Skocz do zawartości

ładowanie wsk 175


quisk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Sprawa wygląda następująco otuż moja wsk nie ma prostownika selenowego który jest potrzebny do ładdowania> a chciał bym ją przerobić żeby paliła bez akumulatora. czy potrzebny jest do tego ten prostownik selenowy czy może wstawić jakiś zamiennik? pomocy z góry dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko problem w tym że nie dokońca wiem jak on wygląda :unsure:

http://allegro.pl/shl-m17-gazela-wsk-175-prostownik-selenowy-replika-i1631981554.html

 

Czy ten będzie pasował do kobuza??

 

Tak ten będzie pasował ale jest nic nie wart a tym bardziej takiej kasy.

 

 

 

 

Ten jest taki jak trzeba, tylko że tez drogo go cenią.

 

Najlepiej pójść do sklepu z elementami elektronicznymi i kupić mostek prostowniczy taki jak tam u góry lub inny, ważne żeby był na 10amper a cena w takim sklepie nie przekroczy 10zł.

 

A dalej robimy tak:

http://users.finemedia.pl/jjakubowski/usprawnienia_prostownik.htm

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do sklepu elektronicznego się wybierz, nie motoryzacyjnego.

W sklepie z podzespołami elektronicznymi mostek na 10A kupisz za kwotę koło 5zł.

Warto też posiadać do takiego mostka radiatorek, na wszelki wypadek.

Edytowane przez Żurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując mostek prostowniczy tego typu co jest w linku ode mnie nie ma potrzeby stosowania radiatora, wystarczy go przykręcić do ramy możną z odrobiną pasty termo-przewodzącej(takiej jak do procków w kompie) i będzie hulał, a jak koniecznie chcesz radiator to coś sobie wybierz:

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=radiator&category=10

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o odpalanie bez aku najlepszy w tym wypadku byłby iskrownik. Do WSK 175 pasuje prawie identyczny silnik ,,WIATR'' stosowany w SHL 175. Prawie identyczny, dlatego że różni się właśnie lewą stroną gdzie zastosowano iskrownik, oraz cewki ładowania WSK 125. Według mnie ten zapłon w wypadku zastosowania w tych silnikach był mniej awaryjny niż późniejszy bateryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy, co do prostowników krzemowych zamiast selenowych to jest kilka ale:

- mnijesze napięcie ładowania, ze względu na opór złącza krzemowego, względem prostonika selenowego,

+ w przypadku krzemu nie potrzebujemy włącznika w obwodzie prostownika gdyż prąd wsteczny nie rozładuje tak szybko akumulatora co przy selenach było nagminne

Co do silnika SHL z iskrownikiem to był również zastosowany w WSk-ach wyczynowych i znacznie się różnił od standardowego ( inny wał korbowy, dokręcony dystans z prawej strony do bloku silnika , i zastosowany iskrowik z kołem magnesowym ) do tego inne napięcie, ale to juz zależało od wersji). Na mocowania do ramy taki silnik powinien pasować ale jest on szerszy po prawej stronie właśnie o dołożone elementy ( jakieś 4-5 cm ) i mogą się wtedy nie zmieścić podnózki i uklad wydechowy. Nie pamiętam jakie jest mocowanie kolanka wydechu. Co do zastosowania prostownika krzemowego to mogę go polecić pod warunkiem zastosowania małego akumulatora na 12V np 5Ah i do tego najlepiej żarówki diodowe zamiast standardowych. Ważnym a często niedoceniamym warunkiej jest bardzo dokładne wyosiowanie cewek względem wirnika-twornika.

Pozdrawiam Gazela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...