zakser Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Czy któryś z forumowiczów regulował samodzielnie luzy zaworów za pomocą "małych" płytek między szklanką a trzonkiem zaworu. Czy jest jakiś prosty sposób na ich ustawienie.Chodzi o kz750n.Przeszlifowano mi zawory i gniazda zaworowe,zawory zostały dotarte i założone do głowicy, ale za ustawienie luzów usłyszałem 350PLN.Jak dla mnie to troszkę dużo ,tym bardziej że szlif gniazd,zaworów,wymiana uszczelniaczy i montaż też wybuliłem dobrze ponad 300PLN. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Jeżeli już jest po szlifowaniu to teraz sprawa jest dosyć prosta o ile jej jeszcze nie założyłeś na blok silnika.Mam tylko jedno pytanie - kto podpowiedział Ci aby szlifować zawory?Silnik Spektre konstrukcyjnie niewiele różni się głowicą od podstawowego modelu z którego się wywodzi. Ok koniec czekania-12 minut po zadaniu pytania otrzymałeś częściową odpowiedź i przez 40 minut nie możesz napisać kilku zdań?Miałam zamiar opisać Ci szczegółowo i krok po kroku jak szybko wykonać taką operację ale dochodzę do wniosku, że mimo wieku chcesz wytrzeć szkłem dupę i teoretycznie wsadzić kogoś na minę bo silnik po takiej operacji ma szansę na max. 1000 km przebiegu do momentu wciągnięcia zaworów w gniazda.Sprawa druga - jeżeli gniazda i zawory były szlifowane to nie ma fizycznej możliwości dopasowania płytek regulacyjnych bo żaden producent nie wykonuje tak cieńkich.Wystarczyło zakupić głowicę kompletną od starego Z750 i zamienić wałki rozrządu.Reasumując chciałeś zaoszczędzić 350 zeta a i tak motocykl będzie po kilku dniach do ponownego remontu.Uprzedzając złośliwe komentarze - mam głęboko gdzieś teksty ludzi nie znających podstaw mechaniki silnikowej w motocyklach. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanak098 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Panie Piotrkuzostał tu poruszony temat wciągnięcia zaworu w gniazdo... czym jest takie coś spowodowane??pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Panie Piotrkuzostał tu poruszony temat wciągnięcia zaworu w gniazdo... czym jest takie coś spowodowane??pzdr Trudno w jednym zdaniu opisać cały temat.Zbyt duża temperatura grzybka zaworu powoduje jego częściowe uplastycznienie a zbyt mocna sprężyna zaworowa usiłuje przeciągnąć zawór przez gniazdo.Wiele silników Kawasaki miało tą przypadłość a jeden się nawet wychylał przed szereg - ZXR750 a powodem były oszczędności producenta motocykli zamawiającego niesprawdzone wyroby i oby było tanio. Innego logicznego wytłumaczenia raczej nie ma. Silniki tej firmy powinny mieć inspekcje zaworów częściej niż to przewiduje instrukcja a po pewnym przebiegu należy zawory po prostu wymienić. Dla opisywanego w tym temacie cena zaworów nie zwala z nóg bo ssanie kosztuje 22$ Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakser Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Przepraszam jeśli poczułeś się urażony ,ale niestety nie siedzę cały czas przy komputerze,mam i inne sprawy na głowie.Mimo wszystko dziękuję za odpowiedz.A co do szkła i nnych rzeczy to darujmy sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Bedziesz musial doszlifowywac plytki, jezeli chcesz uzytkowac zrobiona glowice... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Przepraszam jeśli poczułeś się urażony ,ale niestety nie siedzę cały czas przy komputerze,mam i inne sprawy na głowie.Mimo wszystko dziękuję za odpowiedz.A co do szkła i nnych rzeczy to darujmy sobie. Niestety nie możemy sobie darować bo nie mogę znaleźć innego określenia na takie postępowanie.Jeżeli wiemy, że zawory w tym typie silnika siadają czyli odkształcają się nieodwracalnie to jaki sens ma ich szlifowanie poza lepszym uszczelnieniem w gniazdach a co się z tym wiąże uzyskiwanie pełnej mocy z silnika i jeszcze szybsze zagłębianie się tychże w gniazda ?Jest możliwość zamówienia zaworów w firmie PARADOWSCY z prośbą o wzmocnienie grzybków i wtedy dopiero zamontować i korzystać z możliwości tego silnika. Odnośnie ostatniego posta o szlifowaniu płytek: firma przewiduje grubości w przedziale 2.00-3.20mm i przekraczanie tych wartości to ........................................czytaj powyżej Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Bedziesz musial doszlifowywac plytki, jezeli chcesz uzytkowac zrobiona glowice...Właśnie Piotr mnie ubiegł. Więc nie będę powtarzał komentarza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Przepraszam jeśli poczułeś się urażony ,ale niestety nie siedzę cały czas przy komputerze,mam i inne sprawy na głowie.Mimo wszystko dziękuję za odpowiedz.A co do szkła i nnych rzeczy to darujmy sobie. Niestety nie możemy sobie darować bo nie mogę znaleźć innego określenia na takie postępowanie.Jeżeli wiemy, że zawory w tym typie silnika siadają czyli odkształcają się nieodwracalnie to jaki sens ma ich szlifowanie poza lepszym uszczelnieniem w gniazdach a co się z tym wiąże uzyskiwanie pełnej mocy z silnika i jeszcze szybsze zagłębianie się tychże w gniazda ?Jest możliwość zamówienia zaworów w firmie PARADOWSCY z prośbą o wzmocnienie grzybków i wtedy dopiero zamontować i korzystać z możliwości tego silnika. Odnośnie ostatniego posta o szlifowaniu płytek: firma przewiduje grubości w przedziale 2.00-3.20mm i przekraczanie tych wartości to ........................................czytaj powyżej Nie wiem na jakiej podstawie opieraja sie twoje wnioski, skad wiesz ile i jak zostaly przeszlifowane zawory jak i gniazda, ze oceniasz iz nie zmiesci sie w wymiarach przewidzianych przez producenta, ale chetnie sie dowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Nie wiem na jakiej podstawie opieraja sie twoje wnioski, skad wiesz ile i jak zostaly przeszlifowane zawory jak i gniazda, ze oceniasz iz nie zmiesci sie w wymiarach przewidzianych przez producenta, ale chetnie sie dowiem. Na podstawie wieloletniej praktyki.Dla przykładu jeżeli była w oryginale na zaworze płytka 2.50 a ktoś wpadł na poroniony pomysł szlifowania zaworu oraz zgodnie z manualem przeszlifował gniazdo zaworowe to płytka 2.00 będzie za gruba i ta sprawa nie podlega dalszej dyskusji bo silnik tak zrobiony klęknie prędzej jak później. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 A jak byla 3.20 to twoja teoria juz umarla. Moze tak na poczatku zamiast faceta rugac i wyzywac od najgorszych warto zapytac jakie wartosci plytek potrzebuje i w czym jest problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 A jak byla 3.20 to twoja teoria juz umarla. Moze tak na poczatku zamiast faceta rugac i wyzywac od najgorszych warto zapytac jakie wartosci plytek potrzebuje i w czym jest problem. Nabijasz sobie tylko licznik postów i pleciesz bzdury - a jak była ?Ile takich silników zrobiłeś?Za dużo teorii kolego i żadnej praktyki.A w którym miejscu moich postów wyzwałem autora od najgorszych ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Kolejna teoria, nie majaca nic wspolnego z rzeczywistoscia. Chcesz pomoc ludziom w weteranach to to rob najlepiej jak potrafisz. Nie chcesz to trzymaj sie mechaniki ogolnej i tam rugaj ludzi, tutaj jest nam to niepotrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Kolejna teoria, nie majaca nic wspolnego z rzeczywistoscia. Chcesz pomoc ludziom w weteranach to to rob najlepiej jak potrafisz. Nie chcesz to trzymaj sie mechaniki ogolnej i tam rugaj ludzi, tutaj jest nam to niepotrzebne. zadałem Ci konkretne pytanie i oczekuję odpowiedzi a nie zarzucaj mi tego co sam robisz od dłuższego czasu w tym temacie.Nie mam zamiaru sprzeczać się publicznie ale złości mnie wtórny analfabeta silnikowy doradzający szlifowanie płytek.A teraz zadam pytanie ponownie - A w którym miejscu moich postów wyzwałem autora od najgorszych ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakser Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Drodzy forumowicze,ja zacząłem ten temat i chciałbym wyjaśnić go do końca.Szlifowanie gniazd i zaworów robiła mi firma zajmująca się tym już od wielu lat.Po rzeczytaniu odpowiedzi na forum pojechałem do nich aby im pomarudzić i szczegółowo dopytać się jak to jest z tym wciąganiem zaworów.Wyjaśniono mi że zawory były tylko lekko zabielane , była sprawdzona ich twardość i dają mi gwarancję że różne rzeczy mogą się zdarzyć z tą głowicą, ale żadne wciągnięcie zaworów nie grozi.Dostałem pisemną gwarancję na wykonaną usługę.No cóż ,zobaczymy.Jeśli chodzi o grubość płytek to najcieńsza ma 2,55mm a najgrubsza 3,15mm.Myślę ,być może głupio, że coś z tego uda mi się złożyć.Dzięki i za słowa tak krytyki jak i poparcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.