Koyot_ Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Witajcie,Mam problem przedziwnej natury - otóż 31 maja jeszcze jeździłem moim moto bez najmniejszego problemu. Odstawiłem go tam, gdzie zawsze i na następny dzień już odmówił współpracy. Udało mi się tylko ustalić, że obydwie świece nie dają iskier. W międzyczasie nikt nie dotykał motocykla, nie padał na niego deszcz ani nic nie było robione. Co może być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 (edytowane) Rebel 250 ma insalację zapłonową CDI. To taka która nie potrzebuje akumulatora do wygenerowania iskry. Więc szukania nie masz zbyt dużo. Częstą przyczyną jest awaria czujnika wysunięcia podpory bocznej, czujnika sprzęgła(w obudowie klamki), czujnika luzu lub awaria którejś z diód separujących te czujniki. Aby sprawdzic czy którekolwiek z wymienionych urządzeń nie zawiodło, najprostszym sposobem jest połączenie przewodu zielono-białego wychodzącego z modułu zapłonowego z masą motocykla. Omijasz w ten sposób cały układ uzależniający zapłon od któregokolwiek z uszkodzonych elementów. Jeżeli iskra się pojawi i motocykl zapali to wiesz że uszkodzony jest któryś z elementów o których wcześniej napisałem. Wtedy należy każdy z nich sprawdzić i ewentualnie wymienić bądź naprawić. Jeżeli iskry dalej nie ma pozostaje sprawdzenie stacyjki, wyłącznika awar. zapłonu, pomiar cewki wzbudzającej przy alternatorze, pomiar cewki impulsatora. Jeżeli tu wszystko jest ok. sprawdzenie przewodów wiązki głównej, złączek pod kątem ciągłości przepływu prądu, ewentualnych zwarć, a na końcu sprawdzic moduł.Pozdrawiam Edytowane 2 Czerwca 2011 przez robik64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koyot_ Opublikowano 2 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 (edytowane) Sęk ju bardzo mocno. Nie nadmieniłem, że rozrusznik kręci, ale świece nie reagują. Czujnika wysunięcia podpory bocznej nie posiadam, podczas rozruchu (z tego co pamiętam) wciskałem również sprzęgło, więc mam nadzieję, że po prostu gdzieś nie styka. Edytowane 2 Czerwca 2011 przez Koyot_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Domyśliłem się że kręci ale brak iskry, zresztą tak wynikało z Twojego opisu. Jeżeli nie ma czujnika podstawki bocznej, to jeden kłopot masz mniej. Układ zapłonowy jest w Rebelce całkowicie niezależnym układem, chociaż niektóre przewody związane z zapłonem są umieszczone we wspólnych kostkach z resztą instalacji. Spróbuj rozłączyć i złączyć kostkę stacyjki, kostkę prawych przełączników kierownicy, kostkę łączącą alternator z resztą instalacji, dwie kostki które wchodzą w moduł. Mam nadzieję, że o żadnej złączce nie zapomniałem. Przez te wymienione kostki przechodzą przewody związane z zapłonem. Rozłączenie i złaczenie spowoduje przetarcie styków i może zapłon zadziała. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koyot_ Opublikowano 4 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 A jak się ma iskra do alternatora? Jeśli alternator padnie (np. nie będzie dawał ładowania) to ma to wpływ na generowanie iskry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 Iskra powinna być. Uzwojenia alternatora są oddzielone galwanicznie od uzwojeń CDI. Zapłon CDI ma właśnie to do siebie, że nie potrzebuje zasilania. Zasilanie daje mu osobna cewka znajdująca się na jednym lub dwóch rdzeniach alternatora. Uszkodzony altek praktycznie nie ma wpływu na zapłon. Problem jest tylko wtedy jeżeli alternator zdemontujesz. Tak jak napisałem, cewka wzbudzająca zapłonu jest umieszczona na tym samym rdzeniu co cewki ładowania, więc po zdemontowaniu alternatora(konkretnie rdzenia, bo to on jest przykręcony do pokrywy), nie masz już ani zapłonu, ani ładowania. Praktycznie na uszkodzonym altrnatorze możesz uruchomić motocykl korzystając tylko z akumulatora do zakręcenia silnikiem, zapłon będzie, musisz za to oszczędzać oświetlenie bo drugim razem rozrusznik może już nie zakręcic na skutek wyładowania aku. To jest bardzo duża zaleta zapłonów CDI, że nawet po poważnym uszkodzeniu elektryki motocykl dojedzie. Instalacja zapłonowa jest niezależna od instalacji ogólnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koyot_ Opublikowano 5 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 (edytowane) Ok, więc zdemontowałem bak, zrobiłem test na cewkach, impulsatorze i switchach. Uzwojenie pierwotne cewek jest ok (opór ok. 103 Om), wtórne sprawdzę jak tylko dorwę klucz do świec. Impulsator również ma dobry opór. Jednak zauważyłem śmieszną rzecz. Nastawiłem na multimetrze sprawdzanie ciągłości obwodu by sprawdzić, czy przyciski nie są schrzanione. I okazało się, podłączając czarno-biały kabel do jednej sondy i zielony (masa) do drugiej okazało się, że obwód jest zamknięty wówczas, gdy WYŁĄCZĘ zapłon/stacyjkę. Czy tak powinno być? Jutro jadę do sklepu i kupuję kabel, żeby zewrzeć moduł bezpośrednio z masą. Czy jest jakiś sposób, żeby zdiagnozować moduł CDI? Edytowane 5 Czerwca 2011 przez Koyot_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 W temacie stacyjki nie wypowiem się, bom za cienki w uszach. Metodę sprawdzania modułu powinieneś mieć opisaną w dziale elektryki w serwisówce. Bez tego nie da się stwierdzić jakie wartości ten moduł powinien posiadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koyot_ Opublikowano 5 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 No właśnie sęk w tym, że w serwisówce jest metoda "sprawdź wszystko inne, jeśli wszystko inne działa, to moduł jest zje*any i kup se nowy". Co więcej, szperałem na innych forach co nieco o modułach CDI i prawdę mówiąc niewiele się dowiedziałem, tj. powtórka z serwisówki - albo działa albo kupujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 (edytowane) I okazało się, podłączając czarno-biały kabel do jednej sondy i zielony (masa) do drugiej okazało się, że obwód jest zamknięty wówczas, gdy WYŁĄCZĘ zapłon/stacyjkę. Czy tak powinno być? Jutro jadę do sklepu i kupuję kabel, żeby zewrzeć moduł bezpośrednio z masą. Czy jest jakiś sposób, żeby zdiagnozować moduł CDI?Tak, tak ma być. Stacyjka i awaryjny wyłącznik zapłonu gaszą silnik poprzez podanie masy na biało czarny przewód podłączony do kostki modułu. Stacyjka w pozycji WYŁĄCZONY zwiera przewód ciemno-zielony i czarno biały, natomiast rozwiera przewod czerwony i czarny. W pozycji WŁĄCZONY jest odwrotnie. Zdiagnozować moduł w warunkach domowych jest trudno. Najlepszym sposobem jest ,,pożyczenie" modułu z innej Rebelki 250 bądź CB250 Two Fifty, lub CB250 Nighthawk. Wszystkie mają ten sam moduł. Prawdopodobnie podchodzi też moduł od Rometa R250, jednak tego do końca nie jestem pewien. Dla sprawdzenia modułu na motocyklu połącz go na krótko z pominięciem uzależnień wyłączających zapłon tzn, odłącz od modułu przewód czarno-biały, natomiast zmostkuj przy module zielono-biały z masą(z ciemno zielonym). Jeżeli wiązka impulsatora, sam impulsator, wiązka cewki zasilającej i sama cewka oraz wiązka cewek zapłonowych i same cewki są dobre zapłon powinien zadziałać.Sprawdź przewodność wiązki omomierzem, bądź zwykłą kontrolką. Sprawdź przewód czerwono-czarny(cewki zasilającej) przy module i drugi koniec przy kostce wiązki wychodzącej z alternatora. Przewód niebiesko-żółty(impulsatora) przy module i drugi koniec przy kostce wiązki wychodzącej z alternatora. Przewód zielony przy kostce wiązki alternatora z masą motocykla. Przewód zielony przy module z masą motocykla. Przewód czarno-żółty przy module z przewodami czarno-żółtymi przy obu cewkach zapłonowych. Przewód zielony przy cewkach zapłonowych z masą motocykla. Przewód zielono-biały przy module z zielono białym przy czujniku klamki sprzęgła i kostce diód separacyjnych. Pozdrawiam Edytowane 6 Czerwca 2011 przez robik64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koyot_ Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Dla sprawdzenia modułu na motocyklu połącz go na krótko z pominięciem uzależnień wyłączających zapłon tzn, odłącz od modułu przewód czarno-biały, natomiast zmostkuj przy module zielono-biały z masą(z ciemno zielonym).Dobrze, gdybym dostał szczegółowe instrukcje:) Przy module mogę odpiąć kostkę z czarno-białym oraz czerwono-czarnym przewodem. Natomiast wspomniany zielono-biały jest przy cewce, tej przy alternatorze (pick-up coil). Tam też musiałbym odłączyć całą kostkę. Czy to oznacza, że mam po prostu wziąć przewody i pozwierać to co chcę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Wsuwki powinny dać się wysunąć z kostek. Powyciągaj je, i możesz dalej działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 (edytowane) Tak jak napisał poprzednik wyciągnij konektorek przewodu biało czarnego z kostki przy module. Nie niszcz konektorka tylko podważ jego języczek zegarnistrzowskim śrubokrętem poprzez rowek który jest przy każdym pinie(konektorku) w kostce wiązki od strony wsadzania jej w moduł. Jeżeli przy samym module nie występuje przewód biało zielony to nie rób więcej nic oprócz odłączenia przewodu biało czarnego. Edytowane 6 Czerwca 2011 przez robik64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtEX Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 (edytowane) Najlepiej by było podłączyć sprawny inny moduł od rebelki (np. kumpla) i sprawdzić czy to jego wina jeśli masz do niego dostęp choć i tak najprawdopodobniej z góry można stwierdzić że to jego sprawka badź ewentualnie cewki. Edytowane 6 Czerwca 2011 przez ArtEX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Najlepiej by było podłączyć sprawny inny moduł od rebelki (np. kumpla) i sprawdzić czy to jego wina jeśli masz do niego dostęp choć i tak najprawdopodobniej z góry można stwierdzić że to jego sprawka badź ewentualnie cewki.Tylko jaką cewkę masz na myśli? Impulsatora, zasilającą czy jedną z zapłonowych bo są dwie. Nie jest też wszystko jedno od jakiej Rebelki włoży moduł bo w zależności od rocznika moduły były różne. Rebel CM250C ma inne wyprowadzenia modułu niż CMX250C i CD. Jakie moduły powinne pasować do motocykla kolegi napisałem wcześniej jednak niech dla pewności sprawdzi to na tabliczce znamionowej pojazdu. Jeżeli to CMX250C z lat 1996-03 to jest tak jak napisałem i podane moduły powinny pasować. Jest tam istotna różnica. Otóż przewód czarno żółty biegnący do cewek zapłonowych jest tam jeden i zasila naraz obie cewki zapłonowe.Modele z lat 85-87 mają wyprowadzone dwa przewody czarno żółte do cewek z modułu osobny do kazdej cewki. Wczesniejsza wersja z lat 82-83 miała także jeden przewód jednak do podwójnej cewki zapłonowej. Dodatkowo wychodził jeszcze dodatkowy przewód biały do mostka pomiędzy dwoma cewkami zasilającymi. Jak widzisz nie wszystkie moduły Rebelek są zamienne. Dla sprawdzenia musisz sprawdzić rocznik i model z którego ,,pożyczasz''moduł aby nie narobić koledze wydatków po próbach na Twoim motocyklu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.