sharky13 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Witam jestem posiadaczem Yamahy xs 400 US custom sprowadzonej z niemiec.Mam problem z gaźnikami, produkują one zbyt ubogą mieszankę świeca jest biała ;/Gaźniki rozebrałem wyczyściłem przedmuchałem i dalej to samo, podniosłem iglice na ostatnie piąte wycięcie (na samym dole) ale nie przyniosło to efektu. Z tego co zauważyłem to ktoś przeprowadził tuning i zmienił dyszę główną u uglice z instrukcji wynika że powinno być tak:dysza główna 135 ja mam założoną 142.5 iglica 5GZ9 ja mam 5Z1..cośtam Poziom paliwa sprawdzałem "w imadle" na wypoziomowanych gaźnikach i był 3mm pod krawędzią komory pływakowej.Proszę o jakąś radę bo nie chcę zajechać mojego motorka ;/ a mam straszne problemy z obrotami nie umiem ustawić wolnych obrotów w zależności od tego czy jadę czy stoję w korku to wolne obroty strasznie się zmieniają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Jaki masz wydech i czy masz oryginalny filtr powietrza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sharky13 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Też myślałem o wydechu ale nie ma tragedii jeden tłumik trochę dzwoni i zauważyłem przy malowaniu że był trochę okopcony przy mocowaniu i w miejscu łączenia tłumików jest mała nieszczelność, ale ogólnie nie jest wypruty, co do filtra powietrza to są gąbkowe ale jeden mi się rozleciał ;/ w praniu i oryginalną gąbkę zastąpiłem przemysłową matą filtrującą, wiem że to może też być powód niesprawności ale zanim rozpadł mi się filtr to działo się to samo. Filtr ma w planach kupić w tym miesiącu. Jeszcze co do filtra powietrza to mam problem bo nie mogę znaleźć go w katalogu yamahy ;/ mój model jest z 80r numer ramy zaczyna się na 4G5 a w katalogu są modele SG i G a filtry nijak nie pasują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Po pierwsze musisz zdobyc serwisowke do tego motocykla.Tam beda podstawowe ustawienia, m.in. poziom paliwa.Po drugie sprawdz sobie krocce ssace, jezeli to oryginaly to zpewnoscia sa popekane i stwardniale, oprocz tego maja zmniejszona srednice.One moga wlasnie dostarczac ci lewego powietrza ktore uniemozliwia ustawienie wolnych obrotow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sharky13 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 (edytowane) Króćce rzeczywiście są leciwe jak się je naciśnie to widać małe pęknięcia, ale nie są zbyt twarde. Jest jakiś sposób na sprawdzenie ich? Co do serwisówki to mam serwisówkę, w której opisane są modele 2E, 2F,G,SG,H mój to chyba G albo SG Dysze są powkręcane z modelu D ale nie da się ustawić poziomu paliwa według danych z modelu D trzeba by bardzo mocno wygiąć pływak. W poniedziałek udam się do sklepu zamówić filtr powietrza. Jeszcze zauważyłem że jak ściągnąłem dekiel gaźnika górny to membrana była lekko mokra nie zauważyłem żeby miała pęknięcia jest mięciutka czy to jest normalne w tych gaźnikach ? Edytowane 1 Czerwca 2011 przez sharky13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Obejrzyj ja pod lupa.Ale jesli normalnie ci wchodzi na obroty to jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Filtr powietrza znajdziesz na allegro, a swój model możesz rozpoznać m.in. po rozmiarze tylnego koła. Króćce możesz sprawdzić psikając samostartem gdy motocykl pracuje, jak zmienią się obroty to znaczy, że do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sharky13 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Cześć Po długim oczekiwaniu wreszcie dostałem nowy filtr powietrza.Zamontowałem go i jakby lepiej. Ale dalej nie umiem ustawić wolnych obrotów. Jak zaczynam kręcić śrubką od baterflajów to wskakuje mi na wysokie obroty a potem nie umie z nich zejść. Krućce są całe sprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Jeśli dobrze rozumiem to mówisz o śrubce pomiędzy gaźnikami ? Ona służy do synchronizacji gaźników bez bajpasów (dodatkowych kanałów powietrznych) i tym nic nie wyregulujesz. Większość gaźników ma śrubkę regulacji od dołu mniej więcej pod przepustnicami czyli owymi butterfly'ami. Przeczytaj jeszcze raz metodę regulacji składu mieszanki, bo może zwyczajnie źle to robisz. Jeszcze tak głupio zapytam. Masz obejmy na tych króćcach i gaźniki na pewno są dobrze wstawione ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sharky13 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 (edytowane) Nie kręcę śrubką od synchronizacji. Mam wrażenie jakby przepustnice się blokowały bo jak przykręcę śróbke i obroty mi wskoczą na 3000 i potem ją odkręcam to obroty nie chcą spadać, jak zgaszę silnik i próbuje go odpalić to musze dodać gazu bo nie chce zapalić. Co do obejm to na krućcach mam oryginał a na gumach z airboxa mam tymczasowo założone trytytki Edytowane 25 Czerwca 2011 przez sharky13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Odczep linkę gazu i sprawdź czy przepustnice gładko pracują, będzie jedna rzecz z bani. I załóż skręcaną obejmę, trytki niewiele trzymają. Żeby nie było wątpliwości poszukałem zdjęć gaźników z XS. Śrubki od regulacji jednak są na górze. http://farm5.static.flickr.com/4029/4689682666_069b812fb8.jpg - Niebieskie to regulacja położenia przepustnicy na obr jałowych, czerwone to regulacja składu mieszanki (uboga/bogata) a żółte to śrubka synchronizacji, którą będziesz musiał potem zrobić jeśli tym kręciłeś. http://farm2.static.flickr.com/1270/4689682730_a403bcd1ee.jpg Dosłownie "Prawa strona motocykla; Jedna ze śrubek regulacji składu mieszanki" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sharky13 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Co do śróbek to wiem która jest do czego. Bardzo chciałbym mieć taki gaźnik :D w moim śrubki od składu mieszanki są krótkie i nie wystają z korpusu gaźnika ;/. Baterflaje chodzą gładko wydaje mi się że otwiera się ta druga przepustnica i nie che opaść, obydwie przepustnice chodzą gładko w obu gaźnikach. Założe porządne opaski na gumy i zobacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Jakoś trudno mi to sobie wyobrazić. Są na wspólnej lince więc jeśli jedna miałaby się zatrzymać to i druga by to zrobiła. Ewentualnie sprężyna która jest odpowiedzialna za powrót przepustnicy jest luźna/źle założona/pęknięta itd.Ogólnie to przepustnice mają z założenia gładko pracować bez przycinania itp. ale muszą stawiać opór i samoczynnie wracać do położenia obr. jałowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sharky13 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 chodziło mi o przepustnice sterowaną podciśnieniem co prawda chodzi gładko ale w pewnym momencie się otwiera i nie chce opaść. Jak rozbierałem gaźniki to śrubka od dawki paliwa była chyba wykręcona na 4 obroty serwisówka podaje 1,5 obrotu ja wykręciłem na 2. Zauważyłem jeszcze że dość długo silnik schodzi z obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
virus1979 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 podnies palcem przepustnice z iglica do gory i zobacz czy przy opadaniu nie blokuje sie, powinny miekko chodzic do gory i w dol. sprawdz czy ssanie cofa sie do konca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.