tomas-26 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 (edytowane) witam .Miałem problem z odpaleniem raptora , odłączyłem regulator napięcia i odpalił więc wyjąłem stojan .Okazało się że zwarły kable na zwoju, elektryk przewinął jeden zwój i zamontowałem i oczywiście nie chce odpalić , może iskrownik , ale działał przed rozmontowaniem. Edytowane 13 Grudnia 2010 przez tomas-26 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 tam nie ma 'iskrownika'. masz tam 3 cewki pradowe i jedna 'zasilajaca' modul zaplonowy. jesli motocykl odpalil po odpieciu reglera to najpewniej on jest przyczyna - moze poprzez swoje zwarcie palic uzwojenia pradnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 Jakbyś szukał części sprawdź, czy od XTZ 660 by nie pasowały - silniki są blisko spokrewnione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McPerry Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 mój znajomy miał podobny problem w raptor 350 impulsator padł Cytuj zapraszam serwis motocyklowy www.motor-garage.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 http://zaplon.pl.tl/Diagnostyka-i-naprawa-cewek-magneta.htm tutaj być może znajdziesz wyjaśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 zapytam przy okazji: chodzi o KTM 525 SX, serwisówka podaje że cewka ładująca ma wytwarzać przy kopaniu ~30V jednak jest tylko 10V (mierzone kilkoma przyrządami, ale nie oscyloskopem), iskra jest dość dobra, ale mogła by być lepsza. Na podmienionym uzwojeniu wynik jest taki sam. Nigdzie nie ma żadnych zwarć, przebić etc. Jest to błąd pomiaru, czy błąd serwisówki? Czy to możliwe by z 10V powstawała iskra zdolna zapalić mieszankę? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 moze zapalić i 1 V ... wiem dziwnie...ale ma to sens ponieważ Cewka wysokiego napięcia jest transformatorem czyli zespołem indukcyjnym mającym za zadanie zmniejszyć lub zwiększyć napięcie i kwestia tylko przełożenia cewki WN (ile razy podbija napięcie) -- oczywiście wywód czysto teoretyczny bo przy 1V można ale jest to kłopotliwe ze względów konstrukcyjnych cewki --- napięcie zmienne najlepiej mierzyć miernikiem wskazówkowym o ile nie mamy dostępu do oscyloskopu -- teoretycznie pokaże nam napięcie skuteczne czyli obniżone o pierwiastek z 2 ( czyli napięcie przyjmijmy o 30% mniejsze od napięcia PP podawanego przez producenta ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 moze zapalić i 1 V ... wiem dziwnie...ale ma to sens ponieważ Cewka wysokiego napięcia jest transformatorem czyli zespołem indukcyjnym mającym za zadanie zmniejszyć lub zwiększyć napięcie i kwestia tylko przełożenia cewki WN (ile razy podbija napięcie) -- oczywiście wywód czysto teoretyczny bo przy 1V można ale jest to kłopotliwe ze względów konstrukcyjnych cewki --- napięcie zmienne najlepiej mierzyć miernikiem wskazówkowym o ile nie mamy dostępu do oscyloskopu -- teoretycznie pokaże nam napięcie skuteczne czyli obniżone o pierwiastek z 2 ( czyli napięcie przyjmijmy o 30% mniejsze od napięcia PP podawanego przez producenta ) Z tym że dla generacji WN w cewce ma też znaczenie nie tyle sama jej przekładnia co jeszcze indukcyjność, powodująca powstawanie krótkich a wysokich szpilek. Stąd nic ciekawego się nie stanie po podłączeniu takiej cewki do sinusa (przybliżonego także) 30 V, ale kopnięcie z CDI lub platynek już jest bardziej efektowne. Mierniki cyfrowe, szczególnie te tańsze, są kalibrowane dla sinusoidy 50 Hz, dlatego ich wskazania przy pomiarach ekstremalnych przebiegów w układzie zapłonowym nie muszą odzwierciedlać rzeczywistych warunków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.