Skocz do zawartości

Rozwalony tłok


Ziuteek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po polsku i w dużym skrócie " Czasami tłok jest dostarczany z pierścieniem rozpychającym "expander ring", który się wkłada pod dolny pierścień aby wyciszyć silnik ". Banan ma racje, mój błąd.

 

Gadałem wczoraj z kolegą mechanikiem z pracy i niestety on też twierdzi, że zamki w tym tłoku wypadają na kanałach. Z tego co pamiętam to tak właśnie jest i miałeś tego pecha, że pierścień wypadł. Jedynie fabryczne mają dobrze ustawione pierścienie i może jakieś akcesoryjne poważnej firmy o ile takie sprzedają.

 

Jeszcze ewentualnie jakimś cudem możesz mieć przekoszoną tuleję w cylindrze ale szczegółów takiego problemu nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamki pierścieni w silnikach japońskich wypadają zawsze naprzeciw okna wydechowego, zawsze w miejscu pomiędzy centralnym/centralnymi oknami przelotowymi a głównymi oknami przelotowymi. Przy źle dobranym tłoku pierścienie mogłyby więc popękać od przeciwnej strony cylindra.

Prawdopodobieństwo wyplucia pierścienia przez okno wydechowe przypada teoretycznie bardziej w przypadku demoludów, w których zamki pierścieni umieszczone są obok okna wydechowego. Zmiany temperatur mogą doprowadzić do wypadnięcia kołków ustalających w tłoku.

Mimo tego są śmiałkowie którzy w Simsonie robią 3 okna wydechowe gdzie zamek wypada na tych dodatkowych małych oknach wydechowych.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po polsku i w dużym skrócie " Czasami tłok jest dostarczany z pierścieniem rozpychającym "expander ring", który się wkłada pod dolny pierścień aby wyciszyć silnik ". Banan ma racje, mój błąd.

 

Gadałem wczoraj z kolegą mechanikiem z pracy i niestety on też twierdzi, że zamki w tym tłoku wypadają na kanałach. Z tego co pamiętam to tak właśnie jest i miałeś tego pecha, że pierścień wypadł. Jedynie fabryczne mają dobrze ustawione pierścienie i może jakieś akcesoryjne poważnej firmy o ile takie sprzedają.

 

Jeszcze ewentualnie jakimś cudem możesz mieć przekoszoną tuleję w cylindrze ale szczegółów takiego problemu nie znam.

 

 

Zamki sprawdzalem, wypadaja tak jak pisze banan czyli na przeciwko okna wydechowego, miedzy oknami, zaden zamek na kanale mi nie wychodzi, sprawdzalem przed zlozeniem do kupy, i teraz tez sprawdzalem zamki sa ok.

 

Bede wdzieczny jak sie dowiesz co to znaczy miec przekoszona tuleje, bo moze w tym tkwi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszę Ci to ale musisz użyć wyobraźni, bo nie chce mi się o tej godzinie grzebać w Paint :) Sprawa wygląda tak. Tłok w DT porusza się mniej więcej w pionie 90 stopni i ten sam pion musi też utrzymać tuleja w której zasuwa. Wystarczy jeden stopień albo nawet mniej, żeby zaczęły się problemy. Ale jeśli robiłeś szlif i maszyna z której korzystali warsztatowcy była źle ustawiona lub źle ustalili środek tulei to mogło krzywo wyszlifować.

Wydaje mi się, że najprościej będzie sprawdzić to przez zbadanie grubości ścianek tulei w kilku miejscach na górze i na dole. Dól najlepiej mikrometrem, góra nie mam pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszę Ci to ale musisz użyć wyobraźni, bo nie chce mi się o tej godzinie grzebać w Paint :) Sprawa wygląda tak. Tłok w DT porusza się mniej więcej w pionie 90 stopni i ten sam pion musi też utrzymać tuleja w której zasuwa. Wystarczy jeden stopień albo nawet mniej, żeby zaczęły się problemy. Ale jeśli robiłeś szlif i maszyna z której korzystali warsztatowcy była źle ustawiona lub źle ustalili środek tulei to mogło krzywo wyszlifować.

Wydaje mi się, że najprościej będzie sprawdzić to przez zbadanie grubości ścianek tulei w kilku miejscach na górze i na dole. Dól najlepiej mikrometrem, góra nie mam pomysłów.

Rozumiem, poprostu cylinder( scianki cylindra) ma byc pod katem 90 stopni do osi wału korbowego, ale minimalne odchyly w strone wydechu i gaznika sa dopuszczalne bo tłok sobie to wyreguluje na swozniu tak?

Mierzyłem scianki na dole te co wystaja, czyli od strony wdechu i od strony gaznika, jest na nich 0,2mm roznicy, o tyle jest jedne grubsza od drugiej. Dodam ze cylinder ma juz ostatni szlif 8.

NIe zostal uszkodzony powazne, wygladzilem pilnikiem okno wydechowe, i pytanie czy kupic nowy tłok i zakladac go (dodam fotki jak wyglada)

Edytowane przez Ziuteek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sworzeń jest mocowany sztywno. Cały zestaw tłok plus układ korbowy nie jest w żaden sposób regulowany. Gdyby było inaczej to nikt by się nie szczypał w miernikami zegarowymi żeby określić środek cylindra. U ciebie jest przesunięcie środka albo brak osiowości ( tak to się chyba nazywało ). Najprościej będzie Ci to zobrazować tak. Gdy tłok wraca z DMP to z założenia powinien się przemieszczać w lini jaką wydumał sobie prodecent a u Ciebie siła działa pod ukosem i pcha tłok w jedną lub drugą stronę przez co pierścienie mogą być dosłownie wpychane w kanały.

 

KRótko mówiąc, jeśli suwmiarką wyszedł Ci rozjazd 0,2mm to tym bardziej powinieneś się udać z cylindrem do sprawdzenia. Najlepiej u jakiś przytomnych ludzi, bo jeśli tamci szlifierze od tak na pałę ustalali środek to do niczego konstruktywnego nie dojdą.

 

Pewnie ktoś wspomni o przesunięciu sworznia w tłoku. Nie o tym się rozpisywałem, żeby nie było niedomówień :)

 

P.S Nie rozpędzaj się tak z tymi 90 stopniami, podałem to w przybliżeniu. Rozchodzi się głownie o linie działania sił oraz linie przemieszczania się tłoka.

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten cylinder i tak juz jest ostatni szlif, chyba najprostrzym rozwiazaniem bedzie zalatwic inny cylinder ze sprawnego moto.

 

Shinigami, nie masz czasem na zbyciu jakiegos cylindra?

Edytowane przez Ziuteek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie takie sprawdzenie "prostości" tulei, tudzież korbowodu powinno przeprowadzać się przy każdym montażu tłoka/cylindra. Po prostu denko powinno wykazywać luzy w każdym kierunku. Tłok pracujący "pod kątem" będzie się nierównomiernie zużywać, tzn. na rogach. http://www.pannonia.hoffman.auto.pl/Instrukcje%20i%20schematy/Tlok,%20sworzen%20i%20pierscienie%20tlokowe_pliki/tlok5.jpg albo http://hoth.amu.edu.pl/~intr/pliki/tlokdiag/5.JPG

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał na problem z tłokiem. Z tego co widać na zdjęciach, jest on przytarty w miejscach gdzie standardowo chwyta tłok jak jest spasowany za ciasno. Cena czyni cuda i tak jest najprawdopodobniej w tym przypadku, tłok mimo tego że może i był dobrze dopasowany do cylindra to ze względu na większą rozszerzalność cieplną po prostu nie mieści się w cylindrze po większym rozgrzaniu silnika. Proponuje kupić tłok z ASO, jego nie będzie tak chwytało.

Przy tych tłokach z gównolitu będziesz silnik rozbierał co 2 tygodnie i wiecznie będziesz miał problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...