swiezak90 Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 Witam koledzy! W mojej kawie zx6r z 96 roku zauważyłem że gdy wciskam klamkę hamulca (co powoduje zapalenie się światła stop) przygasa oświetlenie zegarów...Jaka może być tego przyczyna?? Kiedy włączam kierunki lub "długie" też się tak dzieje ale nie tak wyraźnie delikatnie bladnie światło..za to podczas hamowania no to gołym okiem widać różnice. Co to może oznaczać??? Coś z akumulatorem??? Kręci praktycznie od strzała... Będę wdzięczny za wyjaśniające podpowiedzi..:) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 Wyczyść ( a nie tylko popryskaj) wszystkie masy i złączki oraz zakonserwuj je np. smarem...ale nie towotem tylko smarem do klem aku. Styki w złączkach np czymś do styków. Zjawisko powstaje na skutek spadku napięcia właśnie przez słabe połączenia elektryczne. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek-J8 Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 tak jak mówi MONTER ginie gdzies ci masa i zaczyna robić sie tzw.choinka.poszukaj przewodów przykręconych do masy i tam na 100% leży przyczyna-śniedzieją,dobrze wyczyść oczka i smarem do aku liznij,na aku pewnie też masz juz styki zasniedziałe -wyczyść i posmaruj smarem,a pomiędzy klemy przyczep se alu kawałek(stara złotówka była si do tego)i tam sie śniedz będzie zbierała. :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemyslaw912 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 w mojej sc33 robi identycznie :banghead: ale u mnie lekko przysasaą(świeci troszkę słabiej) ale co ja mam tam czyścić? wszystkie kable, masy wyglądają jak nowe (0 oznak korozji, itd) on tak robi ponieważ na wolnych nie ma wystarczającego ładowania, gdy przytrzymam go na 2,5tys rpm to jest ok czyli wynikało by z tego że regulator się kończy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 w mojej sc33 robi identycznie :banghead: ale u mnie lekko przysasaą(świeci troszkę słabiej) ale co ja mam tam czyścić? wszystkie kable, masy wyglądają jak nowe (0 oznak korozji, itd) on tak robi ponieważ na wolnych nie ma wystarczającego ładowania, gdy przytrzymam go na 2,5tys rpm to jest ok czyli wynikało by z tego że regulator się kończy? W Twoim przypadku jeśli tylko na wolnych obrotach jest spadek napięcia to nie masz co się czepiać.Gdy włączysz całe Las Vegas to nie dziw się, ze może trochę mocy brakować. Jednakże to, że wszystko wygląda jak "nowe" nie znaczy, ze styki nie sa lekko skorodowane. Wyżej masz przepis co trzeba sprawdzić. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 (edytowane) on tak robi ponieważ na wolnych nie ma wystarczającego ładowania, gdy przytrzymam go na 2,5tys rpm to jest ok czyli wynikało by z tego że regulator się kończy? Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie pierwszą częścią wypowiedzi. Regulator wcale się nie kończy, po prostu przy niższych obrotach nie wyrabia alternator. Zasada działania regulatorów motocyklowych polega nie na odcinaniu czy zmniejszaniu prądu ładowania, a na skierowaniu ,,namiaru'' (przeważnie na wysokich obrotach)tego prądu na masę. Dlatego ważnym jest utrzymanie przewodu masowego regulatora i styku regulator-rama w nienagannym stanie. Ważnym jest również chłodzenie regulatora, czyli utrzymanie jego radiatora w stanie czystym. Zdrowszym dla reglera jest aby nie musiał pracować przy pełnym obciążeniu, więc dociążenie alternatora włączonym oświetleniem odciąża regulator. Jeździjmy na światłach, ale bez przesady. Choinka na motocyklu niedobrana z mocą alternatora przeciąża sam alternator powodując dodatkowo wyładowanie aku. Rady ,,montera'' są jak najbardziej na miejscu. Sprawna instalacja, to instalacja która ma zredukowane do minimum spadki napięcia na złączach, zaciskach złączek itd. Przy dużych prądach pobocznym efektem takich (zaniedbanych)złącz jest ich grzanie, w ekstremalnych przypadkach nawet wytopienie czyli strata mocy która powinna być spożytkowana na oświetlenie, a jest zużyta na cieplny produkt uboczny. Ze swojej strony polecam lutowanie przewodów w zaciskach konektorów. Redukujesz spadki na czułych na śniedź przewodach miedzianych zaciśniętych na końcach konektorków. Pozostaje wtedy tylko coroczny przegląd i konserwacja samych złącz konektorowych oraz przegląd przewodów pod kątem pęknięć, przetarć izolacji w newralgicznych miejscach. Pozdrawiam! Edytowane 28 Listopada 2010 przez robik64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiezak90 Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Panowie wasze domysły się sprawdziły....na razie odkręciłem aku i oczka przy kablach są zaśniedziałe jak również styki w aku... Nie bardzo się znam na tym wszystkim więc przeczyszczę co się da i co widzę okiem że tego wymaga. A czy ten jakiś spray do klem aku można czymś zastąpić bo czegoś takiego na tę chwilę nie mam. Za chwile idę poczyścić:) zobaczymy jaki będzie efekt... Od razu mam pytanie...piszecie o regulatorze...czy możecie mi pomóc i podpowiedzieć gdzie tego szukać w moim moto i jak to mniej więcej wygląda??? Przy okazji looknął bym jak ta część wygląda czy jest w pełni sprawna (połączenie regulator-rama) Tak wyczytałem z posta kolegi "robik64" tylko nie wiem czy to mojego moto tez dotyczy dlatego moje zapytanie:) Pozdrawiam i dzięki za pomoc i odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek-J8 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Swieżak to niedomysły tylko fakty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawa2 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 (edytowane) A czy ten jakiś spray do klem aku można czymś zastąpić bo czegoś takiego na tę chwilę nie mam. . Wazelina techniczna w każdym sklepie z częściami samochodowymi. Ostatecznie tawot a nawet krem nivea i gliceryna do rąk. Zarejestruj się na forum poniżej. Tam jest dużo użytkowników motangów takich jak Twój. http://www.mojekawasaki.pl/ Edytowane 28 Listopada 2010 przez kawa2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek-J8 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 jest tez cosik takiego jak wazelina techniczna,ale pewnie tego tez niemasz to i tak musisz se zakupic specyfik :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Wazelina techniczna w każdym sklepie z częściami samochodowymi. Ostatecznie tawot a nawet krem nivea i gliceryna do rąk. Zarejestruj się na forum poniżej. Tam jest dużo użytkowników motangów takich jak Twój. http://www.mojekawasaki.pl/ Towotem, nivea i gliceryną do rąk to coś innego sobie wysmaruj. Po takich radach dopiero zaczną się problemy. Nawet nie przeczytałeś wszystkich odpowiedzi...a sadzisz się do radzenia. Zapoznaj się co to są izolatory i przewodniki to zrozumiesz co pier.... za bzdury wypisujesz. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek-J8 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Towotem, nivea i gliceryną do rąk to coś innego sobie wysmaruj. Po takich radach dopiero zaczną się problemy. Nawet nie przeczytałeś wszystkich odpowiedzi...a sadzisz się do radzenia. Zapoznaj się co to są izolatory i przewodniki to zrozumiesz co pier.... za bzdury wypisujesz. dobre,dobre :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawa2 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 dobre,dobre :clap: Bo "guru" nie wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiezak90 Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 No tak tak...fakty:) Nie no na tę chwile nic nie mam..jedynie tawot ale odradzacie. Ale na pewno się zaopatrzę w taki jakiś specyfik o którym mówicie. I tak..jak na razie samo obczyszczenie nie pomogło.. a że w "kabelkowych" sprawach nie mam pojęcia będę potrzebował pomocy osoby trzeciej. Wtedy z waszymi podpowiedziami coś tam zaradzimy... Kawa2 - dzięki za linka :flesje: dzięki też wszystkim pozostałym za pomoc pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek-J8 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 No tak tak...fakty:) Nie no na tę chwile nic nie mam..jedynie tawot ale odradzacie. Ale na pewno się zaopatrzę w taki jakiś specyfik o którym mówicie. I tak..jak na razie samo obczyszczenie nie pomogło.. a że w "kabelkowych" sprawach nie mam pojęcia będę potrzebował pomocy osoby trzeciej. Wtedy z waszymi podpowiedziami coś tam zaradzimy... Kawa2 - dzięki za linka :flesje: dzięki też wszystkim pozostałym za pomoc pozdrawiam samo oczyszczenie musi pomóc,smar zapobiegnie tylko póżniejszej reakcji śniedzi itp.jak dobrze wszystko przeczyscisz to musi być poprawa. :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.