Skocz do zawartości

Olej do przedniego zawieszenia


Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź najpierw jaki olej zaleca instrukcja Twojego motocykla a potem dopiero kupuj. Samo stwierdzenie "twardy olej " lub "gesty" niczego jeszcze nie przesądza.Dla jednych 15W to juz twardy, dla innych dopiero 30W. Ja u siebie trzy razy dobierałem olej żeby dopasowac do swoich potrzeb i upodobań.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ETZ 250.

Trodno powiedziec co zaleca producent. Potrzebny mi jest gesty (bardzo) bo mam troche medium castrola i jest za miekko. Tragedia powstala jak zmienilem przedni hamulec na mocniejszy. Zawieszenie poprostu nie wyrabia na ostrzejszych chamowaniach. Znacie moze link do strony larsona ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Staruszku, zajrzyj sobie do dzialu "Mechanika MZ" :).

Tam w historii znajdziesz cala armie tematow dotyczacych przedniego zawieszenia.

Sam wymienialem olej i uszczelniacze jakis tydzien temu w MZ i szukalem takich watkow. Naczytalem sie i wyszlo, ze ludzie leja tam wszystko.

Generalnie na twardsze zawieszenie do MZ polecali olej amortyzatorowy Moblil (sa trzy: light, medium i hard - of korz kupuj hard jak chcesz miec twardo).

Ja osobiscie wykorzystalem do amorkow lezacy mi w szawce nowy olej Castrol 15W40 i jestem zadowolony. Zawieszenie jest sto razy twardsze od tego co mialem wczesniej. Nie udalo mi sie pomimo hardcore'owych prob dobic przodem...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też pomyśleć o zwiększeniu napięcia wstępnego sprężyny. Można to zrobić wkładając do lagi dystans - jak gruby ?? Nie wiem - kombinuj eksperymantalnie (w regulowanych zawieszeniacj jest zakres około 3 cm, więc możesz dać na początek 2 cm i popróbować. Może więcej dowiesz się faktycznie na forum MZ, bo to komplatnie nie moja dziedzina, odpowiadam na podstawie doświadczeń z japończykami.

 

POzdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z dystansem polega na tym ze czle zawieszenie pojdzie do gory :) :D ;) a tego w ETZ lepiej nie robic. Srodek ciezkosci pojdzie jeszcze bardziej na tyl :? Bede robil piekne i latwe gomy ale szybko z pod swiatel nie odjade :D

Mysle raczej o skroceniu (podlozeniu czegos) tloczyska (chyba tak to sie nazywa) i wtedy sprezyny bedo mialy mniej miejsca co spowoduje ze dokrecenie srob gornych zawieszenia zwiekszy ich napiecie... na razie 1,5 cm. Jak bedzie malo to jeszcze skroce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...