Motoholik Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 (edytowane) Witam społeczność motocyklową. Postaram się jak najjaśniej opisać problem:Wczoraj jeździłem dosyć sporo. Nic motocykl nie gasł, nie przerywał ani nic z tych rzeczy. Kiedy byłem już przed domem podjechałem do znajomego. Gadaliśmy chwilę (motor pracował), po czym zgasiłem go dekompresatorem.Po tym zabiegu podczas ruszania kopką czuć, jakby dekompresator był stale otwarty, powiedzmy do połowy. Jest to za mała kompresja aby odpalić motocykl. Kopką mogę ruszać bez dotykania dekompresatora. Moje pytania brzmią:Co się stało?Jak to się stało?Jak to naprawić? Pozdrawiam i liczę na pomoc. Dodam jeszcze, że gdy wyciągnąłem motocykl z garażu było tak samo, jednak później "samo" się naprawiło. Motocykl odpalił, trzymał obroty, jechał normalnie, więc wykluczam zatarcie oraz zużyte pierścienie i wydmuchanie którejś z uszczelek (chyba, że się mylę). Otwarłem zawory i zaobserwowałem, że jak ruszam kickstarterem zawory pracują normalnie, jak podczas standardowej pracy silnika. Jak ruszam klamką od dekompresatora zawór się porusza, jednak czuć na klamce, że jakoś inaczej niż przedtem. Edytowane 8 Maja 2011 przez Motoholik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 może podgiąłeś zawór dekompresatora Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motoholik Opublikowano 8 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 (edytowane) Dzięki za odpowiedź.Jak to sprawdzić i naprawić? Możliwe że stało się to już wcześniej a motocykl jeździł normalnie? Jest to mój pierwszy motocykl w 4T, stąd tyle pytań. W 2T wystarczył śrubokręt i młotek :tongue: Podczas ruszania kopniakiem słychać "pisk" powietrza. Słychać, że gdzieś jakąś małą szparką ucieka... Może to nasunie kogoś na jakiś trop... Edytowane 8 Maja 2011 przez Motoholik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalklb Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 musisz dokładnie zlokalizowac którędy ucieka powietrze gdzie to piszczy.Odkręć kolektory wydechowe poproś kogoś aby kopał a ty patrz czy czasem to nie dmucha przez zawór dekompresatora. Ja swoje podejżenia bardziej kieruje na gniazda zaworowe mogą wypadac. Sprawdz najpierw to powietrze ale pewnie i tak sie nie obejdzie bez sciągania głowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motoholik Opublikowano 8 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Dlatego właśnie się obawiałem 4T no ale przemówiło do mnie spalanie. Na paliwo i ogólne serwisowanie 2T się nie wyrabiałem :wink: Ciekawe jest to, że stało się to "samo z siebie". Osłuchiwałem dzisiaj ale kolektorów nie ściągałem i wydaje mi się, że dmucha w okolicach gaźnika :huh: Mam nadzieję, że nie skończy się to kosztowną naprawą... Dzisiaj też załapała mi taką kompresję, że nie było szans ruszyć kopką nawet na dekompresatorze... Wrzuciłem bieg i kilka razy szarpnąłem i znowu słabiutka kompresja i ten pisk uciekającego powietrza... Możliwe że pochrzaniło się coś z rozrządem albo same z siebie się zawory rozregulowały i to tak nagle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 a nie masz tam autodekompresatora na walku ? ktory rok tej Xr ki ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 (edytowane) Luzy zaworowe? Wypadło gniazdo zaworowe prawdopodobnie. Edytowane 9 Maja 2011 przez baba_zanetti Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motoholik Opublikowano 9 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 (edytowane) a nie masz tam autodekompresatora na walku ? ktory rok tej Xr ki ? Liczyłem na waszą wypowiedź :laugh: Widać, że w silnikach nie siedzicie "od wczoraj". Do rzeczy:Gdzieś słyszałem, że taki mechanizm jest (nie wiem czy to prawda), jednak nie wiem jak to zidentyfikować. Zawsze używałem ręcznego. Mam serwisówkę ale za dużo na ten temat nie znalazłem.Rok produkcji 1989. Luzy zaworowe? Wypadło gniazdo zaworowe prawdopodobnie. Możesz jaśniej? Jakiś sposób na zidentyfikowanie/pozbycie się problemu? Kosztowna sprawa? Motocykl nie jest długo w moim posiadaniu, oraz jest to moje pierwsze 4T, stąd takie pewnie banalne pytania... Wybaczcie. :blush: W dalszym ciągu liczę na pomoc. Pozdrawiam! Edytowane 9 Maja 2011 przez Motoholik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 (edytowane) ciezka sprawa , prawdopodobniej cos z glowica.... musial bys ja zdjac i sprawdzic dokaldnie Edytowane 9 Maja 2011 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motoholik Opublikowano 9 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Zdjąć ją mogę nawet teraz ale na co zwrócić uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalklb Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 jak możesz zdjąć głowice to radze zacznij czy wszystko gra z rozrządem nawet jak sie przestawił o ząbek to moto bedzie chodziło ale dziwnie tutaj nie ma jakiś potwierdzających obiawów.Zacznij od sprawdzenia rozrządu potem ewentualnie ściągniesz głowice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motoholik Opublikowano 9 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 (edytowane) Motocykl nawet nie pryknie przy próbie odpalania. Najciekawsze jest to, że rano też mi się tak stało, później wróciło do normy, przejeździłem cały dzień i na końcu już z odpalenia nici... Ani na pych ani z kopa. Jak już wspominałem wczoraj załapała mi taką kompresję, że nie szło kopą ruszyć nawet o mm, nawet na dekompresatorze. Szarpnąłem motocyklem na biegu i znowu kiepska kompresja... a może to nie była kompresja, tylko coś się zblokowało? Ściągać głowicę i porobić zdjęcia? Powie Wam to coś? Motocykl kupiłem za małe pieniądze i nawet jakbym miał teraz 1000 w nią włożyć to wyszedłbym "na zero" (to nie znaczy, że mam zamiar tyle wydać :wink: ). Co prawda wszędzie wyłazi sylikon no ale cóż. Uszczelki tak czy siak muszę zamówić. Edytowane 9 Maja 2011 przez Motoholik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Wyposaż się w szczelinomierz. Odkręć najpierw cztery okrągłe kapsle osłaniające dostęp do śrub regulacji luzów zaworowych. Podpatrz gdzieś chociażby na youtube na czym polega regualacja/kontrola luzów zaworowych. Przeprowadź taką czynność u siebie, w XR/XL to dziecinnie proste. Jeśli nie ma luzu to jest źle, jeśli jest bardzo duży to bardzo źle- wypadło gniazdo zaworowe. Także szczelinomierz i do dzieła. Zrób kilka pomiarów dla pewnośći. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motoholik Opublikowano 9 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Hmmm... Odkręciłem dekielek od zaworu (tego gdzie dekompresator) i zauważyłem, że chyba zawór jakby się przesunął ku przodowi motocykla :blink: http://img687.imageshack.us/img687/1017/img1636sm.jpg (wklejam link, żeby nie zamulać) Zasugerowałem się wytarciem, które teraz jest około 5mm przed miejscem styku, rozumiecie o co chodzi? Na zdjęciu może nie widać tego dokładnie ale jak się skupić, to coś widać. Aha i dzięki za niezjechanie mnie z powodu braku wiedzy :happy: :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalklb Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Masz na boku głowicy taki ładny napis RFVC i jesli mnie pamiec nie zawodzi to oznacza że masz zawory ustawione radialnie i na każdy zawór przypadają dwie dzwigienki i z tąd mozesz myslec że zawór jest krzywo Jesli nawet by był krzywo w co nie chce mi sie wiezyć zajzyj do drugiego okienka A tak na powaznie to ściągnij pokrywe głowicy bo takie zaglądanie przez kapsle nic nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.