoległość styków, powinne dotykać się całą powierzchnią. Sprawdź czy przewody w okolicach iskrownika nie są zaolejone, sprawdź samą cewkę iskrownika pod kątem przetarć i zaolejenia. Generalnie cały układ zapłonowy ma być suchy, za wyjątkiem minimalnej ilości oleju(pół kropli) na osi młoteczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Kondensatory używane do instalacji zapłonowych to przeważnie kondensatory elektrolityczne

 

Kondensatory współpracujące z przerywaczem w iskrowniku w żadnym przypadku nie są elektrolityczne :)

Kiedyś były to kondensatory z dielektrykiem papierowym, współczesna produkcja to są najczęściej kondensatory.

poliestrowe.

 

Parametry elektryczne starych papierowych kondensatorów z czasem się pogarszają - dlatego warto wymienić na nowy.

 

Jeśli coś z iskra jest nie halo ,magnesy jeszcze "mają siłe" - a zamontowany jest nowy prywaciarski przerywacz to należy sprawdzić czy ma on luz na ośce. Ja spotkałem się z takim przypadkiem ze ze względu na tarcie oska-plastik przerywacza kowadełko nie nadążało się zwierać przy wyższych obrotach i iskry nie było. Pomiary na zgaszonym silniku były ok ale silnik nie dawał się odpalić.

 

Jak już wyżej kolega Qrim napisał tylko komunistyczny przerywacz!

Edytowane przez michal_op
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...