Kikut Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Witam ostatnio kupiłem suzuki ts 80 1991 r, facet od którego kupiłem go mówił że w jeden dzień działał ale miał mało mocy a na drugi zamarł i nie chciał odpalić ,gdy przyjechałem z nim do domu na drugi dzień zerknąłem do niego na początku otworzyłem stronę od sprzęgła a tam nie było ani kropli oleju sprzęgło ok i simering też , póżniej otworzyłem stronę od magneta ściągnąłem zapłon i simering też był na miejscu . Iskra jest piękna jak i cała elektryka,paliwo dochodzi ,wał się kręci . Kompresja jest taka jakby ktoś dmuchnął sprawdzałem manometrem to ciśniecie wynosiło zaledwie 1 bar .Gdy ściągnąłem głowicę to przeżyłem szok w miejscu gdzie uszczelka leży uszczelka było pełno paliwa ,głowica nie wiem co ktoś z nią robił ale tam gdzie jest otwór na świece jest ok ale tam gdzie tłok styka się z głowicą to masakra (wygląda jak by ktoś szlifierką kontową szlifował . Cylindra jeszcze nie zdejmowałem ale zauważyłem że jest jedna podłużna mała ryska (chyba od pierścienia) na tulei cylindra. (Zdjęcie tej głowicy mam ale nie wiem jak dodać) Teraz nie wiem czy to wina tej głowicy albo uszczelki albo jeszcze pierścieni . A może jeszcze czegoś innego . Proszę o pomoc bo nie wiem od czego się zabrać :banghead: Za pomoc bardzo dziękuję . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drynio Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Witam ostatnio kupiłem suzuki ts 80 1991 r, facet od którego kupiłem go mówił że w jeden dzień działał ale miał mało mocy a na drugi zamarł i nie chciał odpalić ,gdy przyjechałem z nim do domu na drugi dzień zerknąłem do niego na początku otworzyłem stronę od sprzęgła a tam nie było ani kropli oleju sprzęgło ok i simering też , póżniej otworzyłem stronę od magneta ściągnąłem zapłon i simering też był na miejscu . Iskra jest piękna jak i cała elektryka,paliwo dochodzi ,wał się kręci . Kompresja jest taka jakby ktoś dmuchnął sprawdzałem manometrem to ciśniecie wynosiło zaledwie 1 bar .Gdy ściągnąłem głowicę to przeżyłem szok w miejscu gdzie uszczelka leży uszczelka było pełno paliwa ,głowica nie wiem co ktoś z nią robił ale tam gdzie jest otwór na świece jest ok ale tam gdzie tłok styka się z głowicą to masakra (wygląda jak by ktoś szlifierką kontową szlifował . Cylindra jeszcze nie zdejmowałem ale zauważyłem że jest jedna podłużna mała ryska (chyba od pierścienia) na tulei cylindra. (Zdjęcie tej głowicy mam ale nie wiem jak dodać) Teraz nie wiem czy to wina tej głowicy albo uszczelki albo jeszcze pierścieni . A może jeszcze czegoś innego . Proszę o pomoc bo nie wiem od czego się zabrać :banghead: Za pomoc bardzo dziękuję . Pierwsze co zrób to zdejmij cylinderek. Mogło pójść łożysko na korbie wału korbowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domi93 Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 A ja bym na twoim miejscu zrobił remont. Te silniki sie bardzo prosto rozkłada i składa. Nie popełnij tego samego błędu co ja. Tak samo kupilem ts 50 z kiepską kompresją. i rozbierałem silnik z 5 razy juz. Najpierw tłok i cylinder, potem simeringi, potem łożyska z boku wału, potem łożysko tłoka a potem nowe pierścienie bo meteora sie rozleciały po 1 odpaleniu. Więc jak już wyjmować silnik z ramy to po to zeby zrobić wszystko za jednym zamachem. Jeżeli cylinder jest rozjechany w 2t to moim zdaniem cała reszta też. Jak już robić to raz a porządnie. Takie moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 potem łożysko tłoka... Co to jest? :icon_eek: Cylinder do góry, sprawdź pierścienie, pomierz cylinder średnicówką, czy nie ma owalu, stan korbowodu, jeśli będzie ok, to wymień same pierścienie. Jeśli głowica nie będzie się równo stykać z powierzchnią cylindra, to nigdy nie będzie sprężania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kikut Opublikowano 4 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Czy kupić nową głowicę?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Wez to zdemontuj wyczysc i zrob dobrej jakosci zdjecia i przeslij to tu. Wtedy bedzie mozna ocenic co nie co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domi93 Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 no łożysko tłoka. Co w tym dziwnego? Masz łożysko stopy korbowodu i główki korbowotu - potocznie łożysko tłoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kikut Opublikowano 6 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 Zdoiłem dzisiaj cylinder i tłok . Tłok jest nie od tego motoru ,ktoś kombinował z pilnikami i zeszlifował zamki na pierścienie ,pierścień się obracał w cylindrze . Cylinder jest chyba nówka bo ani nie ma sadzy na wylocie z cylindra ,ani nie wydać żeby był używany, tłok też nowy ale co z tego jak cały porysowany i cylinder też , na samym końcu cylindra( tam gdzie głowica przychodzi) jest zrobione jajo (chyba pilnikiem) było szlifowane. Wał też jest nowy ,tak i cały kosz sprzęgłowy tarcze sprzęgłowe też. tylko nie wiem czemu tam gdzie łożysko igiełkowe przychodzi go tam nie ma a za miast niego jest jakaś mosiężna tulejka nie wbita równo. magneto też jest nowe i zapłon też. Aha i nie wiem czy to tam ma być bo tam gdzie jest łożysko na wale nie ma żadnego simeringa widać normalnie łożysko ?? może ktoś mi poradzić o co w tym chodzi ?? ma ktoś może tłok ,pierścienie,cylinder,głowice na sprzedarz?? chodzi mi o to z tym jajem że na tulei cylindra jest zrobiony owal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szoti Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 z tego co widze na allegro jest sporo używanych częsci do Ts.. ale nie baw sie w to kup nowy tłok ,tuleje jak sie da to zrób szlif cylindra a co do simeringu to dziwna sprawa motor nie ma prawa chodzic bez simeringów http://allegro.pl/uszczelniacze-simery-wal...1289335889.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kikut Opublikowano 9 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 ale którą tuleje kupić? cylindra?? a tłok gdzie mogę kupić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szoti Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 tak tuleje cylindra, co do tłoka to szukaj na http://www.wossner.pl/ http://www.larsson.pl http://www.sklepmotocyklowy.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kikut Opublikowano 14 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 A mogę zrobić szlif cylindra?? i kupić tłok z pierścieniami nadmiar np 51.00 albo 50.00?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szoti Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 oczywiście; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.