zzbig1 Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 :icon_rolleyes: Witam.Miesiąc temu wykonałem zimowe przepalenie moto ok 15km po czym odstawiłem go na parking . Gdy dziś chciałem zrobić to samo zobaczyłem ciemne wyświetlacze przy zegarach. Sprawdziłem bezpieczniki-przepalony główny. Włożyłem nowy i przy podłączaniu kostki przepalił się. Dopiero po odłączeniu regulatora napięcia bezpiecznik ocalał,prąd wrócił. Wymieniłem regulator na zapasowy (stary,wymieniony bo nie doładowywał ) po czym bez problemu odpaliłem moto. Moja radość trwała ok 30s :banghead: bo znów strzelił bezpiecznik . Włożyłem kolejny bezpiecznik 30kę ,który strzelił przy podłączaniu kostki . Powrócił pierwotny stan usterki. Coś czuje że czekają mnie poważne wydatki.Proszę o jakieś podpowiedzi dot. przyczyny tej awarii . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Zwalony regler, kup nowy. Mozesz jeszcze sprawdzic przejscie z reglera na mase, jesli tam sa spore opory to moze to powodowac usterke.Najlepiej poprowadzic osobny dedykowany kabel masow od reglera do - aku,no chyba ze regler masowany jest przez obudowe, wowczas tam wszystko musi miec idealny kontakt.Ogolnie reglery Hondy do mocnych nie naleza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzbig1 Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Regler czyli regulator napięcia?! Czyli przyczyną padnięcia tego wymienionego regulatora mogło być to że nie był zmasowany ? Czy powodem tej usterki może być jakaś awaria uzwojeń alternatora ,Bo tego najbardziej się obawiałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motodynamo Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 (edytowane) Przepalić 30A to nie prosta sprawa ..:) raczej zimą skruszała izolacja na przewodzie i gdzieś powstało zwarcie do masy na ostrym załamaniu oczywiście po dodaniu gazu jeśli pali bezpiecznik może być to regulator jednak jest on odporny na awarie zimowe .. ponieważ jest zalany masą plastyczną i pada raczej latem - i znacznie taniej jest na początek sprawdzić możliwość ewentualnych uszkodzeń izolacji elektrycznej ( wstaw bezpiecznik możliwie małej wartości przełącz stacyjkę i poruszaj przewodami na załamaniach jeśli w pewnym momencie przepalisz bezpiecznik znaczy ,ze zlokalizowałeś miejsce zwarcia --metoda prymitywna kowalska ale nic nie kosztuje)-- więcej optymizmu samodzielnie wykonana naprawa nic Cie nie kosztuje :)Uzwojenia prądnicy raczej nie jeśli jest zwarcie uzwojeń prądnicy to po prostu nie ładuje albo słabo ładuje Edytowane 2 Marca 2011 przez motodynamo Cytuj http://motocdi.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzbig1 Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Posprawdzam Jeszcze raz izolację. Bezpiecznik wywala i bez kluczyka w stacyjce. Jak odpaliłem moto to regulator chyba zwisał na przewodach z kostki i nie był dokręcony do ramy (już nie pamiętam ) Dzięki za info o alternatorze bo to mnie trochę uspokoiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 (edytowane) Akurat viadro lubi palić uzwojenia.Kardynalny błąd ze zwisającym reglerem=regulatorem.Tutaj masz procedurę diagnozy usterki na przyszłość KLIKA teraz do rzeczy.Zamiast bezpiecznika wstaw żarówkę 12V 25W lub 55W, to taka stara metoda elektryka na szukanie zwarcia "na żywca".W momencie, kiedy występuje zwarcie żarówka świeci, a kiedy jest wszystko dobrze to po prostu zamyka obwód.Zaoszczędzisz również garść bezpieczników.Szukając usterki możesz posłużyć się resztą bezpieczników, gdy żarówka świeci(czyli jest zwarcie do masy) możesz wyciągać poszczególne bezpieczniki aby zawęzić obszar szukania.Srawdzaj wszelkie niefabryczne podłączenia typu gniazdo zapalniczki, grzane manetki.Narazie bardziej kupy trzyma się teoria z nadtopionym,starym przewodem, który zwarł do masy choć w ostateczności nie wykluczam ani reglera ani uzwojeń. Edytowane 3 Marca 2011 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Jesli chcesz wykluczyc zwarcie w altku to zbadaj napiecie zmienne na 3 parach jego przewodow.Opisane w przyklejonym temacie o szukaniu usterek ukladu ladowania.Niczego wykluczyc nie mozna bez sprawdzenia tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzbig1 Opublikowano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Dziękuję za wszystkie podpowiedzi i porady. Miernik , izolację , wydruk powyższych podpowiedzi mam , próbówkę zrobię , regulator zamawiam i w przyszłym tygodniu biorę się za robotę . :notworthy: Gdy będę już uśmiechniętym użytkownikiem SPRAWNEGO wiadra ,to napiszę o przyczynach usterki Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Jesli chcesz wykluczyc zwarcie w altku to zbadaj napiecie zmienne na 3 parach jego przewodow.Opisane w przyklejonym temacie o szukaniu usterek ukladu ladowania.Niczego wykluczyc nie mozna bez sprawdzenia tego.Wiesz Adam, ze naprawiałem Viadro i po pomiarach bez reglera było wszystko ok a dopiero pod obciążeniem mu odbijało?Jednakże po doświadczeniach z tym modelem zdjąłem pokrywę i od razu widać pięknie usmaloną izolację na czekoladkę. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Czyli ma tendencje do smazenia alternatora.Zzbig1 odezwij sie do mnie na priw jeszcze raz bo za wczesnie wywalilem twoj post, a bylo tam jeszcze jakies pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzbig1 Opublikowano 4 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Tendencje do palenia alternatora ma to me wiaderko bo jak do tond to była jedyna awaria od 2008r jak je użytkuję . Praktycznie na wszystkie pytania juz znam odp. teraz tylko jeszcze muszę posprawdzać wszystko w praktyce Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Tendencje do palenia alternatora ma to me wiaderko bo jak do tond to była jedyna awaria od 2008r jak je użytkuję . Praktycznie na wszystkie pytania juz znam odp. teraz tylko jeszcze muszę posprawdzać wszystko w praktyce PozdrawiamPowód do radości ale dla Ciebie jednak wiaderek więcej jeździ na tym świecie :flesje: Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzbig1 Opublikowano 6 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 Akurat viadro lubi palić uzwojenia.Kardynalny błąd ze zwisającym reglerem=regulatorem.Tutaj masz procedurę diagnozy usterki na przyszłość KLIKA teraz do rzeczy.Zamiast bezpiecznika wstaw żarówkę 12V 25W lub 55W, to taka stara metoda elektryka na szukanie zwarcia "na żywca".W momencie, kiedy występuje zwarcie żarówka świeci, a kiedy jest wszystko dobrze to po prostu zamyka obwód.Zaoszczędzisz również garść bezpieczników.Szukając usterki możesz posłużyć się resztą bezpieczników, gdy żarówka świeci(czyli jest zwarcie do masy) możesz wyciągać poszczególne bezpieczniki aby zawęzić obszar szukania.Srawdzaj wszelkie niefabryczne podłączenia typu gniazdo zapalniczki, grzane manetki.Narazie bardziej kupy trzyma się teoria z nadtopionym,starym przewodem, który zwarł do masy choć w ostateczności nie wykluczam ani reglera ani uzwojeń. Jeszcze jedno pytanko Tak dla potwierdzenia mych wątpliwości !! Czy odpalenie moto gdy regulator nie jest zmasowany powoduj zniszczenie regulatora. ????Akurat viadro lubi palić uzwojenia.Kardynalny błąd ze zwisającym reglerem=regulatorem.Tutaj masz procedurę diagnozy usterki na przyszłość KLIKA teraz do rzeczy.Zamiast bezpiecznika wstaw żarówkę 12V 25W lub 55W, to taka stara metoda elektryka na szukanie zwarcia "na żywca".W momencie, kiedy występuje zwarcie żarówka świeci, a kiedy jest wszystko dobrze to po prostu zamyka obwód.Zaoszczędzisz również garść bezpieczników.Szukając usterki możesz posłużyć się resztą bezpieczników, gdy żarówka świeci(czyli jest zwarcie do masy) możesz wyciągać poszczególne bezpieczniki aby zawęzić obszar szukania.Srawdzaj wszelkie niefabryczne podłączenia typu gniazdo zapalniczki, grzane manetki.Narazie bardziej kupy trzyma się teoria z nadtopionym,starym przewodem, który zwarł do masy choć w ostateczności nie wykluczam ani reglera ani uzwojeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 To jest niestety bardzo prawdopodobne.Masa reglera to podstawowa dla niego sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzbig1 Opublikowano 6 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 No to ja chyba popełniłem ten kardynalny błąd, odpalił bez problemu ale na zwisającym niezmasowanym *reglu* ,no i tak sobie cykał przez ok 30s a potem padł. Dziękuje za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.