Skocz do zawartości

regulacja luzów zaworów


zakser
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy któryś z forumowiczów regulował samodzielnie luzy zaworów za pomocą "małych" płytek między szklanką a trzonkiem zaworu. Czy jest jakiś prosty sposób na ich ustawienie.Chodzi o kz750n.Przeszlifowano mi zawory i gniazda zaworowe,zawory zostały dotarte i założone do głowicy, ale za ustawienie luzów usłyszałem 350PLN.Jak dla mnie to troszkę dużo ,tym bardziej że szlif gniazd,zaworów,wymiana uszczelniaczy i montaż też wybuliłem dobrze ponad 300PLN. Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już jest po szlifowaniu to teraz sprawa jest dosyć prosta o ile jej jeszcze nie założyłeś na blok silnika.

Mam tylko jedno pytanie - kto podpowiedział Ci aby szlifować zawory?

Silnik Spektre konstrukcyjnie niewiele różni się głowicą od podstawowego modelu z którego się wywodzi.

 

Ok koniec czekania-

12 minut po zadaniu pytania otrzymałeś częściową odpowiedź i przez 40 minut nie możesz napisać kilku zdań?

Miałam zamiar opisać Ci szczegółowo i krok po kroku jak szybko wykonać taką operację ale dochodzę do wniosku, że mimo wieku chcesz wytrzeć szkłem dupę i teoretycznie wsadzić kogoś na minę bo silnik po takiej operacji ma szansę na max. 1000 km przebiegu do momentu wciągnięcia zaworów w gniazda.

Sprawa druga - jeżeli gniazda i zawory były szlifowane to nie ma fizycznej możliwości dopasowania płytek regulacyjnych bo żaden producent nie wykonuje tak cieńkich.

Wystarczyło zakupić głowicę kompletną od starego Z750 i zamienić wałki rozrządu.

Reasumując chciałeś zaoszczędzić 350 zeta a i tak motocykl będzie po kilku dniach do ponownego remontu.

Uprzedzając złośliwe komentarze - mam głęboko gdzieś teksty ludzi nie znających podstaw mechaniki silnikowej w motocyklach.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrku

został tu poruszony temat wciągnięcia zaworu w gniazdo... czym jest takie coś spowodowane??

pzdr

 

Trudno w jednym zdaniu opisać cały temat.

Zbyt duża temperatura grzybka zaworu powoduje jego częściowe uplastycznienie a zbyt mocna sprężyna zaworowa usiłuje przeciągnąć zawór przez gniazdo.

Wiele silników Kawasaki miało tą przypadłość a jeden się nawet wychylał przed szereg - ZXR750 a powodem były oszczędności producenta motocykli zamawiającego niesprawdzone wyroby i oby było tanio. Innego logicznego wytłumaczenia raczej nie ma. Silniki tej firmy powinny mieć inspekcje zaworów częściej niż to przewiduje instrukcja a po pewnym przebiegu należy zawory po prostu wymienić. Dla opisywanego w tym temacie cena zaworów nie zwala z nóg bo ssanie kosztuje 22$

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam jeśli poczułeś się urażony ,ale niestety nie siedzę cały czas przy komputerze,mam i inne sprawy na głowie.Mimo wszystko dziękuję za odpowiedz.A co do szkła i nnych rzeczy to darujmy sobie.

 

Niestety nie możemy sobie darować bo nie mogę znaleźć innego określenia na takie postępowanie.

Jeżeli wiemy, że zawory w tym typie silnika siadają czyli odkształcają się nieodwracalnie to jaki sens ma ich szlifowanie poza lepszym uszczelnieniem w gniazdach a co się z tym wiąże uzyskiwanie pełnej mocy z silnika i jeszcze szybsze zagłębianie się tychże w gniazda ?

Jest możliwość zamówienia zaworów w firmie PARADOWSCY z prośbą o wzmocnienie grzybków i wtedy dopiero zamontować i korzystać z możliwości tego silnika.

 

Odnośnie ostatniego posta o szlifowaniu płytek: firma przewiduje grubości w przedziale 2.00-3.20mm i przekraczanie tych wartości to ........................................czytaj powyżej

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam jeśli poczułeś się urażony ,ale niestety nie siedzę cały czas przy komputerze,mam i inne sprawy na głowie.Mimo wszystko dziękuję za odpowiedz.A co do szkła i nnych rzeczy to darujmy sobie.

 

Niestety nie możemy sobie darować bo nie mogę znaleźć innego określenia na takie postępowanie.

Jeżeli wiemy, że zawory w tym typie silnika siadają czyli odkształcają się nieodwracalnie to jaki sens ma ich szlifowanie poza lepszym uszczelnieniem w gniazdach a co się z tym wiąże uzyskiwanie pełnej mocy z silnika i jeszcze szybsze zagłębianie się tychże w gniazda ?

Jest możliwość zamówienia zaworów w firmie PARADOWSCY z prośbą o wzmocnienie grzybków i wtedy dopiero zamontować i korzystać z możliwości tego silnika.

 

Odnośnie ostatniego posta o szlifowaniu płytek: firma przewiduje grubości w przedziale 2.00-3.20mm i przekraczanie tych wartości to ........................................czytaj powyżej

 

Nie wiem na jakiej podstawie opieraja sie twoje wnioski, skad wiesz ile i jak zostaly przeszlifowane zawory jak i gniazda, ze oceniasz iz nie zmiesci sie w wymiarach przewidzianych przez producenta, ale chetnie sie dowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na jakiej podstawie opieraja sie twoje wnioski, skad wiesz ile i jak zostaly przeszlifowane zawory jak i gniazda, ze oceniasz iz nie zmiesci sie w wymiarach przewidzianych przez producenta, ale chetnie sie dowiem.

 

Na podstawie wieloletniej praktyki.

Dla przykładu jeżeli była w oryginale na zaworze płytka 2.50 a ktoś wpadł na poroniony pomysł szlifowania zaworu oraz zgodnie z manualem przeszlifował gniazdo zaworowe to płytka 2.00 będzie za gruba i ta sprawa nie podlega dalszej dyskusji bo silnik tak zrobiony klęknie prędzej jak później.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak byla 3.20 to twoja teoria juz umarla. Moze tak na poczatku zamiast faceta rugac i wyzywac od najgorszych warto zapytac jakie wartosci plytek potrzebuje i w czym jest problem.

 

Nabijasz sobie tylko licznik postów i pleciesz bzdury - a jak była ?

Ile takich silników zrobiłeś?

Za dużo teorii kolego i żadnej praktyki.

A w którym miejscu moich postów wyzwałem autora od najgorszych ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna teoria, nie majaca nic wspolnego z rzeczywistoscia.

 

Chcesz pomoc ludziom w weteranach to to rob najlepiej jak potrafisz. Nie chcesz to trzymaj sie mechaniki ogolnej i tam rugaj ludzi, tutaj jest nam to niepotrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna teoria, nie majaca nic wspolnego z rzeczywistoscia.

 

Chcesz pomoc ludziom w weteranach to to rob najlepiej jak potrafisz. Nie chcesz to trzymaj sie mechaniki ogolnej i tam rugaj ludzi, tutaj jest nam to niepotrzebne.

 

zadałem Ci konkretne pytanie i oczekuję odpowiedzi a nie zarzucaj mi tego co sam robisz od dłuższego czasu w tym temacie.

Nie mam zamiaru sprzeczać się publicznie ale złości mnie wtórny analfabeta silnikowy doradzający szlifowanie płytek.

A teraz zadam pytanie ponownie - A w którym miejscu moich postów wyzwałem autora od najgorszych ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy forumowicze,ja zacząłem ten temat i chciałbym wyjaśnić go do końca.Szlifowanie gniazd i zaworów robiła mi firma zajmująca się tym już od wielu lat.Po rzeczytaniu odpowiedzi na forum pojechałem do nich aby im pomarudzić i szczegółowo dopytać się jak to jest z tym wciąganiem zaworów.Wyjaśniono mi że zawory były tylko lekko zabielane , była sprawdzona ich twardość i dają mi gwarancję że różne rzeczy mogą się zdarzyć z tą głowicą, ale żadne wciągnięcie zaworów nie grozi.Dostałem pisemną gwarancję na wykonaną usługę.No cóż ,zobaczymy.

Jeśli chodzi o grubość płytek to najcieńsza ma 2,55mm a najgrubsza 3,15mm.Myślę ,być może głupio, że coś z tego uda mi się złożyć.Dzięki i za słowa tak krytyki jak i poparcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...