Fiszu19 Opublikowano 9 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Tak tak motorek idzie do mechanika a ja sam dla siebie chce wiedzieć żeby nie być całkiem zielony w tym także spokojnie ;) zaczynam przygodę z 2T i wprowadzam się w to :) dzięki za pomoc. a co do gaźnika to po typie gaźnika idzie jakoś sprawdzić jak go ustawić ? Gdzie to idzie sprawdzić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 (edytowane) W serwisówce powinno być podane jakie są ustawienia fabryczne. Gaźnik ustawia sie przede wszystkim pod stan silnika. To, że ustawisz go fabrycznie nie da gwarancji że bedzie w 100% dobrze pracował. Edytowane 9 Listopada 2010 przez Kamsel Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Tak racja gaznik ustawia sie takze do pogody czy wilgotnosci powietrza.Im bardziej gorąco tym wieksza dawka paliwa.Gaźnik ustawia sie takze metoda prób i błędów czyli kręcisz przestawiasz i sprawdzasz kiedy najlepiej jezdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiszu19 Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Jak moto pale na ssaniu to możliwe żeby sam dodawał sobie obrotów ? Wiadomo na ssaniu chodzi na wyższych obrotach :) ale zaraz po chwili sam dodaje sobie tak jakby gazu i chodzi co raz szybciej.. :icon_eek: tak jest czy coś nie tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andymotors Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Może ciągnąć lewe powietrze. Wczesniej (przed regulacją?) tego nie miałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Tak racja gaznik ustawia sie takze do pogody czy wilgotnosci powietrza.Im bardziej gorąco tym wieksza dawka paliwa.Gaźnik ustawia sie takze metoda prób i błędów czyli kręcisz przestawiasz i sprawdzasz kiedy najlepiej jezdzi. Kurcze to moje motocykle jakies dziwne są, bo jak sie robi zimno to wymagają zwiekszenia dawki paliwa a jak cieplej to jej zmniejszenia .... :rolleyes: Jak moto pale na ssaniu to możliwe żeby sam dodawał sobie obrotów ? Wiadomo na ssaniu chodzi na wyższych obrotach smile.gif ale zaraz po chwili sam dodaje sobie tak jakby gazu i chodzi co raz szybciej.. icon_eek.gif tak jest czy coś nie tak ? Wyregulowałeś ten gaźnik ? Dławienie się przy dodaniu gazu i to wchodzenie na obroty to wina zbyt ubogiej mieszanki w paliwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiszu19 Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 (edytowane) Jeszcze nie dałem go czyszczenia i regulacji bo mechanik sobie w kulki leci, że tak delikatnie powiem :) dzisiaj go odpaliłem bo chciałem spróbować pojeździć :) kopie odpala na ssaniu i za chwile sruu :) jakby sobie sam gazu dodawał :banghead: a może sam spróbuje go wyregulować bo przecież wielkiej filozofii w tym nie widzę :) rozgrzać motor i kręcić śrubkami :) może wystarczy tylko wyregulować bez czyszczenia ? Edytowane 12 Listopada 2010 przez Fiszu19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 (edytowane) No filozofii nie ma w tym żadnej, bierzesz carbcleanera czy innego zmywacza i czyścisz, jedynie trzeba uważać żeby nic nie pogubić. Wyczyszczony gaźnik składasz z uwzględnieniem fabrycznych ustawień. Montujesz do moto, odpalasz i rozgrzewasz. Jeśli na fabrycznych ustawieniach jest ok to się cieszysz, jeśli nie to zabierasz się za regulacje. Sprawdzasz kolor elektrod świecy i oceniasz trzy trzeba zwiększyć dawkę paliwa czy zmniejszyć. Idealna dawka paliwo-powietrze to brązowy/rdzawy kolor elektrod , ciemna/czarna mokra świeca świadczy o za dużej dawce paliwa zaś jasna/biała o za małej dawce. Ustawienia fabryczne gaźnika oraz co i jak przestawić w celu regulacji masz podane w serwisówce. No i filtr powietrza musi być czyściutki i poprawnie naolejony Edytowane 12 Listopada 2010 przez bananek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 filtr powietrza musi być czyściutki i poprawnie na olejony olejem do filtrów powietrza żadne hipole i mixole Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiszu19 Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 (edytowane) Ok a więc zabieram się do czyszczenia :) Zobaczymy co z tego wyjdzie :) będę robił to z kumplem który kończył mechanikę więc raczej nie powinno być większych problemów. :cool: No i moto chodzi :) winą nie był gaźnik tylko wężyk który idzie z kranika do gaźnika :) nie był wężyk bezpośrednio tylko były dwa krótsze i między nimi taki filterek czy coś i się ciągle zapychał i nie dawał paliwa :) teraz zrobiliśmy jeden wężyk bez tego i jest ok :) tylko kumpel mówił, że robię źle mieszankę bo z tłumika leci mi olej i dymi nawet jak jest rozgrzany.. robię mieszankę 1:40. Dobra jest czy lepiej robić 1:45/50 ? Edytowane 13 Listopada 2010 przez Fiszu19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andymotors Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Mieszanka w miarę dobra. Raczej nic złego nie powinno się stać, ale np. yamaha zaleca do YZ 250 mieszankę 1:30. Ja robię do swojej 1:35, żadnych niespodzianek nie miałem i nic nie cieknie z tłumika. Żeby nie ciekło trzeba po prostu bardziej dawać w palnik, żeby sie wszystko ładnie przepalało :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Ok a więc zabieram się do czyszczenia :) Zobaczymy co z tego wyjdzie :) będę robił to z kumplem który kończył mechanikę więc raczej nie powinno być większych problemów. :cool: No i moto chodzi :) winą nie był gaźnik tylko wężyk który idzie z kranika do gaźnika :) nie był wężyk bezpośrednio tylko były dwa krótsze i między nimi taki filterek czy coś i się ciągle zapychał i nie dawał paliwa :) teraz zrobiliśmy jeden wężyk bez tego i jest ok :) tylko kumpel mówił, że robię źle mieszankę bo z tłumika leci mi olej i dymi nawet jak jest rozgrzany.. robię mieszankę 1:40. Dobra jest czy lepiej robić 1:45/50 ? Mieszanka jak najbardziej ok, poprostu nie wykręcasz jej tak jak by chciała stąd ten nie przepalony olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiszu19 Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 To możliwe bo jeszcze tak na maksa jej nie daje bo dopiero się obczajam z tym motorkiem :) chłopaki wielki dzięki za pomoc !! :buttrock: :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiszu19 Opublikowano 27 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 No i przyszła zima :crossy: jak w zimie dbacie o motorki ? a wracając wstecz do tematu to chciałem powiedzieć, że mam śrubkę od mieszanki paliwa całkiem zakręconą.. odkręcić ją jak będę chciał jeździć w takiej pogodzie ? I jeszcze mam problem bo z cylindra zszedł mi troche wydech i cieknie mi tam.. i właśnie tam motor najbardziej słychać a nie z tyłu.. co może być nie tak? Uszczelki powymieniać ? postaram się jak najszybciej zrobić zdjęcie i pokazać. Pozdrawiam :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 No i przyszła zima :crossy: jak w zimie dbacie o motorki ? Ja ciekam cały czas ;) Co do dyfuzora sprawdź czy masz sprężynki wszystkie. Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.