BMWolf Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 .. i mając na uwadze uniwersalność oraz to że ma być na długo , dla jednej i dwóch osób nadal obstawiam NTV... da się go nawet samemu podnieść... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gienek ST Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 (edytowane) Ja powiedzial bym tak. Nr.1 Africa Twin Nr.2 Honda Transalp Nie na temat ,ale moze sie przydac pare triksow jak w razie wywrotki podnies sprzeta :wink: i to przez Dziewuche :wink: http://www.motofreak.de/bar/index.php?id=2...videodirectlink http://www.youtube.com/watch?v=c6HTs9x3xBE&NR=1 Nie najleprza technika ,ale tak tez mozna http://www.gaskrank.tv/tv/motorrad-schule/stellung-3387.htm Edytowane 4 Stycznia 2011 przez Gienek ST Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekmal Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Ja też obstawiam NTV. Kolega wprawdzie piszę o tych szutrach, lasach itp, ale zastanawiam się ile razy będzie na nie wjeżdżał jak już będzie jeździł moto :) Jednak wybór należy do kirk'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JareG Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Tak a propos NTV Deauville to mam kolege, ktory takim sprzetem zasuwa w terenie jak crossem :) No ale on od gowniarza po polach i lasach jezdzi, czym sie da = ma bdb technike i nie boi sie. Cytuj Pozdrawiam, JarekChwilowo ino K1200RS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Ja też obstawiam NTV. Kolega wprawdzie piszę o tych szutrach, lasach itp, ale zastanawiam się ile razy będzie na nie wjeżdżał jak już będzie jeździł moto :) Jednak wybór należy do kirk'a. Tak a propos NTV Deauville to mam kolege, ktory takim sprzetem zasuwa w terenie jak crossem :) No ale on od gowniarza po polach i lasach jezdzi, czym sie da = ma bdb technike i nie boi sie. :notworthy: .... A M E N .... :notworthy: rękoma i nogami podpisze się od oboma postami ... :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kirk25 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Dziękuję za odpowiedzi :) W zasadzie każdy ma racje :) Poczytałem troche i wiem juz na pewno ze będą dwa cylindry Będę wybierał między dwoma modelami które najbardziej polecacie NTV DEAUVILLE TRANSALP Musze się na nich przejechać i na którym się będę lepiej czuł ten wybiore Szutry i cięższy teren - pewnie od razu nie wyruszę w cięższy teren bo jestem mało doświadczony ale kiedyś przyjdzie dzień że poczuję się pewniej i zdecyduję się na cięższy teren. W poście który zaginął pisałem że moje doświadczenie oscyluje w motocyklach że tak powiem epoki PRL. WSK i MZ i CZ. Nie obca mi była jazda po lasach i drogach z koleinami takimi typowymi dla enduro. Uważam że w ogóle jazda motocyklem w lesie jest mega przyjemna. Chce jednak uniknąć sytuacji w której musiał bym zawrócić bo widze po motocyklu że bedzie problem z przjazdem. Myśle że w wypadku Transalpa nie miałbym takiego problemu Pasażerka - pewnie odrazu nie będzie ze mną jeździć bo: 1. sam bede najpierw chciał się zaznajomić z maszyną 2. Ubiór pasażera - tak szybko nie bedzie kasy że ubrać moją kobietę choc tutaj wyjazd jednodniowy w ładny dzień latem spokojnie wystarczy zwykły ciuch dla pasażerki Kolega BMWolf pisze o komforcie i faworyzuje NTV i chwała mu za to :) MA jednak już ogromne doświadczenie i jemu czy innym doświadczonym motocyklistom np w Transalpie w dwie osoby komfort nie pasuje bo poprostu już tego doświadczył. Ja jako świeżak na takich maszynach po przejechaniu 500 km jednego dnia nawet z pasażerką i tak bede miał banana na twarzy z racji samej jazdy, wolności. Wszystko dla mnie będzie nowe i takie fajne i w sumie nie bede sobie wyobrażał nic lepszego :) I minie troche czasu zanim pomyśle hmmm.... troche nie wygodnie, mało mocy, czas na zmiany... Pisząc motocykl na lata miałem na myśli motocykl bardzo trwały z bardzo trwałą jednostką napędową i zawieszeniem. I taki że jeśli się sprawdzi dla moich potrzeb to poco miałbym go zmieniać. Pomijam AT - nie stać mnie na dobrze utrzymany egzemplarz Mam jeszcze jedno pytanie Pojawiały sie w tamtym temacie jak i w tym wypowiedzi że we dwoje bedzie czuć brak mocy w Transalp W NTV będzie chyba jeszcze gorzej z mocą bo jest cięższy a silnik ten sam Spalanie też wypadnie chyba na korzyść Transalpa bo jesli lżejszy wiec nie bedzie potrzebował tyle siły żeby się rozbujać. Jak wypadają hamulce w tych modelach?? i zwrotność?? gdybym miał zgadywac postawiłbym żę Trampek zwrotniejszy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 (edytowane) ...Trampek i NTV maja te same silniki ( zależy od wersji, ten sam silnik o nieco zmienionych pjemnościachi i sposobie zasilania w paliwo a także ilościach świec) różnica jednak jest w przenoszeniu napędu i przełożeniach , obie maszyny mają po około 60 koników ( w zależności od wersji, ale jak trafisz na zdławioną wystarczy wyciąć kołnierze z wnętrza gum dolotowych przed gaźnikiem , bo sądzę że w taką wersję celujesz ) Obie maszyny mają inne rodzaje napędu jeden łańcuch , drugi wał i nieco innym zestopniowaniu skrzyń biegów to daje różnice , NTV swobodnie osiąga 160km/h w trasie ( to dla informacji , uważam że 130km/h lub łatwiej 5000 obrotów jest optymalne - proszę mnie nie naśladować ;)) i jest w stanie utrzymać taka prędkość z pasażerem i ładunkiem , Transalp tego nie zrobi , generalnie jest to motocykl tzw wyprawowy jedo osobowy + ładunek , na hamulce nie ma sie co uskarżać przód tarczowe tył również ( zależny od wersji, swobodnie wystarczają do zatrzymania w pełni obciążonego pojazdu , ja nie narzekałem....)... osobiście miałem obie maszyny w/g mnie definitywnie Trampek nie nadaje się do do podróżowania w dwie osoby , NTV natomiast jest bardziej uniwersalna , co do zwrotności trzeba pamiętać że NTV ma wał co daje bezobsługowość i bezawaryjnośc a jednocześnie tworzy wrażenie ciężkiego tyłu tego motocykla , nieco inna jest również technika jazdy w związku z tym , wirujący wał motocykla sprawia wrażenie uślizgu tylniego koła w zakrętach w lewo, z pełnym dociążeniem maszyny,.( efekt żyro, wirujący przedmiot dąży do utrzymania pionu . lecz masa jest nie wystarczająca i stąd takie wrażenie, dodam że w niektórych motocyklach to rozwiązano silnik kreci sie w jedna stronę wał w drugą , dodaje się także wałki w celu zrównoważenia pracy silnika przed drganiami - szczególnie w motocyklach V) Jednakże jest to kwestia przyzwyczajenia , Trampek cóż wiadomo klasyczne rozwiązanie złe być nie może .., powyższe również nieco zmienia kąt skrętu kierownicą NTV ma dziwnie mały skręt , zawracanie nim może nie jest problematyczne ale na pewno trudniejsze niż Trampkiem ( inne typy ramy motocykla, inne przeznaczenie , oraz inaczej rozłożona masa ww sprzętów) .Poza tym ja nie znam motonity ( być może jest taki) który powiedziałby że NTV się nie sprawdził , był awaryjny , paliwożerny itp... generalnie który narzekałby na ten sprzęt , opinia taka dotyczy też Trampka z wyjątkiem podróżowania we dwie osoby i ceny zestawu napędowego ( dwie zębatki + łańcuch) ....Co do spalania Trampek pali więcej niz NTV ( inne konstrukcje inny współczynnik CX inny typ motocykla i jego przeznaczenie , lżejszy nie znaczy że mniej pali moja BMW z pełnym ładunkiem i swoja waga łącznie 480kg pali ..... 5,2-5,4 przy 130km/h ...., ale to inne rozwiązania konstrukcyjne ) Edytowane 5 Stycznia 2011 przez BMWolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinn72 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Deauville fajny bo napęd wałem ale poza utwardzonymi drogami, lub na polskich dziurach moze się słabo sprawdzić, tym bardziej że mnóstwo plastików, które można uszkodzić. Z tego też względu odpuściłem sobie ten rodzaj motocykli. Ja dziele sobie turystyki na takie autostradowe (PanEuropean, Deauville itp. i tym niepodobne) i takie co się w Polsce nadadzą czyli turystyczne enduro szczerze polecić mogę małego V-Strom'a nawet do jazdy we dwójkę spokojnie wystarcza po Polsce i tak nie da się szybciej jeździć niż te 130kmh z racji stanu polskich dróg i ruchu na nich i prędkości średnie i tak oscylują raczej w okolicach 70-90kmh chyba że ktoś jest kamikadze. dalsze podróże bardziej cywilizowanymi pod względem infrastruktury drogowej krajami oczywiście moga spowodować chęc zmiany na coś mocniejszego i żwawszego, ale przyznam szczerze... ile razy jestem z rodziną w drodze na bałkany i na tamtejszych autostradach spotykam watahy motocyklistów z różnych krajów, ciągnących na południe to żaden nie jedzie szybciej niż 140kmh Cytuj CZ 175 '1961 -> Honda VT600c '1999 -> BMW F650GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 ... co do prędkosci jestem zwolennikiem tych dozwolonych +10km :crossy: i daje mi to satysfakcję , a fakt jest taki że spora cześć motonitów z krajów nieco bardziej normalnych jeździ zgodnie z przepisami ruchu , niezależenie od rodzaju dróg , i oto chodzi .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syrek Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Kirk....przygoda zaczyna się tam gdzie kończy sie droga :wink: Swoją drogą to za młody jesteś na Dauevila :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kirk25 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Panowie tak przeglądając dziś ogłoszenia ze znanego serwisu aukcyjnego natknąłem się na takie ogłoszenie http://allegro.pl/honda-transalp-xl600v-19...1388691051.html i pytanie czy nie lepiej kupic tańszy zeby sie nauczyć jeździć Może co niektórzy dobrze radzili by kupic motor na rok dwa i zmienic dopiero na bardziej docelowy gdy już bede wiedział czego na prawdę oczekuję a ten właśnie wydaje się taką propozycją Martwią mnie tylko te moduły o których pisze sprzedawca... 1390zł???? Wiem że troszke koncepcje zmieniam ale zawsze biore kilka opcji pod uwage Transpalp to Transalp silniki bardzo dobre a sprzedawca dużo innych rzeczy powymieniał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekmal Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Deauville fajny bo napęd wałem ale poza utwardzonymi drogami, lub na polskich dziurach/u] moze się słabo sprawdzić[, tym bardziej że mnóstwo plastików, które można uszkodzić. Z tego też względu odpuściłem sobie ten rodzaj motocykli. Ja dziele sobie turystyki na takie autostradowe (PanEuropean, Deauville itp. i tym niepodobne) i takie co się w Polsce nadadzą czyli turystyczne enduro Czy "trochę" nie przesadzasz? Ja na polskich drogach widziałem wiele typów moto, od sportów do czopków i nie zauważyłem, żeby zawracali z powodu słabej jakości dróg. Może drogi w Polsce nie są najwyższej jakości, ale nawet przez wieś, w której mieszka 30 osób, wiedzie asfaltowa droga, po której każdy przejedzie. Moim zdaniem bzdurą jest, że do jazdy po Polsce nadaje się tylko turystyczne enduro. po Polsce i tak nie da się szybciej jeździć niż te 130kmh z racji stanu polskich dróg ta... powiedz to chłopakom z forum, co jeżdżą na sportowych lytrach :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 (edytowane) ..więc wybrałeś .. :buttrock: . opis jest sensowny..niestety :banghead: wirtualnie to można tę maszynę jedynie zobaczyć nic nie zastąpi organoleptycznego badania moto...znajdź jakiegoś fachmana :notworthy: ... co do ceny to się nie wypowiadam... lecz to co najmniej porażające...cwaniactwo... Edytowane 5 Stycznia 2011 przez BMWolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syrek Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Kirk jak dla mnie ta honda z ogoszłoszenia jest za droga! Z budzetem jakm dysponujesz, spokojnie kupisz egzemplarz po modyfikacjach czyli od 2000 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JareG Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Panowie tak przeglądając dziś ogłoszenia ze znanego serwisu aukcyjnego natknąłem się na takie ogłoszenie http://allegro.pl/honda-transalp-xl600v-19...1388691051.html Szukaj Trampka z dwiema tarczami z przodu. I sugeruje przegladac forum TA, dosc czesto forumowicze swoje sprzety sprzedaja a wg mnie najlepiej nabyc sprzet od osoby sprawdzonej, identyfikowalnej i dbajacej o to, zeby ze swojej geby dupy nie zrobic.. :icon_mrgreen: (..) ale nawet przez wieś, w której mieszka 30 osób, wiedzie asfaltowa droga, po której każdy przejedzie. Moim zdaniem bzdurą jest, że do jazdy po Polsce nadaje się tylko turystyczne enduro. Przez moja wies biegnie droga gminna gruntowa :icon_mrgreen: BTW: Jezdzilem juz czopkiem, jezdze na zmiane turystycznym enduro i turystykiem na asfalt, i po PL enduro typu Trampek, Afryka, Viadro, GS, V-strom etc. jest najlepsze, najbardziej uniwersalne i wygodne. Jezdzic mozna wszystkim, ale po co sie meczyc..? :icon_mrgreen: Cytuj Pozdrawiam, JarekChwilowo ino K1200RS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.