groni Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Witam wszystkich. Posiadam motorek jak w temacie i mam taki problem że strasznie szybko zużywają się świece. Jeżdrze nie wiele i np. w ciągu miesiąca uwaliło mi 3 świece i nie wiem czy to wina motoru czy świec ale ja stawiałbym na to że te świece BR8ECM to siano. Proszę o waszą opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Witam wszystkich. Posiadam motorek jak w temacie i mam taki problem że strasznie szybko zużywają się świece. Jeżdrze nie wiele i np. w ciągu miesiąca uwaliło mi 3 świece i nie wiem czy to wina motoru czy świec ale ja stawiałbym na to że te świece BR8ECM to siano. Proszę o waszą opinie. Co znaczy UWALIŁO? w jakim języku? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groni Opublikowano 16 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Co znaczy UWALIŁO? w jakim języku? to znaczy że jadę sobie aż tu nagle motor mi gaśnie tak jakby brakło paliwa ale paliwo jest. wykręcam świece sprawdzam iskrę i jest ale skacze gdzie chce a świeca zalana to czyszczę zakładam i motor pali od strzała ale od razu gaśnie i tak w kółko aż świeca w ogóle przestanie dawać iskrę albo mi się to znudzi. i tak przy max 10 motogodzinach jazdy szlak trafił 3 świece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 To nie wina świecy tylko rozregulowanego gaźnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groni Opublikowano 16 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 A może to być wina zbyt bogatej mieszanki? Bo wydaje mi się że ma za bogatą mieszankę. A nie wiem w który miejscu się ją reguluje. Dodam tylko że motor pali i pracuje bez zarzutu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Miałem kiedyś identycznie. Pomogło wzbogacenie mieszanki. Było to ciężkie do stwierdzenia ponieważ po tym jak świeca przestała dawać iskrę to została zalewana. Więc początkowo myślałem że mieszanka jest za bogata bo po każdym wykręceniu nie działającej świecy była mokra. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groni Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 (edytowane) Mam dokładnie tak samo. Jak motor stawał wykręcałem świece i była zalana ale po wyczyszczeniu motor zapalił i zgasł i świeca znowu do czyszczenia. Możesz mi napisać jak to wyregulować? Którą śrubką i czy trzeba ją wykręcić czy wkręcić? Edytowane 18 Stycznia 2011 przez groni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 (edytowane) kręcenie śrubą nie koniecznie pomoże. Możliwe że trzeba by iglice przestawić. Może ktoś przed Tobą bawił się ustawieniem iglicy. poluźniasz opaski mocujące gaźnik do gumowych krućcówprzekręcasz gaźnik na bok tak żeby widzieć go od góryodkręcasz u góry duży dekielek z którego wychodzi linka gazuwysuwasz przepustniceod góry nakrętka trzyma iglice w przepustnicy, odkręcićna wyjętej iglicy jest blaszka ustalająca położenie iglicy - powinna być na środkowej pozycji. (nie jestem pewnien na 100% czy na pewno tak jest w 380)jeśli blaszka jest na innej niż środkowa pozycja to ustaw ją na środek.generalnie przesuwając blaszkę ustalającą na niższą pozycję unosisz iglicę czyli zwiększasz dawkę paliwa. Jeżeli chodzi o śrubę do regulacji składu mieszanki. śruba na płaski śrubokręt znajdująca się w "rurce" będącej odlewem gaźnika. Zdaje się że wykręcając ją zwiększasz ilość paliwa w mieszance paliwowo powietrznej. 126384837 to numer do mechanika z KTM w Krakowie (Marek Kujałowicz). On z głowy powie Ci jakie ustawienia fabryczne dla gaźnika są dla Twojego konkretnego modelu. Ja nie na 100% jestem pewien tego co napisałem bo nigdy nie miałem do czynienia z 380. miałem ćwiartkę ale kto wie czy 380 nie ma tego samego gaźnika tylko właśnie z np uniesioną bardziej iglice. Edytowane 19 Stycznia 2011 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groni Opublikowano 19 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 (edytowane) Z tego co widziałem to w 250 przynajmniej z wyglądu zewnętrznego gaźnik jest taki sam. A do czego w gaźniku jest ta śrrubka na sprężynce? Aha i jak poznam że gaźnik jest już dobrze wyregulowany? Edytowane 19 Stycznia 2011 przez groni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 to że zewnętrznie gaźniki są takie same to nie ma znaczenia. Liczy się średnica gardzieli, dyszy itp. Gaźnik będzie dobrze wyregulowany jak Ci świecy nie będzie upalało :) Na początek dobrze by było żebyś ustawił gaźnik tak jak fabryka każe. Żeby to zrobić zadzwoń po prostu pod nr który podałem. Powiesz jaki masz model i rocznik a gość na pewno Ci podpowie. To czy gaźnik jest poprawnie ustawiony można poznać po pierwsze po tym czy silnik ładnie chodzi a po drugie po tym że świeca jest sucha i ma kolor brunatny. Przy źle ustawionym gaźniku świeca jest:mokraczarnaoblepionasucha z białawym nalotem Pierwsze trzy opcje wskazują na to że mieszanka jest zbyt bogata. Czwarta opcja mówi nam że mieszanka jest zbyt uboga i świeca się przegrzewa. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groni Opublikowano 20 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Napisałbyś mi jeszcze do czego jest ta śrubka na sprężynce co się nią reguluje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 (edytowane) Napisałbyś mi jeszcze do czego jest ta śrubka na sprężynce co się nią reguluje? Wolne obroty, wkręcając podnosisz przepustnice. Inaczej sruba regulacji biegu jałowego - regulować na ciepłym silniku. Edytowane 20 Stycznia 2011 przez Kamsel Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groni Opublikowano 20 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Wielkie dzięki za pomoc. Dobrze wiedzieć że można liczyć na pomoc jak człowiek chce się czegoś nauczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Wielkie dzięki za pomoc. Dobrze wiedzieć że można liczyć na pomoc jak człowiek chce się czegoś nauczyć. Skawińskie kominy widzę właśnie przez okno mojego domu :) więc jak tu nie pomóc prawie że sąsiadowi. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groni Opublikowano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Witam wczoraj wyciągnąłem iglice i zadzwoniłem do tego Marka z Kujałowicza żeby dowiedzieć się jakie są ustawienia fabryczne gaźnika ale niestety nieodbierał. Więc poszukałem w serwisówce od kolegi Grzykrzy i tam wyczytałem że blaszka na iglicy ma być na pozycji 3 od góry czyli na środku i tak u mnie jest. Tam jeszcze pisze coś takiego :(Air adjustment screw open 1.5) stawiam na to że tu chodzi o ustawienie śruby mieszanka paliwo powietrze i tu napewno mam poprzestawiane. Ale niewiem co oznacza to:(Throttle valve 6) wydaje mi sie że tu chodzi o ilość obrotów wykręcenia śruby od biegu jałowego ale niejestem pewien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.