bakczysaraj Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Zastanawiam się pomiędzy tymi dwoma modelami Yamahy. Na moto planuje wydać od 7 do 7,5 tyś złotych. Przeznaczenie- głównie turystyka, lecz też poruszanie się wkoło komina (dojazdy do pracy). Rozsądek przemawia za XJ 900, portfel za opcją numer 2 (eksploatacja, wyposażenie?). Kto pyta nie błądzi więc postanowiłem zasięgnąć opinii również tutaj. Pozdrowienia z północy wlkp:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 xjr jest bardzo mało w tej kasie i na pewno bez kufrów(a one też sporo kosztują). Do jeżdżenia w koło komina xjr, ale do turystyki wolał bym kardana i owiewke czyli xj, która za 7 tyś kupisz z kuframi bez problemu. Zephyrów Banditów i Inazum nie bierzesz pod uwage ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakczysaraj Opublikowano 5 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 (edytowane) Suzuki niezbyt mi się podobają. Ten diversion na razie jest na 1 miejscu właśnie ze względu na wał. Czyli XJR zostawić sobie do czasu jak będę miał większe luźne fundusze? Jak jedno i drugie ma się ze spalaniem, przy turystycznej jeździe, tak do 140km/h? Podszedł mi jeszcze hornet, ładna maszyna. Roczniki tak około 2002 w wersji naked. Bez dodatkowego osprzętu można go znaleźć w podanym przedziale cenowym. Jak to ma się do dwóch poprzednich maszyn? Edytowane 5 Stycznia 2011 przez bakczysaraj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Jezdziles hornetem ? bo ja tak i czułem sie jak na motorowerze, to moto jest malutkie i mi sie to strasznie nie podobało, poza tym silnik :lapad: Przy 140 zaczniesz doceniać szybe w xj :wink: a roznica w spalaniu mysle ze nie bedzie wieksza niż 1l/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 ... zdecydowanie XJ900 , cztery gary + kardan , do pośmigania w dwie osoby jak i w jedna , trzy kufry i do boju , silnik dobrze rozwiązany , gorszy co prawda od swojej pierwszej wersji ( tej po 1990r- obecnie ma mniej mocy) ale można trafić na świetnie utrzymane egzemplarze w dobrych cenach ,w wersji szwajcarskiej ( pełne owiewki -nieco mniejsza moc) i gdyby nie to że okazyjnie kupiłem BMW takim bym śmigał ... Polecam każdemu niezdecydowanemu, wersja 1200 jest mniej popularna , oraz znacznie starsza ciężko trafić na fajny egzemplarz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakczysaraj Opublikowano 5 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Dzięki za opinie:) Już się bałem, że do dwóch pozostałych opcji będzie więcej plusów, i że sobie nie kupie tej XJ. Jak dla mnie motocykl ten ma tylko jedną wadę, nie podoba mi się obudowanie przedniej lampy. Mogli wypuścić wersje naked ze zwykłą owiewką na lampie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 (edytowane) ...turystyczne moto musi mieć co najmniej pół-owiewkę, przekonasz się jadąc chociażby w deszczu , ja osobiście wolę całą owiewkę ....oczywiście można też zrobić nakeda , zdjąć całkiem , zmienić przednią lampę i zegary na podobne do któregoś Suzuki , dla mnie jednak owiewka ma swoje zaprzeczalne plusy....a moto bez owiewki , no tak muchy w zebach i ogorzała twarz fajny koncept dla pierdzi-pędów ..... Edytowane 5 Stycznia 2011 przez BMWolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sgregor242 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Jest też taka yamaha GTS 1000.Z powodu małej popularności tego modelu można znaleźć w dobrej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 (edytowane) Jest też taka yamaha GTS 1000.Z powodu małej popularności tego modelu można znaleźć w dobrej cenie. ...fakt że jest, nietypowa konstrukcja , podobno świetnie się prowadzi ... jednakże to ten typ motocykla... gdzie człowiek cieszy się kiedy się go sprzedaje... koncept przedniego zawieszenia tej maszyny był bardzo nietypowy a przez to strasznie drogi w wypadku awarii ...nawet dla motonitów na tzw zachodzie ... Edytowane 5 Stycznia 2011 przez BMWolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakczysaraj Opublikowano 6 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 A TDM 850? nawet podoba mi się design starego typu, czyli z okrągłymi lampami. Czytałem też, że pali niewiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-piotr- Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 (edytowane) A TDM 850? nawet podoba mi się design starego typu, czyli z okrągłymi lampami. Czytałem też, że pali niewiele. Od niedawna mam ten model-stary już, ale udało się trafić zadbany choć raczej ze sporym przebiegiem. Komfort jazdy super dla kierowcy jak i dla pasażera. Po regulacji gaźników spalanie przy jeździe solo mieści się w 5 l/100km (za to zużywa trochę oleju ok. 0,3 l/1000km). Osiągi też przyzwoite. Jako, że kupiłem pod koniec roku (zrobiłem dopiero koło 2 tys.) nie miałem okazji sprawdzić w trasie z max obciążeniem. Z wad to trochę mała fabryczna owiewka, lekkie wibracje w średnim zakresie obrotów i trzeba się przyzwyczaić bo ciężki i wysoki, ale jestem bardzo zadowolony -polecam Edytowane 6 Stycznia 2011 przez -piotr- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 (edytowane) Od niedawna mam ten model-stary już, ale udało się trafić zadbany choć raczej ze sporym przebiegiem. Komfort jazdy super dla kierowcy jak i dla pasażera. Po regulacji gaźników spalanie przy jeździe solo mieści się w 5 l/100km (za to zużywa trochę oleju ok. 0,3 l/1000km). Osiągi też przyzwoite. Jako, że kupiłem pod koniec roku (zrobiłem dopiero koło 2 tys.) nie miałem okazji sprawdzić w trasie z max obciążeniem. Z wad to trochę mała fabryczna owiewka, lekkie wibracje w średnim zakresie obrotów i trzeba się przyzwyczaić bo ciężki i wysoki, ale jestem bardzo zadowolony -polecam ...TDM to ciekawy i niezły koncept :buttrock: chociaż mi osobiście dwa gary w rzędzie nie leżą ( stąd vibra) , ciężko wcisnąć go na jakąś półkę , :banghead: i ciężko znaleźć w dobrym stanie ( silnik) z małym realnie przebiegiem w dobrej cenie , bardzo duża pojemność na dwa gary w rzędzie :eek: , trzeba uważać aby nie trafić na takiego z powybijanymi czopami korbowymi :banghead: co swego czasu było dość upierdliwą wadą tego sprzęta :icon_twisted: , poza tym jak na pierwsze poważniejsze moto wysoki i dość ciężki ale do opanowania.... Edytowane 6 Stycznia 2011 przez BMWolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-piotr- Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Nie chcę tu polemizować z bardziej doświadczonymi Userami ale wymienić poglądy zawsze można. Przed zakupem TDM czytałem wiele na temat tego modelu i na wybite czopy raczej nikt się nie uskarżał. Problemy to bardziej zawory do których trzeba częściej zaglądać niż podawane w instrukcji 40tys. i skrzynia biegów w pierwszych latach produkcji. Dużo turystyków (większość?)w przedziale 600-1000 ma dwa garnuchy czy to w układzie V czy w rzędzie. Problem leży jak mi się wydaje bardziej w tym, że motocykle turystyczne generalnie robią duże przebiegi i przy używanym 15-18 letnim turystyku raczej nie należy liczyć na przebieg poniżej 100-150 tys. -cudów nie ma, a to i tak dobrze świadczy o sprzętach, które po sprowadzeniu i przekręceniu liczników jeszcze długo jeżdżą w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 (edytowane) ... nie porównuj silnika rzędowego do V :crossy: to całkiem inne rozłożenie sił działających na silnik :crossy: ...turystyczne moto to generalnie trzy lub cztery-garowce, :biggrin: lub dwa ale w układzie V ( NTV, Transalp itp) ...napisałem uważać nie wada , to różnica, a to dlatego że silnik TDM jest rozwierconą wersją silnika Trenere 750 ( swoją droga wygrywały Dakar) , z przestawionymi czopami ( chciano zmienić rozkład sił) co może powodować ( znam takie wypadki) wybijanie czopów ... Edytowane 6 Stycznia 2011 przez BMWolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Nie chcę tu polemizować z bardziej doświadczonymi Userami ale wymienić poglądy zawsze można. nie przejmuj się, BMWolf odzywa się w wielu tematach, w których niekoniecznie ma dobrą orientację. np. z ww. wypowiedzi można wywnioskować, że tdm się przyglądał, ale nie miał - tak więc zdanie użytkownika jest zdecydowanie więcej warte wg. mojego stanu wiedzy (aczkolwiek interesowałem się raczej pobocznie) tdm ma szansę sprawdzić się w podanych warunkach eksploatacji znacznie lepiej, niż xj900. przede wszystkim w codziennym użytkowaniu, bo jest znacznie (40kg na sucho) lżejsza, poza tym oszczędniejsza w spalaniu i sporo węższa, co liczy się między furmankami. w turystyce jedyne, w czym może ustępować xj-cie, to osłona przed wiatrem - owiewka jest mniej skuteczna, węższa i niższa jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.