Skocz do zawartości

Kto jezdzi nowa Super Tenere XTZ 1200


Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

Sposób prosty, bezpieczny i sprawdzony,

Coraz więcej osób się tu robi, może na wiosnę uda się jakieś spotkanie zrobić :)

Pozdrawiam

Mam pytanie co do odblokowania mocy na pierwszych biegach w XTZ1200 czy ktoś już temat przećwiczył w praktyce? Jak motocykl się zachowuje ? Czy jest to bezpieczne dla silnika i modułów sterujących. Będę wdzięczny za odpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wszystkie hipotetyczne problemy, które przytoczyłeś moim zdaniem w Tenerze nie istnieją:

'' olbrzymia" - ani większa, ani mniejsza od konkurencji,

" nieporęczna"- jak dla mnie jest łatwa w prowadzeniu, bardzo łagodnie reaguje na gaz, praktycznie jak diesel, w 80% jeżdżę we dwie osoby, i właśnie bardzo sobie cenię łatwość prowadzenia na niskich obrotach w pełnym obciążeniu. Nawracanie w ciasnej ulicy nie stanowi żadnego wyzwania...

"mułowata z dołu" atuty, które przytoczyłem powyżej można przypisać jako wadę, gdy się oczekuje "sportowych" osiągów.... ale wystarczy zmienić tryb z D na S, do tego wyłączyć trakcję i... jak dla mnie jest super.

"wali się w zakrętach" no...to był powód dla którego między innymi kupiłem Teresę , idealne prowadzenie w zakrętach, po raz kolejny podkreślę.że jeżdżę dużo we dwie osoby, i czasami po paru godzinach jazdy pasażer nie jest już tak "czujny" i nie zawsze pomaga w zakrętach, ale na szczęście Yamaha jest bardzo przewidywalna i idzie po zakręcie jak "po szynach"

" Nie miałem okazji sprawdzić jazdy z kuframi bocznymi" Mam szerokie kufry i jazda jedyne co mnie powstrzymuje przed szybką jazdą to zużycie paliwa, które niestety rośnie, jazda 140/godz jest przyjemnością. przy 190 jak pisałem wyżej jest mały wir w zbiorniku, a i wyobraźnia pracuje, bo producenci kufrów nie zalecają takich prędkości.... i jakby coś to się nie wybronisz... :wub:

 

 

Dzięki za odpowiedź. Najgorsze to jest to że przytoczone problemy słyszałem od ludzi na zasadzie " bo mój znajomy jeździł i mówił" . Potem sam człowiek siada na takiego chrupka i jest w szoku że tak fajnie jeździ. No ale wiadomo, ile ludzi tyle opini :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adammi zerknij do wrześniowego Świata Motocykli. Tam jest kilka stron na temat Tereski.

Z mojej strony mogę subiektywnie ocenić ,że moto spełnił wszystkie oczekiwania.

Nie jestem doświadczonym motocyklisą (wcześniej przez rok Kawasaki VN900) Nie było żadnego

po przesiadce z Vulcana na Yamahę. A Kawa przy Teresce to motorynka.

Także wszystkie zarzuty o monstrualnej wielkości ,nie poręczności etc włóż między bajki.

Motocykl bezawaryjny,komfortowy zdecydowanie godny polecenia. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam pytanie co do odblokowania mocy na pierwszych biegach w XTZ1200 czy ktoś już temat przećwiczył w praktyce? Jak motocykl się zachowuje ? Czy jest to bezpieczne dla silnika i modułów sterujących. Będę wdzięczny za odpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich

Jeżdżę ze zworką od kwietnia bo po zakupie i przeczytaniu o tym patencie tu na forum wprowadziłem to usprawnienie w życie.

Z moją Teresą nic niepokojącego się nie dzieje. Szczególnie w trybie S trzeba operować manetką ciut delikatniej poza tym zapie**ala jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku zaznaczam, że nic z tego nie mam...aby nie było.

W Trójmieście jest do wzięcia za 52 tys. Tenera zakupiona w maju br. Model xt1200ze w pełni wyposażony (ponoć wszystko co Yamaha ma w kat.z dodatkami i może też Akrapovic, jednak osobiście jej nie widzialem). Generalnie facet kupił w maju, a w czerwcu stwierdził, że jednak, to nie jego styl i chce cruisera (rok wcześniej kupił Ducati Monster i też oddał za atrakcyjne pieniądze w rozliczeniu-ducata widziałem i stan idealny, więc gość widać na nie niezdecydowaniu dużo traci).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by nie patrzyc nowa ST okazuje sie byc calkiem fajnym motocyklem, moze nie tak wypasionym jak GS czy inne, ale prostota sama w sobie tez moze pociagac :D

 

Dla tych co sami serwisuja swoje Tenerki dodam by pamierac o sparawdzaniu naciagu szprych, co 10tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, dawno tu nie zaglądałem...

Sprzedałem ostatnio swoje BMW GS 1200 ADV i zastanawiam się nad kupnem nowej Super Tenere XT1200Z.

Mam pytanie do znających temat: czy rocznik 2014 jest seryjnie wyposażany w tempomat i nowy wyświetlacz ? jakie są różnice między XTZ a XTZE oprócz elektronicznie sterowanego zawieszenia, centralnej "stopki" , poprawy map silnika i zwiększeniu mocy o 2 KM?

Dodali jej ogrzewane maneti?, jakiś alarm?

Edytowane przez gruber130
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś wróciłem z wycieczki po bałkanach, nawinąłem 4tys km, z pasażerką. Wkurza mnie trudna regulacja świateł w porównaniu np do BMW GS, trzeba wozić z sobą kluczyk nasadowy bo w inny sposób w trasie nie mogłem tego zrobić:| Poza tym żadnych problemów
Mam boczne kufry orginalne i jestem z nich zadowolony, przy 180 motocykl jest stabilny, ale niestety sporo pali, ok 7-7,5 l/100km raz nawet na autostradzie zabrakło paliwa hehe, przy spokojnej jeżdzie potrafi zejść do ok 5 l, ale GS palił troszke mniej.
Ja jeżdżę bez zworki bo pasażerka nie lubi jak motor jest taki wyrywny hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i koleżanki zrobiłem Tenerą 1200 od zakupu 4500 km i mam mały kłopot, może przesadzony.

Po podróży do austrii grupa w której nie było drugiej teresy zwracała mi ciągle uwagę na to że moto w miescie przy małych prędkościach się grzeje

Temperatura dochodzi do 103 czasem 105 stopni włącza sie wentylator, niestety jak zatrzymywaliśmy się po wyłączeniu kluczyka wyłącza się wentylator, nie wiem jak groznie to jest dla silnika i co zrobić żeby spokojnie wystygł. do tego wczoraj jak był zimny po raz pierwszy zapaliła sie kontrolka oleju jak miał około 40 stopni a potem zgasała i już sie nie zaświeciła? co mogło być powodem ? stan oleju mam ponad minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w mieście też tak się grzeje, (tylko w korkach) nie uważam, że to coś nadzwyczajnego. jak mam włączony wentylator, to staram się nie wyłączać moto, za nim wentylator się nie wyłączy. Trwa to dwie trzy minuty, temp. spada i już, jak tylko zacznę jechać powiedzmy na trójce, wentylator się nie włącza.Co ciekawe, w trasie nigdy nie uzyskuję nawet 85 stopni.... :ohmy: co do kontrolki, jeżeli Ci się to nie powtórzyło, to raczej nic poważnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i koleżanki zrobiłem Tenerą 1200 od zakupu 4500 km i mam mały kłopot, może przesadzony.

Po podróży do austrii grupa w której nie było drugiej teresy zwracała mi ciągle uwagę na to że moto w miescie przy małych prędkościach się grzeje

Temperatura dochodzi do 103 czasem 105 stopni włącza sie wentylator, niestety jak zatrzymywaliśmy się po wyłączeniu kluczyka wyłącza się wentylator, nie wiem jak groznie to jest dla silnika i co zrobić żeby spokojnie wystygł. do tego wczoraj jak był zimny po raz pierwszy zapaliła sie kontrolka oleju jak miał około 40 stopni a potem zgasała i już sie nie zaświeciła? co mogło być powodem ? stan oleju mam ponad minimum.

 

Standrad więc easy man ;)

 

Na początku mnie to wkurzało. Teraz juz nie slysze. Co do wyłączania sie po wyjęciu kluczyka to nic zlego. Jak wyłączysz silnik to bardziej sie juz nie nagrzeje. Po co wiec ma działać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stan oleju mam ponad minimum.

 

Lepiej jest trzymac pozim oleju pomiedzy minimum a max, tak w polowie oczka, to ze mruglela ci kontrolka to chwilowy brak cisnienia, wiec moze masz zbyt niski stan.

Ja mam nieco ponad pol oczka i jest oki i nic nie mroga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba nikt nie jezdzi tereską po miescie tyle co ja ..... i tez sie stale chodzi wentylator .... w trasie się to nie zdarza .... jezdzilem wieloma motocyklami i to chyba jest norma .....nic złego się nie dzieje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...