Skocz do zawartości

ARAI RX7 GP


Gość Sestorme
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj upuscilem moj aktualny kask, Bell M5X Carb Daytona. Zadowolony nie jestem, ale ubrac juz nie ubiore. Co myslicie o tym:

 

http://cgi.ebay.co.uk/ARAI-RX7-GP-MOTORCYCLE-MOTORBIKE-HELMET-MATT-BLACK-M-/400203437054?pt=UK_Motorcycle_Helmets&hash=item5d2dfbd3fe#ht_2700wt_1199

 

Szukalem na necie, ale konkretnego porownania jakos nie znalazlem poza waga i estetyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

moglbym ci cos napisac o araju ale najpewniej skonczy sie tym ze nigdy w nim nie jezdzilem, albo go nie mam, a co najmniej, dopoki nie pokaze fotki to powinienem sie w ogole nie odzywac... haha... ;D

 

ps. gdybys mial dowolny kolor za ta cene to ja poprosze IOMTT 2011... za cholere mimo znajomosci nie moge dostac w homologacji EU

Edytowane przez mrbravo

General description: aktualnie brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja moge powiedziec ze swoich odczuc z jazdy bo technicznych elaboratow to sie mozesz naczytac. wszystkie araje sa podobne. RX7 pod wzgledem skorupy rozni sie tym ze ma 5 warstw. jak to wyglada w praktyce...? dla zainteresowanych moge pokazac zdjecie co zostalo z drzwi auta w ktore przyladowalem arajem glowa, napewno nie zamieszcze tego na forum... ;)

 

odnosnie uzytkowania:

 

1. moim zdaniem araj nie jest glosnym kaskiem jezeli jezdzi sie z zamknietymi wlotami. poruszam sie w nim przy dosc znacznych szybkosciach z broda na zbiorniku i szumu powietrza przy takim zlozeniu nie slychac. oczywiscie buczenie moto troche przeszkadza. proba jazdy >150 z otwartymi wlotami bez stoperow naprawde powoduje odczuwalny bol uszu. jazda z otwartymi wlotami na szybce powoduje bol zatok. po miescie w cieple dni latam z otwartymi wszystkimi wlotami i jezeli nie przekracza sie 120 to jest bardzo przyjemnie. wolniutka jazda w korku powoduje fajny chlodny przewiew czego nie ma w innych kaskach.

 

2. bardzo ciekawym rozwiazaniem jest spoiler ktorego nigdy wczesniej nie mialem. dziala on w ten sposob, ze mozemy ustawic sobie plaszczyzne glowy przy naszej predkosci przelotowej w danym zlozeniu. ja mam ustawiony spoiler nieco do gory co powoduje ze jak jade kask utrzymuje moja glowe w danej pozycji (podnosi nieco brode). proba spojrzenia na zegary wymaga wtedy pewnej sily, ale jazda ze spoilerem jest bardzo wygodna

 

3. nie wiem czy mozna dokupic podbrudek, ale w araju w standardzie w pewnym zakresie podbrudek sie wyciaga. ja nigdy nie korzystalem z tego. zawsze lepiej mi sie jezdzilo jak mialem tam doplyw powietrza

 

4. szybka z zatrzaskiem, bardzo dobre rozwiazanie...

 

5. zgodnie z rozmiarowka i po wielu przymiarkach na moja glowe pasowal rozmiar M, teraz jednak zamawiam S-ki. ciezko to wytlumaczyc... mysle ze jak wydaje ci sie ze M sie scisnie i bedzie latal to sie nie scisnie, ale juz same takie przeswiadczenia powinny sklonic do zakupu S-ki. araj ma jakas inna rozmiarowke...

 

najlepsze jest to ze ten kask po prostu nie przeszkadza. wszystko widac idealnie, szybka nie paruje i nie uzywam zadnych pinlokow (ktore skad inad akurat w przypadku araja sa jakos bezsensu wykrojone). dobre jest tez to ze mozna dowolnie uchylic szybe, a w moim przypadku po prostu latac z minimalna szpara co w kaskach suomy bylo np problematyczne. takie szybkie spostrzezenia, nie wiem co mozna wiecej pisac o kasku... ;) jesli chodzi o kaski z usa i chin to faktycznie sa tansze ale maja inaczej przyjeta geometrie "standardowej" glowy uzytkownika, wlasciwa dla tych krajow.

 

edit:

fotka podbrudka:

http://img3.imageshack.us/img3/3871/podbrudek.jpg

Edytowane przez mrbravo

General description: aktualnie brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja może dodam coś od siebie.

 

Oczywiście Bravo, trzeba co nieco z Twojej wypowiedzi wyprostować.

 

Generalnie kask jest stworzony do je*ania, czy otwarty czy zamknięty jest głośny. A jeśli mówię, że jest głośny to znaczy, że jest GŁOŚNY. Na dłuższą trasę polecam koniecznie stopery.

 

Spojler... Faktycznie jest, taki bajer co to fajnie kosmicznie wygląda! Podczas jazdy nie odczuwam żadnej różnicy, nawet w skrajnych położeniach tej fantastycznej lotki.

 

Bez pinlocka potrafi ślicznie zaparować i to jest wku*wiające.

 

Otwarte wloty we wizjerze walą strugę powietrza prosto w gały (przy jedynych słusznych prędkościach).

 

Nawiasem mówiąc wentylacja jest boleśnie głośna, aczkolwiek wyjątkowo skuteczna.

 

Wykonanie? Majstersztyk. Wyściółka, malowanie, uszczelki... Miód.

 

PS. Blokada wizjera (szyba z zatrzaskiem) to już wszech znany wynalazek od Arai stosowany od dawien dawna.

 

Kupić? Yuby, nad czym Ty się zastanawiasz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy ma jakies tam swoje opinie, choc brak przelozenia ustawien spoilerka na uzytkowanie jest dla mnie co najmniej niewiarygodne. z parowaniem tez niedowierzam bo w zimie latalem (tak kolo -5 C bo jak bylo ponad -10 C to juz przemarzalem) i wtedy lekko parowal mi na swiatlach, co neutralizowalem "szparą". normalnie mi nie parowal i zawsze jezdziem bez pinlocka...

Edytowane przez mrbravo

General description: aktualnie brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...