Skocz do zawartości

Pali Bezpiecznik Po Podłączeniu Regulatora Honda Varadero


zzbig1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

:icon_rolleyes: Witam.Miesiąc temu wykonałem zimowe przepalenie moto ok 15km po czym odstawiłem go na parking . Gdy dziś chciałem zrobić to samo zobaczyłem ciemne wyświetlacze przy zegarach. Sprawdziłem bezpieczniki-przepalony główny. Włożyłem nowy i przy podłączaniu kostki przepalił się. Dopiero po odłączeniu regulatora napięcia bezpiecznik ocalał,prąd wrócił. Wymieniłem regulator na zapasowy (stary,wymieniony bo nie doładowywał ) po czym bez problemu odpaliłem moto. Moja radość trwała ok 30s :banghead: bo znów strzelił bezpiecznik . Włożyłem kolejny bezpiecznik 30kę ,który strzelił przy podłączaniu kostki . Powrócił pierwotny stan usterki. Coś czuje że czekają mnie poważne wydatki.Proszę o jakieś podpowiedzi dot. przyczyny tej awarii .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwalony regler, kup nowy.

Mozesz jeszcze sprawdzic przejscie z reglera na mase, jesli tam sa spore opory to moze to powodowac usterke.

Najlepiej poprowadzic osobny dedykowany kabel masow od reglera do - aku,no chyba ze regler masowany jest przez obudowe, wowczas tam wszystko musi miec idealny kontakt.

Ogolnie reglery Hondy do mocnych nie naleza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regler czyli regulator napięcia?! Czyli przyczyną padnięcia tego wymienionego regulatora mogło być to że nie był zmasowany ? Czy powodem tej usterki może być jakaś awaria uzwojeń alternatora ,Bo tego najbardziej się obawiałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepalić 30A to nie prosta sprawa ..:) raczej zimą skruszała izolacja na przewodzie i gdzieś powstało zwarcie do masy na ostrym załamaniu oczywiście po dodaniu gazu jeśli pali bezpiecznik może być to regulator jednak jest on odporny na awarie zimowe .. ponieważ jest zalany masą plastyczną i pada raczej latem - i znacznie taniej jest na początek sprawdzić możliwość ewentualnych uszkodzeń izolacji elektrycznej ( wstaw bezpiecznik możliwie małej wartości przełącz stacyjkę i poruszaj przewodami na załamaniach jeśli w pewnym momencie przepalisz bezpiecznik znaczy ,ze zlokalizowałeś miejsce zwarcia --metoda prymitywna kowalska ale nic nie kosztuje)-- więcej optymizmu samodzielnie wykonana naprawa nic Cie nie kosztuje :)Uzwojenia prądnicy raczej nie jeśli jest zwarcie uzwojeń prądnicy to po prostu nie ładuje albo słabo ładuje

Edytowane przez motodynamo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzam Jeszcze raz izolację. Bezpiecznik wywala i bez kluczyka w stacyjce. Jak odpaliłem moto to regulator chyba zwisał na przewodach z kostki i nie był dokręcony do ramy (już nie pamiętam ) Dzięki za info o alternatorze bo to mnie trochę uspokoiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat viadro lubi palić uzwojenia.

Kardynalny błąd ze zwisającym reglerem=regulatorem.

Tutaj masz procedurę diagnozy usterki na przyszłość KLIK

A teraz do rzeczy.

Zamiast bezpiecznika wstaw żarówkę 12V 25W lub 55W, to taka stara metoda elektryka na szukanie zwarcia "na żywca".

W momencie, kiedy występuje zwarcie żarówka świeci, a kiedy jest wszystko dobrze to po prostu zamyka obwód.

Zaoszczędzisz również garść bezpieczników.

Szukając usterki możesz posłużyć się resztą bezpieczników, gdy żarówka świeci(czyli jest zwarcie do masy) możesz wyciągać poszczególne bezpieczniki aby zawęzić obszar szukania.Srawdzaj wszelkie niefabryczne podłączenia typu gniazdo zapalniczki, grzane manetki.

Narazie bardziej kupy trzyma się teoria z nadtopionym,starym przewodem, który zwarł do masy choć w ostateczności nie wykluczam ani reglera ani uzwojeń.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi i porady. Miernik , izolację , wydruk powyższych podpowiedzi mam , próbówkę zrobię , regulator zamawiam i w przyszłym tygodniu biorę się za robotę . :notworthy:

 

Gdy będę już uśmiechniętym użytkownikiem SPRAWNEGO wiadra ,to napiszę o przyczynach usterki Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chcesz wykluczyc zwarcie w altku to zbadaj napiecie zmienne na 3 parach jego przewodow.

Opisane w przyklejonym temacie o szukaniu usterek ukladu ladowania.

Niczego wykluczyc nie mozna bez sprawdzenia tego.

Wiesz Adam, ze naprawiałem Viadro i po pomiarach bez reglera było wszystko ok a dopiero pod obciążeniem mu odbijało?

Jednakże po doświadczeniach z tym modelem zdjąłem pokrywę i od razu widać pięknie usmaloną izolację na czekoladkę.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tendencje do palenia alternatora ma to me wiaderko bo jak do tond to była jedyna awaria od 2008r jak je użytkuję . Praktycznie na wszystkie pytania juz znam odp. teraz tylko jeszcze muszę posprawdzać wszystko w praktyce Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tendencje do palenia alternatora ma to me wiaderko bo jak do tond to była jedyna awaria od 2008r jak je użytkuję . Praktycznie na wszystkie pytania juz znam odp. teraz tylko jeszcze muszę posprawdzać wszystko w praktyce Pozdrawiam

Powód do radości ale dla Ciebie jednak wiaderek więcej jeździ na tym świecie :flesje:

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat viadro lubi palić uzwojenia.

Kardynalny błąd ze zwisającym reglerem=regulatorem.

Tutaj masz procedurę diagnozy usterki na przyszłość KLIK

A teraz do rzeczy.

Zamiast bezpiecznika wstaw żarówkę 12V 25W lub 55W, to taka stara metoda elektryka na szukanie zwarcia "na żywca".

W momencie, kiedy występuje zwarcie żarówka świeci, a kiedy jest wszystko dobrze to po prostu zamyka obwód.

Zaoszczędzisz również garść bezpieczników.

Szukając usterki możesz posłużyć się resztą bezpieczników, gdy żarówka świeci(czyli jest zwarcie do masy) możesz wyciągać poszczególne bezpieczniki aby zawęzić obszar szukania.Srawdzaj wszelkie niefabryczne podłączenia typu gniazdo zapalniczki, grzane manetki.

Narazie bardziej kupy trzyma się teoria z nadtopionym,starym przewodem, który zwarł do masy choć w ostateczności nie wykluczam ani reglera ani uzwojeń.

 

Jeszcze jedno pytanko Tak dla potwierdzenia mych wątpliwości !! Czy odpalenie moto gdy regulator nie jest zmasowany powoduj zniszczenie regulatora. ????

Akurat viadro lubi palić uzwojenia.

Kardynalny błąd ze zwisającym reglerem=regulatorem.

Tutaj masz procedurę diagnozy usterki na przyszłość KLIK

A teraz do rzeczy.

Zamiast bezpiecznika wstaw żarówkę 12V 25W lub 55W, to taka stara metoda elektryka na szukanie zwarcia "na żywca".

W momencie, kiedy występuje zwarcie żarówka świeci, a kiedy jest wszystko dobrze to po prostu zamyka obwód.

Zaoszczędzisz również garść bezpieczników.

Szukając usterki możesz posłużyć się resztą bezpieczników, gdy żarówka świeci(czyli jest zwarcie do masy) możesz wyciągać poszczególne bezpieczniki aby zawęzić obszar szukania.Srawdzaj wszelkie niefabryczne podłączenia typu gniazdo zapalniczki, grzane manetki.

Narazie bardziej kupy trzyma się teoria z nadtopionym,starym przewodem, który zwarł do masy choć w ostateczności nie wykluczam ani reglera ani uzwojeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...