Gość swirzy82 Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 witam wrocilem do mojego projektu po zimie i małe zdziwienie na poczatek.... po zamontowaniu cylindra na uszczelce 0.5mm okazalo sie ze tłok wyłazi prawie 2mm nad krwaedz cylindra...(moja mądra ksiązka mowi że gorna krawedz tłoka powinna wystawac nad krawedz cylindra-niepiszą jednak ile)co za tym idzie dotykal glowice-bez zamontowanej uszczelki i unasił ja jakies 1mm...z uszczelką(nie dokrecona głowica)bylo na styk...zamontowalem 2 uszczelke pod cylinder 0.7mm(tylko tyle przewiduje ktm) ale i tak wiedzialem ze to nie wiele pomoze...wiec zdecydowalem sie na drastyczne zlozenie tego na 2 uszczelki( piszcie czy dobrze zrobilem)...sytuacja poprawila sie znacznie wiec skrecilem wszystko do kupy tylko ze caly czas mysleo tym ze wszyskto jest blizej i od 2 dni snią mi sie w najlepszym wypadku podgiete grzybki zaworów...strach sie bac.... konkrety tuleja ta sama tloka jednak nie wsadzilem nowego jedyna zmiana to głowica która przeszła kompletny remont ,planowana oczywiscie...gowice identyczne dzieli ich rok moze dwa tj.lata w jakich modelach siedzialy 1999-2001 i ta nowsza ktorą wsadzilem posiadala zawór erg...po ogledzinach ta planowana jakby była z 0.5 setek ''nizsza'' od starej....jakies pomysły?????? ktm lc4 640 około 2000 roku....dzieki http://www.fotosik.p...57bca9f710.html 0 Raportuj Cytuj Odpowiedz Edytuj#2 Adam M. Spec - Mechanik Grupa:ModeratorzyPrzebieg9010Rejestracja:09 sierpień 2003Motocykl:BSA A65, GS1150Skąd:KanadaWiek:60Napisano dziś, 02:01Jak bylo przed remontem ? Off course this information is offered to you free of charge and worth every penny you paid.The older I am, the faster I was. Raportuj Cytuj Odpowiedz#3 swirzy82 NOWICJUSZ - trzecia Mordka Grupa:ForumowiczePrzebieg64Rejestracja:15 maj 2007Motocykl:lc4 drz fzs cbSkąd:okolice lublinaWiek:28Status ostrzeżeńNapisano dziś, 02:25Użytkownik Adam M. dnia 26 luty 2011 - 02:01 napisałJak bylo przed remontem ? witam.. przed remontem byl na zielonej uszczelce wg. mojej ksiegi 0.5 z tym ze ktm sprzedal mi zielona twierdzac ze to ona wlasnie jest grubsza...trudno to zauwazyc bo czarne ciensze sa metalowe a zielone jakis syntetyk i rozhodzi sie o 2setki.przed remontem tłok cos tam wystawal ale napewno nie podnosił głowicy..zakupilem uzywaną głowice gdyz moja była peknieta... normalnie to wyglada ze prz planowaniu zdjeli mi z 1mm mozliwe to? nie mam juz sil na mojego pierwszego kata....ryzykując kolizje lepiej bedzie to zostawic i sprzedac razem z pelnym raportem dla nowego nabywcy i niech on dalej kombinuje... wd. mnie ryzyko kolizji duze 0 ....przepraszam za to wklejke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Sprawa jest prosta. Trzeba zrobic odpowiednio gruba podkladke pod cylinder, tak zeby nie bylo kolizji miedzy zaworami i tlokiem, oraz zachowany byl oryginalny stopien sprezania.Obliczenie grubosci uszczelki podkladki troche bardziej skomplikowane, ale nic nadzwyczajnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Sprawa wygląda tak, że do cylindra w czarnym kolorze KTM zaleca uszczelkę 0,7mm do reszty powinna iść 0,5mm. Przy podnoszeniu cylindra uszczelką jest duże prawdopodobieństwo, iż łańcuch nie wydoli z długością, ponieważ w oryginale wszystko wchodzi "na styk". Może masz problem po stronie tłoka, osobiście zaczął bym od pomiaru luzu między tłokiem a zaworami i zadecydował co dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość swirzy82 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 (edytowane) Sprawa jest prosta. Trzeba zrobic odpowiednio gruba podkladke pod cylinder, tak zeby nie bylo kolizji miedzy zaworami i tlokiem, oraz zachowany byl oryginalny stopien sprezania.Obliczenie grubosci uszczelki podkladki troche bardziej skomplikowane, ale nic nadzwyczajnego.no wlasnie to uczynilem składając na dwie uszczelki i teoretycznie pod cylinderm mam teraz 1,2mm(pytanie czy to nie zalatuje partactwem)...jesli kompresja ma oscylowac w granicach 11b a mi wyjdzie 12 to wielkiej tragedi nie bedzie? trzeba wziac poprawke +-1bar mysle.. jak bedzie wiecej to nie odpalam.... Sprawa wygląda tak, że do cylindra w czarnym kolorze KTM zaleca uszczelkę 0,7mm do reszty powinna iść 0,5mm. Przy podnoszeniu cylindra uszczelką jest duże prawdopodobieństwo, iż łańcuch nie wydoli z długością, ponieważ w oryginale wszystko wchodzi "na styk". Może masz problem po stronie tłoka, osobiście zaczął bym od pomiaru luzu między tłokiem a zaworami i zadecydował co dalej.no nie wydaje mi sie bo silnik pracowal na tym tloku i niczego nie zmienaialem.zakupilem nowego tłolka ale jednak nie zdecydowalem sie na montaż. zamieszanie bylo i jest z usczelkami oraz glowica... wszyscy wszedzie opisuja ze czesci od kata od 94 do 2002?9(moze troche przesadzam)so naprzemninne i moznamieszac... ja zamienilem głowice i moze tu problem choc jedyne co ich roznilo to wyprowadzenie na erg ale to nic takiego.....jak mam zmierzyc dokladnie odległosc płaczczyzny tłoka od głowicy i z kad mam wiedziec ile byc powinno? Edytowane 27 Lutego 2011 przez swirzy82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bully Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 z teg oco wiem i pisze na niemieckich forach to 620 ma 76mm skoku a 640 ma 78 mm, tłok i cylinder ten sam zatem róznica jest w tym, że w 640 więskza pojemnośc jest zrobiona tylko skokiem wiec tlok wychodzi więcej za cylinder.Podsumowując głowica w 620 i 640 musi być inna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość swirzy82 Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 ....KAT warczy syczy i straszy.....chciałbym zasiągnąc jeszcze jednej opini a mianowicie złozenie silnika wg. mojej świętej ksiegi KTM nakazuje ustawic luzy zaworowe na swierzo złozonym silniku i nie wspomina nic wiecej... kolega mechanik kaze mi zajrzyc do nic jeszcze raz.... trzeba czy nie trzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 ....KAT warczy syczy i straszy.....chciałbym zasiągnąc jeszcze jednej opini a mianowicie złozenie silnika wg. mojej świętej ksiegi KTM nakazuje ustawic luzy zaworowe na swierzo złozonym silniku i nie wspomina nic wiecej... kolega mechanik kaze mi zajrzyc do nic jeszcze raz.... trzeba czy nie trzeba?Trzeba nie trzeba, wypadałoby. 10min roboty a jesteś pewien że jest wszystko ok chodzi o sprawdzenie luzów. Nic wiecej raczej nie sprawdzisz na założonej głowicy ;) Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 (edytowane) Lc4, cały rozrząd ma na łożyskach, także zaglądnij tam po 5 tysiączkach, chyba, że wymieniałeś zawory/gniazda zaworowe, no to inspekcja tak około 1 tysiączka. Edytowane 1 Marca 2011 przez M a D a F a K a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość swirzy82 Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Lc4, cały rozrząd ma na łożyskach, także zaglądnij tam po 5 tysiączkach, chyba, że wymieniałeś zawory/gniazda zaworowe, no to inspekcja tak około 1 tysiączka... i zawory i gniazda i lozyska nowe....nie wiem ile to moze miec dokładnie mocy ale i jkkie mam przełozenie lub jakie powinno byc ale na tyle co jezdze swoimi i nie swiomi sprzetami i na tyle co umiem robic na nich 2 godziny temu przezyłem szok jako na 2 biegu kat chcial chyba poleciec w chmury i wygladam teraz podobnie jak ten pan z linka + kolano i palec.... trwało to z pól sekundy i nie mam pojecia jak to zrobilem jak nie uratowalem http://www.wiocha.pl/32584,Pozdzierana_dupa tyle mnie ratuje ze po 2 piwkach bylem oczywiscie trampkach i dersiku qrwa dzban i jemiol qrwa.... jutro dopiero zapłacze jak moto obejrze dokladnie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/562064867863c492.html a taki ładny był ...amerykański......qrwa dzban pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.