Skocz do zawartości

Honda XR 600 R - Nie odpala - dziwna historia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam społeczność motocyklową.

 

Postaram się jak najjaśniej opisać problem:

Wczoraj jeździłem dosyć sporo. Nic motocykl nie gasł, nie przerywał ani nic z tych rzeczy. Kiedy byłem już przed domem podjechałem do znajomego. Gadaliśmy chwilę (motor pracował), po czym zgasiłem go dekompresatorem.

Po tym zabiegu podczas ruszania kopką czuć, jakby dekompresator był stale otwarty, powiedzmy do połowy. Jest to za mała kompresja aby odpalić motocykl. Kopką mogę ruszać bez dotykania dekompresatora.

 

Moje pytania brzmią:

Co się stało?

Jak to się stało?

Jak to naprawić?

 

Pozdrawiam i liczę na pomoc.

 

Dodam jeszcze, że gdy wyciągnąłem motocykl z garażu było tak samo, jednak później "samo" się naprawiło. Motocykl odpalił, trzymał obroty, jechał normalnie, więc wykluczam zatarcie oraz zużyte pierścienie i wydmuchanie którejś z uszczelek (chyba, że się mylę).

 

 

Otwarłem zawory i zaobserwowałem, że jak ruszam kickstarterem zawory pracują normalnie, jak podczas standardowej pracy silnika. Jak ruszam klamką od dekompresatora zawór się porusza, jednak czuć na klamce, że jakoś inaczej niż przedtem.

Edytowane przez Motoholik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Jak to sprawdzić i naprawić? Możliwe że stało się to już wcześniej a motocykl jeździł normalnie?

 

Jest to mój pierwszy motocykl w 4T, stąd tyle pytań. W 2T wystarczył śrubokręt i młotek :tongue:

 

 

Podczas ruszania kopniakiem słychać "pisk" powietrza. Słychać, że gdzieś jakąś małą szparką ucieka... Może to nasunie kogoś na jakiś trop...

Edytowane przez Motoholik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz dokładnie zlokalizowac którędy ucieka powietrze gdzie to piszczy.Odkręć kolektory wydechowe poproś kogoś aby kopał a ty patrz czy czasem to nie dmucha przez zawór dekompresatora. Ja swoje podejżenia bardziej kieruje na gniazda zaworowe mogą wypadac. Sprawdz najpierw to powietrze ale pewnie i tak sie nie obejdzie bez sciągania głowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego właśnie się obawiałem 4T no ale przemówiło do mnie spalanie. Na paliwo i ogólne serwisowanie 2T się nie wyrabiałem :wink:

 

Ciekawe jest to, że stało się to "samo z siebie". Osłuchiwałem dzisiaj ale kolektorów nie ściągałem i wydaje mi się, że dmucha w okolicach gaźnika :huh: Mam nadzieję, że nie skończy się to kosztowną naprawą... Dzisiaj też załapała mi taką kompresję, że nie było szans ruszyć kopką nawet na dekompresatorze... Wrzuciłem bieg i kilka razy szarpnąłem i znowu słabiutka kompresja i ten pisk uciekającego powietrza... Możliwe że pochrzaniło się coś z rozrządem albo same z siebie się zawory rozregulowały i to tak nagle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy zaworowe? Wypadło gniazdo zaworowe prawdopodobnie.

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie masz tam autodekompresatora na walku ? ktory rok tej Xr ki ?

 

 

Liczyłem na waszą wypowiedź :laugh: Widać, że w silnikach nie siedzicie "od wczoraj".

 

Do rzeczy:

Gdzieś słyszałem, że taki mechanizm jest (nie wiem czy to prawda), jednak nie wiem jak to zidentyfikować. Zawsze używałem ręcznego. Mam serwisówkę ale za dużo na ten temat nie znalazłem.

Rok produkcji 1989.

 

Luzy zaworowe? Wypadło gniazdo zaworowe prawdopodobnie.

 

Możesz jaśniej? Jakiś sposób na zidentyfikowanie/pozbycie się problemu? Kosztowna sprawa?

 

Motocykl nie jest długo w moim posiadaniu, oraz jest to moje pierwsze 4T, stąd takie pewnie banalne pytania... Wybaczcie. :blush:

W dalszym ciągu liczę na pomoc.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez Motoholik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciezka sprawa , prawdopodobniej cos z glowica.... musial bys ja zdjac i sprawdzic dokaldnie

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak możesz zdjąć głowice to radze zacznij czy wszystko gra z rozrządem nawet jak sie przestawił o ząbek to moto bedzie chodziło ale dziwnie tutaj nie ma jakiś potwierdzających obiawów.

Zacznij od sprawdzenia rozrządu potem ewentualnie ściągniesz głowice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl nawet nie pryknie przy próbie odpalania. Najciekawsze jest to, że rano też mi się tak stało, później wróciło do normy, przejeździłem cały dzień i na końcu już z odpalenia nici... Ani na pych ani z kopa. Jak już wspominałem wczoraj załapała mi taką kompresję, że nie szło kopą ruszyć nawet o mm, nawet na dekompresatorze. Szarpnąłem motocyklem na biegu i znowu kiepska kompresja... a może to nie była kompresja, tylko coś się zblokowało? Ściągać głowicę i porobić zdjęcia? Powie Wam to coś?

 

Motocykl kupiłem za małe pieniądze i nawet jakbym miał teraz 1000 w nią włożyć to wyszedłbym "na zero" (to nie znaczy, że mam zamiar tyle wydać :wink: ). Co prawda wszędzie wyłazi sylikon no ale cóż. Uszczelki tak czy siak muszę zamówić.

Edytowane przez Motoholik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyposaż się w szczelinomierz. Odkręć najpierw cztery okrągłe kapsle osłaniające dostęp do śrub regulacji luzów zaworowych. Podpatrz gdzieś chociażby na youtube na czym polega regualacja/kontrola luzów zaworowych. Przeprowadź taką czynność u siebie, w XR/XL to dziecinnie proste. Jeśli nie ma luzu to jest źle, jeśli jest bardzo duży to bardzo źle- wypadło gniazdo zaworowe. Także szczelinomierz i do dzieła. Zrób kilka pomiarów dla pewnośći.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Odkręciłem dekielek od zaworu (tego gdzie dekompresator) i zauważyłem, że chyba zawór jakby się przesunął ku przodowi motocykla :blink:

 

http://img687.imageshack.us/img687/1017/img1636sm.jpg

 

(wklejam link, żeby nie zamulać)

 

Zasugerowałem się wytarciem, które teraz jest około 5mm przed miejscem styku, rozumiecie o co chodzi? Na zdjęciu może nie widać tego dokładnie ale jak się skupić, to coś widać.

 

Aha i dzięki za niezjechanie mnie z powodu braku wiedzy :happy: :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na boku głowicy taki ładny napis RFVC i jesli mnie pamiec nie zawodzi to oznacza że masz zawory ustawione radialnie i na każdy zawór przypadają dwie dzwigienki i z tąd mozesz myslec że zawór jest krzywo

Jesli nawet by był krzywo w co nie chce mi sie wiezyć zajzyj do drugiego okienka

A tak na powaznie to ściągnij pokrywe głowicy bo takie zaglądanie przez kapsle nic nie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...