zygizz Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 witam, tak jak w temacie jezdze juz 4 sezon na exc 125 w dwutakcie. Motor ogolnie super, polecam go kżdemu. Musze jednak przyznac ze jestem juz troche zmeczony moze znudzony kreceniem go na wysokich obrotach. I dlatgeo wpadl mi do glowy pomysl przesiadki na czterosuwa. No i oczywiscie wybor padl na KTM-a, raczej EXC, poniewaz jezdze glownie po lasach i bezdrozach, na torze jestem moze z dwa razy na sezon :) Problem jednak jest w pojemnosci, poniewaz mocy mi bardzo nie brakuje, dlatego skupilem se na ćwiartce, jednak z tego co wyczytalem na forach to egzemplarze z rocznikow 2003-2006 ( a takie mnie interesują) miały jakies wady fabryczne zwiazane chyba z wałem. Poza tym na innym forum znalazlem opinie iz exc 250f wcale nie charakteryzuja sie mocnym dolem, i tak smao trzeba je krecic. Wazna dla mnie jest rowniez masa motcykla, setka 2t wiadomo lekka zwinna i poreczna, podobnie jak yzf 250, natomiast przez pewien czas bylem w posiadaniu yamahy WR 426, ktora byla dla mnie zbyt ciezka. Nie wiem czy to wynikalo z pojemnosci czy z racji czterosuwa, ale zle mi sie jezdzilo na tym motorze wiec bylem zmuszony go sprzedac. Nie chcialbym aby sytuacja sie powtorzyla gdy kupie 250 4t. A wiec prosze o pomoc czy warto zmienic 125 2t na 250 4t ??Wydaje mi sie ze juz co nieco nauczylem sie tej jazdy wiec moze udzerzycby raczej w EXC 400?? Czy moglby mi ktos przyblizyc na czym polegaly wady exc 250f ?? W jakich to wystepowalo rocznikach. Czy taka cwiartka czterosuwowa bedzie raczej zlizona w masie i prowadzeniu do yzf 250 czy wr 426?? z gory dzieki za odpowiedz ( i od razu mowie ze nie mam mozliwosci przejechana sie na exc 250 ani exc 400 poniewaz nikt w okolicy nie ma takch sprzetow) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitersky Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 myśle, że w końcu powinieneś przestać się oszukiwać i przede wszystkim brudzić i kupić jakiegoś plasticzka :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygizz Opublikowano 18 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 :icon_eek: :clap: a dostane kostki do takiego plasticzka :>? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 (edytowane) witam, tak jak w temacie jezdze juz 4 sezon na exc 125 w dwutakcie. Motor ogolnie super, polecam go kżdemu. Musze jednak przyznac ze jestem juz troche zmeczony moze znudzony kreceniem go na wysokich obrotach. I dlatgeo wpadl mi do glowy pomysl przesiadki na czterosuwa. No i oczywiscie wybor padl na KTM-a, raczej EXC, poniewaz jezdze glownie po lasach i bezdrozach, na torze jestem moze z dwa razy na sezon :) Problem jednak jest w pojemnosci, poniewaz mocy mi bardzo nie brakuje, dlatego skupilem se na ćwiartce, jednak z tego co wyczytalem na forach to egzemplarze z rocznikow 2003-2006 ( a takie mnie interesują) miały jakies wady fabryczne zwiazane chyba z wałem. Poza tym na innym forum znalazlem opinie iz exc 250f wcale nie charakteryzuja sie mocnym dolem, i tak smao trzeba je krecic. Wazna dla mnie jest rowniez masa motcykla, setka 2t wiadomo lekka zwinna i poreczna, podobnie jak yzf 250, natomiast przez pewien czas bylem w posiadaniu yamahy WR 426, ktora byla dla mnie zbyt ciezka. Nie wiem czy to wynikalo z pojemnosci czy z racji czterosuwa, ale zle mi sie jezdzilo na tym motorze wiec bylem zmuszony go sprzedac. Nie chcialbym aby sytuacja sie powtorzyla gdy kupie 250 4t. A wiec prosze o pomoc czy warto zmienic 125 2t na 250 4t ??Wydaje mi sie ze juz co nieco nauczylem sie tej jazdy wiec moze udzerzycby raczej w EXC 400?? Czy moglby mi ktos przyblizyc na czym polegaly wady exc 250f ?? W jakich to wystepowalo rocznikach. Czy taka cwiartka czterosuwowa bedzie raczej zlizona w masie i prowadzeniu do yzf 250 czy wr 426?? z gory dzieki za odpowiedz ( i od razu mowie ze nie mam mozliwosci przejechana sie na exc 250 ani exc 400 poniewaz nikt w okolicy nie ma takch sprzetow) EXC250 z silnikiem RFS z lat 2002-2006 są wedle opinni wielu ospałe, to znaczy nie straszą mocą i żeby coś się działo trzeba dusić ten silniczek na max, poza tym roczniki 2002-2003 miały zbyt słabe smarowanie łożyska korbowodu przez zbyt małą dyszę smarującą co prowadziło do padania korb, w rocznikach po 2003 poprawiono tą wadę, wedle serwisówki różnicy w masie między EXC525 a EXC250 4T nie ma! ale wedle mojego odczucia różnica jest choć może ze 2-3kg czyli żadnego szału, z resztą to nic dziwnego bo wszystkie maszyny z silnikiem RFS mają tą samą konstrukcję różnią się tak naprawdę wielkością wału, skokiem tłoka i jego średnicą czy wałkiem rozrządu i na tych elementach wielkiego zysku w masie nie da się uzyskać. WR426 jest nieco cięższa i ma nieco wyżej środek ciężkości w porównaniu do EXC RFS przez co odczuwanie masy jest spotęgowane, w EXC250RFS jest nieco lepiej ale po EXC125 i tak poczujesz sporą różnice w masie, jak dla mnie jeśli już chcesz poświęcić nieco lekkości i zwinności 2T to musisz coś w zamian dostać czyli większą moc i moment, EXC250RFS nie zrekompensuje Ci tego dostaniesz podobną moc i nieco większy moment kosztem 20kg masy co wedle mnie jest zbyt wysoką ceną, EXC400 to już lepszy pomysł. myśle, że w końcu powinieneś przestać się oszukiwać i przede wszystkim brudzić i kupić jakiegoś plasticzka :) Będzie więcej organów do przeszczepu :icon_mrgreen: Edytowane 18 Listopada 2010 przez ghollum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grebur Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 posiadam exc 400 i co do masy to powiem ci że czuć ten jego 'mały brzuszek' tylko na torze, przy endurzeniu jest mega zwinny i poręczny, no i ten moment.. Polecam ! To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Jak zależy Ci tak na lekkości to może pozostać przy 2t i rozważyć exc 200/250 nie będziesz musiał tak kręcić jak setki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 popieram. Ćwiartka 4t jezeli chodzi o charakterystykę to jeździ podobnie jak 125 2t. 400 i więcej będzie odczuwalnie cięższe. No a ćwiartka 2t exc jest lekka i mocna. http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi