Ziuteek Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Zrzut z serwisówki Hondy. MOglby ktos to dokladnie przetlumaczyc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Po polsku i w dużym skrócie " Czasami tłok jest dostarczany z pierścieniem rozpychającym "expander ring", który się wkłada pod dolny pierścień aby wyciszyć silnik ". Banan ma racje, mój błąd. Gadałem wczoraj z kolegą mechanikiem z pracy i niestety on też twierdzi, że zamki w tym tłoku wypadają na kanałach. Z tego co pamiętam to tak właśnie jest i miałeś tego pecha, że pierścień wypadł. Jedynie fabryczne mają dobrze ustawione pierścienie i może jakieś akcesoryjne poważnej firmy o ile takie sprzedają. Jeszcze ewentualnie jakimś cudem możesz mieć przekoszoną tuleję w cylindrze ale szczegółów takiego problemu nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Zamki pierścieni w silnikach japońskich wypadają zawsze naprzeciw okna wydechowego, zawsze w miejscu pomiędzy centralnym/centralnymi oknami przelotowymi a głównymi oknami przelotowymi. Przy źle dobranym tłoku pierścienie mogłyby więc popękać od przeciwnej strony cylindra.Prawdopodobieństwo wyplucia pierścienia przez okno wydechowe przypada teoretycznie bardziej w przypadku demoludów, w których zamki pierścieni umieszczone są obok okna wydechowego. Zmiany temperatur mogą doprowadzić do wypadnięcia kołków ustalających w tłoku.Mimo tego są śmiałkowie którzy w Simsonie robią 3 okna wydechowe gdzie zamek wypada na tych dodatkowych małych oknach wydechowych. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 6 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Po polsku i w dużym skrócie " Czasami tłok jest dostarczany z pierścieniem rozpychającym "expander ring", który się wkłada pod dolny pierścień aby wyciszyć silnik ". Banan ma racje, mój błąd. Gadałem wczoraj z kolegą mechanikiem z pracy i niestety on też twierdzi, że zamki w tym tłoku wypadają na kanałach. Z tego co pamiętam to tak właśnie jest i miałeś tego pecha, że pierścień wypadł. Jedynie fabryczne mają dobrze ustawione pierścienie i może jakieś akcesoryjne poważnej firmy o ile takie sprzedają. Jeszcze ewentualnie jakimś cudem możesz mieć przekoszoną tuleję w cylindrze ale szczegółów takiego problemu nie znam. Zamki sprawdzalem, wypadaja tak jak pisze banan czyli na przeciwko okna wydechowego, miedzy oknami, zaden zamek na kanale mi nie wychodzi, sprawdzalem przed zlozeniem do kupy, i teraz tez sprawdzalem zamki sa ok. Bede wdzieczny jak sie dowiesz co to znaczy miec przekoszona tuleje, bo moze w tym tkwi problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Opiszę Ci to ale musisz użyć wyobraźni, bo nie chce mi się o tej godzinie grzebać w Paint :) Sprawa wygląda tak. Tłok w DT porusza się mniej więcej w pionie 90 stopni i ten sam pion musi też utrzymać tuleja w której zasuwa. Wystarczy jeden stopień albo nawet mniej, żeby zaczęły się problemy. Ale jeśli robiłeś szlif i maszyna z której korzystali warsztatowcy była źle ustawiona lub źle ustalili środek tulei to mogło krzywo wyszlifować. Wydaje mi się, że najprościej będzie sprawdzić to przez zbadanie grubości ścianek tulei w kilku miejscach na górze i na dole. Dól najlepiej mikrometrem, góra nie mam pomysłów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 8 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 (edytowane) Opiszę Ci to ale musisz użyć wyobraźni, bo nie chce mi się o tej godzinie grzebać w Paint :) Sprawa wygląda tak. Tłok w DT porusza się mniej więcej w pionie 90 stopni i ten sam pion musi też utrzymać tuleja w której zasuwa. Wystarczy jeden stopień albo nawet mniej, żeby zaczęły się problemy. Ale jeśli robiłeś szlif i maszyna z której korzystali warsztatowcy była źle ustawiona lub źle ustalili środek tulei to mogło krzywo wyszlifować. Wydaje mi się, że najprościej będzie sprawdzić to przez zbadanie grubości ścianek tulei w kilku miejscach na górze i na dole. Dól najlepiej mikrometrem, góra nie mam pomysłów.Rozumiem, poprostu cylinder( scianki cylindra) ma byc pod katem 90 stopni do osi wału korbowego, ale minimalne odchyly w strone wydechu i gaznika sa dopuszczalne bo tłok sobie to wyreguluje na swozniu tak?Mierzyłem scianki na dole te co wystaja, czyli od strony wdechu i od strony gaznika, jest na nich 0,2mm roznicy, o tyle jest jedne grubsza od drugiej. Dodam ze cylinder ma juz ostatni szlif 8.NIe zostal uszkodzony powazne, wygladzilem pilnikiem okno wydechowe, i pytanie czy kupic nowy tłok i zakladac go (dodam fotki jak wyglada) Edytowane 8 Maja 2011 przez Ziuteek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 (edytowane) Sworzeń jest mocowany sztywno. Cały zestaw tłok plus układ korbowy nie jest w żaden sposób regulowany. Gdyby było inaczej to nikt by się nie szczypał w miernikami zegarowymi żeby określić środek cylindra. U ciebie jest przesunięcie środka albo brak osiowości ( tak to się chyba nazywało ). Najprościej będzie Ci to zobrazować tak. Gdy tłok wraca z DMP to z założenia powinien się przemieszczać w lini jaką wydumał sobie prodecent a u Ciebie siła działa pod ukosem i pcha tłok w jedną lub drugą stronę przez co pierścienie mogą być dosłownie wpychane w kanały. KRótko mówiąc, jeśli suwmiarką wyszedł Ci rozjazd 0,2mm to tym bardziej powinieneś się udać z cylindrem do sprawdzenia. Najlepiej u jakiś przytomnych ludzi, bo jeśli tamci szlifierze od tak na pałę ustalali środek to do niczego konstruktywnego nie dojdą. Pewnie ktoś wspomni o przesunięciu sworznia w tłoku. Nie o tym się rozpisywałem, żeby nie było niedomówień :) P.S Nie rozpędzaj się tak z tymi 90 stopniami, podałem to w przybliżeniu. Rozchodzi się głownie o linie działania sił oraz linie przemieszczania się tłoka. Edytowane 8 Maja 2011 przez Shinigami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 8 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 (edytowane) Ten cylinder i tak juz jest ostatni szlif, chyba najprostrzym rozwiazaniem bedzie zalatwic inny cylinder ze sprawnego moto. Shinigami, nie masz czasem na zbyciu jakiegos cylindra? Edytowane 8 Maja 2011 przez Ziuteek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Przebij sobie tuleję po prostu. Z tego co pamiętam tam jest wymienna. Owszem cylinder mam ale z pękniętym płaszczem wodnym. Tuleja itp. jest ok ( z Yamaha RD80 ) ale cieknie na zewnątrz. Pamiątka po wypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 8 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Wiem ale to kosztuje 350zl, taniej bedzie kupic uzywke cylinder.JUz sie rozgladam za jakims. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ul1111 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 A nie powinno się dotrzeć silnika po remoncie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 A to pytanie odnośnie czego ? Nie widzę powodu dla którego krzywa tuleja (jeśli oczywiście to jest problemem) nie mogła rozwalić tłoka w okresie prawidłowego dotarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 W zasadzie takie sprawdzenie "prostości" tulei, tudzież korbowodu powinno przeprowadzać się przy każdym montażu tłoka/cylindra. Po prostu denko powinno wykazywać luzy w każdym kierunku. Tłok pracujący "pod kątem" będzie się nierównomiernie zużywać, tzn. na rogach. http://www.pannonia.hoffman.auto.pl/Instrukcje%20i%20schematy/Tlok,%20sworzen%20i%20pierscienie%20tlokowe_pliki/tlok5.jpg albo http://hoth.amu.edu.pl/~intr/pliki/tlokdiag/5.JPG Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Po zalozeniu cylindra, w zasadzie denko tloka mialo luz na wszystkie strony, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciora Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Ja bym stawiał na problem z tłokiem. Z tego co widać na zdjęciach, jest on przytarty w miejscach gdzie standardowo chwyta tłok jak jest spasowany za ciasno. Cena czyni cuda i tak jest najprawdopodobniej w tym przypadku, tłok mimo tego że może i był dobrze dopasowany do cylindra to ze względu na większą rozszerzalność cieplną po prostu nie mieści się w cylindrze po większym rozgrzaniu silnika. Proponuje kupić tłok z ASO, jego nie będzie tak chwytało.Przy tych tłokach z gównolitu będziesz silnik rozbierał co 2 tygodnie i wiecznie będziesz miał problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.