Rocks Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Motocykl to honda VTR firestorm rocznik 99. Po zimie nie udało mi się jej dzisiaj uruchomić. Przekręcam kluczyk w stacyjce, a tu zero reakcji. Nawet kontrolki się nie zapaliły na minutę. Akumulator naładowany (nie miałem woltomierza, ale żarówka motocyklowa świeciła na nim bardzo jasno). Klemy wyczyszczone. Bezpieczniki wszystkie sprawdzone, bezpiecznik na czerwonym przewodzie od akumulatora nowy. Ok miesiąca temu, przekręciłem kluczyk w stacyjce i wszystko działało, a teraz zero reakcji, nie mówiąc już o zapaleniu motocykla. Próbowałem kablami rozruchowymi od samochodu, od innego motocykla i dalej nie było żadnej reakcji, dosłownie jakby nie było akumulatora. Brakuje mi już pomysłów, może ktoś coś wie?Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 To że zarówka świeci to nic nie znaczy.Żarówka będzie dobrze świeciła i przy 11 i przy 13 V, ale przy 11 rozrusznik nawet nie jęknie.Zaopatrz się w próbnik instalacji samochodowej ( koszt 6-8 zl) ew prosty multimetr i sprawdź po kolei:-przelacznik engine off, -przelacznik startera-czujnik stopki P.S. Czy twoja honda posiada już system HISS ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rocks Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Nie ma HISS. Dziś postaram się sprawdzić o czy mówisz, jednak nie do końca wiem, jak należy to wykonać technicznie? W których miejscach dokładnie dotykać tym multimetrem by sprawdzić czujnik stopki itp? Pozdrawiam i dzięki za odpowiedz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Weź naładuj akumulator może... Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 a bieguny do aku dobrze podlączone?Sprawdź tez dokladnie główny bezpiecznikpozdr Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Jeśli dobrze podłączone sa klemy to nie będzie żaden włącznik on-off czy tez czujnik stopki.Tutaj ginie zasilanie między aku a stacyjką.Jeśli nie umiesz posługiwać się próbnikiem a tym bardziej multimetrem to trochę do bani.Jednak próbnik działa ak zarówka, którą podłączałeś do aku i moze z niej skorzystać. Jeden przewód do masy a drugi przewód do kolejnych konektorów w kostce idacej do stacyjki.Jeśli napięcie jest przed i za wtyczką to sama stacyjka klęknęła. Jakbyś miał schemat instalacji można by podać zasilanie omijając stacyjkę aby upewnić się, ze to w niej jest problem. Jednak najpierw sprawdź kostkę idącą do stacyjki. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rocks Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Klemy podłączone dobrze, 2 czarne kable do minusa, czerwony do plusa. (Swoją drogą, jeden to klema a drugi?) Klemy czyściłem specjalnie. Kupiłem dzisiaj multimetr, na akumulatorze wskazuje 12,2 (o ile źle nie ustawiłem pokrętła: pomiar napięcia stałego V- i wartość 200). Znam się co nie co na leczeniu ludzi a nie na elektryce, ale wydawało mi się, że skoro podłączyłem motocykl pod inny działający akumulator kablami i dalej brak reakcji to nie jest to wina akumulatora. Dziś dla świętego spokoju podłączę go do ładowania. Może jakieś inne pomysły? Może ja zapomniałem o czymś prozaicznym w stylu on/off? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 A przeczytałeś mój post? Odnoszę wrażenie, że nie. Pomiaru dokonałeś dobrze i tak samo mierzy się napięcie w kostkach. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rocks Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Monter, przeczytałem i postaram się jutro to sprawdzić. Akumulator jak padł, to go faktycznie wymienię. A co mogło się stać z regulatorem napięcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Jak podlaczyl przez klemy z innego i tez ciemnica to nie aku , nawet na kiepskich kablach z drugiego aku zapalily by sie chociaz kontrolki. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Yuby trochę przesadził z regulatorem.Po odpaleniu powinieneś sprawdzić wartość ładowania zwłaszcza na nowym aku aby mieć pewność, że ładowanie jest ok aby nie posadzić nowego aku. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rocks Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Motocykl jest dobrze serwisowany. Regularnie, nie u przypadkowego mechanika. Zwyczajnie nie stać mnie z moim studenckim budżetem na serwisowanie w warszawskim salonie Hondy. Z motocyklem jak do tej pory nic specjalnego się nie działo. Biorę pod uwagę, że ma on już 13 lat. Wczoraj naładowałem akumulator, udało mi się do 13 V, dziś ma już 12,5. Do wymiany będzie, prawda?Dziś będę sprawdzał konektory, jutro motocykl jedzie do mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 To, ze sprawdziłeś zaraz po ładowaniu napięcie i miał 13V a dzisiaj ma 12,5 to nie znaczy, ze jest do wymiany.Zawsze po ładowaniu będzie miał wyzsze napięcie. Najlepiej sprawdzić jego pojemność pod obciążeniem przyrządem, który posiadają sklepy sprzedające aku. Powinni to zrobić gratis. Najpierw sprawdź gdzie zginęło napięcie a dopiero później podejmiemy decyzję czy trzeba go wymienić czy nie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 A może zacząć sprawdzanie od D..y strony.Tzn,czy na zaciskach rozrusznika jest napięcie po załaczeniu rozruchu.Jak jest to znaczy że np stoją łożyska itd, bo tego też nie można wykluczyć.Jak brak prądu to iść po koeli w górę. Właśnie będę brał się za mój regulator bo coś mi ładowanie niknie i napisze Ci jak co sprawdzać po kolei.Niestety mamy te same kiepskie regulatory, mój był zmieniany 3 lata temu i znowu się mu coś odzywa ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rocks Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 To opisz po kolei jak dla szafy dębowej, a jak już będę konektory sprawdzał, to sprawdzę i to jeśli mi się tylko uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.