Skocz do zawartości

KTM EXC 300


Rekomendowane odpowiedzi

Tak tak motorek idzie do mechanika a ja sam dla siebie chce wiedzieć żeby nie być całkiem zielony w tym także spokojnie ;) zaczynam przygodę z 2T i wprowadzam się w to :) dzięki za pomoc. a co do gaźnika to po typie gaźnika idzie jakoś sprawdzić jak go ustawić ? Gdzie to idzie sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisówce powinno być podane jakie są ustawienia fabryczne. Gaźnik ustawia sie przede wszystkim pod stan silnika. To, że ustawisz go fabrycznie nie da gwarancji że bedzie w 100% dobrze pracował.

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak moto pale na ssaniu to możliwe żeby sam dodawał sobie obrotów ? Wiadomo na ssaniu chodzi na wyższych obrotach :) ale zaraz po chwili sam dodaje sobie tak jakby gazu i chodzi co raz szybciej.. :icon_eek: tak jest czy coś nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak racja gaznik ustawia sie takze do pogody czy wilgotnosci powietrza.Im bardziej gorąco tym wieksza dawka paliwa.Gaźnik ustawia sie takze metoda prób i błędów czyli kręcisz przestawiasz i sprawdzasz kiedy najlepiej jezdzi.

 

Kurcze to moje motocykle jakies dziwne są, bo jak sie robi zimno to wymagają zwiekszenia dawki paliwa a jak cieplej to jej zmniejszenia .... :rolleyes:

 

Jak moto pale na ssaniu to możliwe żeby sam dodawał sobie obrotów ? Wiadomo na ssaniu chodzi na wyższych obrotach smile.gif ale zaraz po chwili sam dodaje sobie tak jakby gazu i chodzi co raz szybciej.. icon_eek.gif tak jest czy coś nie tak ?

 

Wyregulowałeś ten gaźnik ? Dławienie się przy dodaniu gazu i to wchodzenie na obroty to wina zbyt ubogiej mieszanki w paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie dałem go czyszczenia i regulacji bo mechanik sobie w kulki leci, że tak delikatnie powiem :) dzisiaj go odpaliłem bo chciałem spróbować pojeździć :) kopie odpala na ssaniu i za chwile sruu :) jakby sobie sam gazu dodawał :banghead: a może sam spróbuje go wyregulować bo przecież wielkiej filozofii w tym nie widzę :) rozgrzać motor i kręcić śrubkami :) może wystarczy tylko wyregulować bez czyszczenia ?

Edytowane przez Fiszu19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No filozofii nie ma w tym żadnej, bierzesz carbcleanera czy innego zmywacza i czyścisz, jedynie trzeba uważać żeby nic nie pogubić. Wyczyszczony gaźnik składasz z uwzględnieniem fabrycznych ustawień. Montujesz do moto, odpalasz i rozgrzewasz. Jeśli na fabrycznych ustawieniach jest ok to się cieszysz, jeśli nie to zabierasz się za regulacje. Sprawdzasz kolor elektrod świecy i oceniasz trzy trzeba zwiększyć dawkę paliwa czy zmniejszyć. Idealna dawka paliwo-powietrze to brązowy/rdzawy kolor elektrod , ciemna/czarna mokra świeca świadczy o za dużej dawce paliwa zaś jasna/biała o za małej dawce. Ustawienia fabryczne gaźnika oraz co i jak przestawić w celu regulacji masz podane w serwisówce. No i filtr powietrza musi być czyściutki i poprawnie naolejony

Edytowane przez bananek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok a więc zabieram się do czyszczenia :) Zobaczymy co z tego wyjdzie :) będę robił to z kumplem który kończył mechanikę więc raczej nie powinno być większych problemów. :cool:

 

 

No i moto chodzi :) winą nie był gaźnik tylko wężyk który idzie z kranika do gaźnika :) nie był wężyk bezpośrednio tylko były dwa krótsze i między nimi taki filterek czy coś i się ciągle zapychał i nie dawał paliwa :) teraz zrobiliśmy jeden wężyk bez tego i jest ok :) tylko kumpel mówił, że robię źle mieszankę bo z tłumika leci mi olej i dymi nawet jak jest rozgrzany.. robię mieszankę 1:40. Dobra jest czy lepiej robić 1:45/50 ?

Edytowane przez Fiszu19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszanka w miarę dobra. Raczej nic złego nie powinno się stać, ale np. yamaha zaleca do YZ 250 mieszankę 1:30. Ja robię do swojej 1:35, żadnych niespodzianek nie miałem i nic nie cieknie z tłumika.

Żeby nie ciekło trzeba po prostu bardziej dawać w palnik, żeby sie wszystko ładnie przepalało :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok a więc zabieram się do czyszczenia :) Zobaczymy co z tego wyjdzie :) będę robił to z kumplem który kończył mechanikę więc raczej nie powinno być większych problemów. :cool:

No i moto chodzi :) winą nie był gaźnik tylko wężyk który idzie z kranika do gaźnika :) nie był wężyk bezpośrednio tylko były dwa krótsze i między nimi taki filterek czy coś i się ciągle zapychał i nie dawał paliwa :) teraz zrobiliśmy jeden wężyk bez tego i jest ok :) tylko kumpel mówił, że robię źle mieszankę bo z tłumika leci mi olej i dymi nawet jak jest rozgrzany.. robię mieszankę 1:40. Dobra jest czy lepiej robić 1:45/50 ?

 

Mieszanka jak najbardziej ok, poprostu nie wykręcasz jej tak jak by chciała stąd ten nie przepalony olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i przyszła zima :crossy: jak w zimie dbacie o motorki ? a wracając wstecz do tematu to chciałem powiedzieć, że mam śrubkę od mieszanki paliwa całkiem zakręconą.. odkręcić ją jak będę chciał jeździć w takiej pogodzie ? I jeszcze mam problem bo z cylindra zszedł mi troche wydech i cieknie mi tam.. i właśnie tam motor najbardziej słychać a nie z tyłu.. co może być nie tak? Uszczelki powymieniać ? postaram się jak najszybciej zrobić zdjęcie i pokazać. Pozdrawiam :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...