Skocz do zawartości

Elektryka


abu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pytanie to obeznanych w elektryce.

Zakładam instalacje elektryczną i mam schemat do "+" na masie, problem polega na tym, że regulator mam z "-" na masie i chciałbym go wykorzystać. Nie mam pojęcia jak to ugryźć, ale jestem przekonany że da się.

Z tego co wyczytałem to trzeba "zanadać" cewce prądnicy odpowiednią biegunowość "biegunowość" i zadziała.

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna sprobowac zmienic biegunowosc z + jako pradowym, odpalic moto i powoli zwiekszac obroty, niektore pradnice same w ten sposob zmieniaja swoja biegunowosc. Dobrze jest kiedy zmienisz przewody zewrzec wylacznik pradu zwrotnego w regulatorze i wowczas odpalic moto, dac mu chwile pochodzic lekko zwiekszajac obroty przez jakas minute. I ponownie odpalic juz normalnie, powinno byc ok…

 

Badz tez jezeli jestemy bardziej przezorni mozemy to wykonac nastepujaco:

 

1) wylaczamy zaplon, odlaczamy wszystkie urzadzenia elektryczne

2) zamieniamy przewody na akumulatorze tak, zeby na masie byl (-)

3) odkrecamy 2 przewody ze zaciskow regulatora (16 i 18 - zaciski twornika i wzbudzenia, o ile posiadasz pradnice obcowzbudna jak np. w junaku) - te ktore ida do pradnicy

4) laczymy je razem na czas proby

5) stykamy je na chwile do zacisku regulatora (nr. 19) - pradnica wowczas powinna zaczac pracowac jak silnik elektryczny

6) podlaczamy odlaczone przewody do regulatora tak jak byly podlaczone oryginalnie

7) odpalamy silnik i sprawdzamy czy kontrolka ladowania gasnie

8) cieszymy sie z jazdy z przebiegunowana pradnica.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten opis (chyba) do Syreny czytałem, wolę nie liczyć, że prądnica "się przestawi". Poza tym z tego co pamiętam założenie było takie, że jest mechaniczny regler

Regulator elektroniczny http://www.nanocontrols.co.uk/auto/v-reg2.htm (z takim przyszło moto, teraz jest w puszcze na regler).

W prądnicy wymieniłem wirnik i cewkę, moto jeszcze nie odpalane. Jest oryginalne magdyno, wirnik w magnecie po przezwajaniu i wymianie kondensatora. nie wiem czy tam też muszę coś zmieniać, mam nadzieję, że nie...

 

Wyczytałem, że wystarczy przytknąć kilka razy do przewodu cewki prądnicy napięcie dodatnie akumulatora z minusem zmasowanym i prądnica powinna już dawać "-" na masę.

 

O elektryce trzeba mi jak krowie na miedzy :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to syrena, Junak, Traban czy inne ustrojstwo w kazdym jednym przypadku dziala to w jednakowy sposob. Jezeli masz pradnice swiezo po przezwojeniu to pusc ja jako silnik, podlaczajac + jako pradowy z - na mase. NIech sobie chwilke pochodzi. Zakladaj juz ze zmieniona biegunowoscia do moto, odpalaj i melduj o wykonaniu zadania.

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się wyjaśniło, jeśli masa ma być "-" na cewkę w prądnicy na chwile trzeba przyłożyć "+" z akumulatora i zmasować "-" na obudowie prądnicy (jak ma być "+" na masie to odwrotnie).

Do odpalenia jeszcze trochę, ale zamelduję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...