Filu Opublikowano 16 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2004 Siema.No więc, jednak jade do Siemiatycz, będę startował na rmxie.Może powiecie, ze to nie motor do takich rzeczy, ale chce chociaż na nim zacząć, a później się zobaczy :roll: No i chciałbym was prosić o wszytskie możliwe wskazówki.Jak jest z talicencją i z tym egzaminem czy trudny.Co i w jakich dniach się dobywa. Mniej więcej już wiem co i jak ale moze jeszcze czegoś się dowiem.A przy okazji czy całe paliwo musze mieć w kanistrze w czasie rajdu?Tzn do dotankowywania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 16 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2004 Może powiecie, ze to nie motor do takich rzeczy, ale chce chociaż na nim zacząć, a później się zobaczy Liczy się kierowca a nie motocykl a RMX n apoczątek może być. NIektórzy zaczynali znacznie gorszymi sprzętami a teraz całkiem nniezle sobie radzą.Co do przepisów to masz tutaj http://www.pzm.pl/sporty.asp?ID2=menu_endu...regulaminy.htmlPOWODZENIA :namoto: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 16 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2004 No żecze powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 16 Maja 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2004 CzołemLicencji B na pewno w Siemiatyczach nie zrobisz, z prostego powodu - aby ją zrobić musisz ukończyć 2 rundy (dwa dni) zawodów enduro. Tak więc musisz przejechać oba dni w Siemiatyczach, co oznacza zaliczenie części praktycznej egzmianu, po czym pojechać na następne zawody i tam zdać egzamin teoretyczny z RSM (polecam lekturę, przydaje się na co dzień). Paliwo musisz mieć swoje. Jak chciałbyś przejechać prawie 200 km dziennie bez tankowania? Musisz gdzieś ustawić auto, w nim mieć narzędzia, paliwo na cały dzień itd. Po każdym kółku tankujesz, smarujesz łańcuch, sprawdzasz motocykl i jedziesz do kolejnej pętli. Przydaje się osoba do pomocy, zapasowe dętki itd. To będzie typowy rajd enduro - za PKC-ami i PKP-ami plus dwie próby na każdym kółku -cross oraz country, każda długości od 2 do 5 km. Musisz mieścić się swoich czasach co do minuty na PKC-ach. Jak stracisz na jakimś PKC minutę, to nie możesz jej nadrabiać, tylko doliczać tę stratę do każdego następnego PKC w wciągu jednego dnia zawodów. Trzeba dokładnie liczyć. Nie pomylć się. Musisz mieć porządny marker i taśmę do spisania przed każdym dniem zawodów swoich czasów (podawane są godzinę przed startem). Poza tym jest naprawdę bardzo dużo szczegółów z zakresu przepisów, dlatego warto bardzo dokładnie poczytać RSM (np jak zapalisz motocykl w parku maszyn przed rozpoczęciem zawodów to dostajesz sporą karę, np podczas rajdu obowiązują przepisy ruchu drogowego i jak będzie przelotówka asfaltowa to bardzo często stoją chłopaki z radarem a po zaowdach chodza po parku maszyn i wręczają mandaty zawodnikom, np jeżeli w ciągu minuty nie odpalisz motocykla na starcie - to jest tak zwana próba rozruchu - to dostajesz 60 punktów karnych i musisz przepchnąć motocykl poza oznaczona linię próby rozruchu i mnóstwo innych szczegółów). Z racji wieku i braku prawa jazdy, wystarujesz w klasie Młodzik w Pucharze PZM. Udział - 200 zł za dwa dni, 20 zł badania lekarskie, 15 zł numery startowe (cyfry muszą mieć odpowiednią wysokość, szerokość i kształt), ok. 30 zł ubezpieczenie NW od zawodów (jak masz swoje NW to nic nie daje). Musisz mieć pisemną zgodę rodziców na udziął, bo Cię nie dopuszczą. Poza tym kupa innych spraw. Rajd to nie przelewki, jak się nie dostosujesz do regulaminu, to wylatujesz na pierwszym kółku. Co i w jakich dniach się dobywa. W oba dni odbywają się zawody - po 3 pętle długości od 50 do 70 km dziennie (od 150 do 210 km dziennie). Trasa na 5 godzin jazdy dziennie (około). Start w sobotę zwykle o godz. 10.00, w niedzielę o 8.00 lub 9.00. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filu Opublikowano 17 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2004 A czy numery startowe mozna samemu zrobić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduroman Opublikowano 17 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2004 no Filu to sie poscigamy :) ja tez jade do Siemiatycz, Piotrek Jankowski tez ma jechac bo chce ode mnie lanie dostac :) hihi zartuje, dlaczego Domiinik powiedziales ze wpisowe 200zl ?? wpisowe kosztuje 150zl, a egzamin sie zdaje po 1 dniu zawodow przynajmniej ja tak zdawalem w Obornikach, potem wysylasz to do pzm i placisz 200zl za licencje, a egzamin kosztuje 50zl, z tym ze jak chcesz jechac tylko raz to nie trzeba ci licencji, a jak myslisz o dalszych startach to trzeba ja miec. Na pewno dasz rade, do zobaczenia na trasie :flesje: przemkne jak blyskawica... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 18 Maja 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2004 Darek, wpisowe kosztuje 150 zł jak jesteś w klubie jakimś. Jak nie jesteś w klubie to kosztuje 200 zł. Egzamin zdawałeś po 1 dniu zawodów, bo kolesie chceli najzwyczajniej w świecie zarobić. Gdybyś drugiego dnia nie zaliczył, tobyś licencji nie dostał, tylko misiał ukończyć koklejny dzień rajdu na jakiś innych zawodach w tym sezonie. Do kosztów licencji trzeba doliczyć całoroczne badania lekarskie. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 18 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2004 To znalazłem w regulaminie PZM:5.1 Prawo do startu ma uczestnik:- posiadający licencje B, (obowiązek posiadania licencji B powstaje po ukończeniu jednego dnia zawodów, lecz zawodnik ma prawo wystartować bez tej licencji w drugim dniu tych samych zawodów) Ja bym to interpretował tak jak Enduroman pisze ale upierać się nie będe :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 18 Maja 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2004 To musieli zmienić RSM w ostatnim czasie, bo jak ja zdawałem trzeba było przejechać 2 dni. Jeżeli teraz w RSM jest zapis o jednym dniu, no to zdaje się po jednym dniu. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filu Opublikowano 18 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2004 No to Enduroman się pościgamy :) Co do wpisowego, to słyszałem, że z klubem 100zł.Dominik chyba nie myślałeś, że sam jakgdyby nigdy nic się wybieram na zawody.Startuje z Automobilklubu Polskiego :) Ale, jeżeli możecie to przybliżcie mi jeszcze troche zasady zdobywania licencji.Nie wiedziałem, że aż tyle kosztuje :) A i czy ten egzamin jest jest jakiś bardzo rygorystyczny czy raczej zdam jak coś umiem :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.