_SB_ Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 CzołemTrochę pojeździłem przy niskich prędkościach swoim KTMem i się zgrzał. Wentylator się nie włączył, a przez rurkę z zaworu ciśnieniowego u góry chłodnicy wyciekło nieco płynu. Chłodnica gorąca, raczej równomiernie. Co zauważyłem:- wentylator spięty na krótko się kręci- obwód kabelków zasilanie->bezpiecznik->termoprzełącznik->wentylator jest sprawny (po zwarciu kabelków idących do termoprzełącznika obwód się zamyka).- spuściłem płyn chłodniczy i wyciekło jakieś różowe badziewie (zalane za jeszcze poprzedniego właściciela) jak borygo, mniemam, że ma temperaturę wrzenia wyższą niż 100 stopni C.- wykręciłem i sprawdziłem omomierzem termoprzełącznik w podgrzewanej wodzie, załącza się powiedzmy gdzieś między 80-100 stopni, nie miałem jak zmierzyć dokładnie, nominalnie ma się przełączać w 80-85. W każdym razie wydaje się że powinien się włączyć przed wrzeniem płynu chłodniczego. Jak wytłumaczyć fakt, że wentylator się nie załącza chociaż płyn wycieka przez zawór ciśnieniowy? Zapowietrzona chłodnica w miejscu termoprzełącznika? Niesprawny zawór ciśnieniowy który wyrzuca płyn podczas jazdy na wertepach?Może jakieś problemy z pompą? Trochę się naczytałem o padających uszczelkach w KTM. Co jeszcze sprawdzić? :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Z własnego doświadczenia z użytkowania KTM-a:1. Sprawdzają się jedynie wysokowrzące płyny do chłodnic.2. Sprawdzić korek chłodnicy, czy jest odpowiedni, typowy motocyklowy ma za niskie ciśnienie upustowe.3. Kontrola przepustowości chłodnic, niby nagrzewają się równomiernie, ale nie zapewniają wystarczającego strumienia przepływu.4. Kontrola, czy wirnik pompy jest cały i na swoim miejscu.5. Sprawdzić kołnierz pod korkiem chłodnicy na wypadek nieszczelności.6. Poziom płynu nie większy niż 10mm ponad użebrowanie chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yze750 Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 1. Sprawdzają się jedynie wysokowrzące płyny do chłodnic. A jakie to? Możesz podać przyład ;) Cytuj --== XtzParts.com - części do XTZ 660, XTZ 750, TDM 850, TRX 850, TDM 900 ==-- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.