Skocz do zawartości

Kto jezdzi nowa Super Tenere XTZ 1200


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Siemanko!

Cala dyskusje przeczytałem/przejrzałem.

Sam tez ujezdzam XT1200Z od 2012 roku czyli juz trzeci sezon. Zanabylem motocykl od pierwszego wlasciciela z przebiegiem 7 tys km, teraz ma 35tys km i spisuje sie wzorowo.

Motocykl dostalem z calym pakietem H&B + zumo 660 + szyba kappa + akrapovic + zestaw bagstera.

Taki zestaw jest dla mnie wystarczajacy, jedynie wymienilem boczne kufry H&B eksplorer na NOMADA Proi zwykle przeciwmgielne na LED.

Przeloty 1000km dziennie to pikus, moj rekord to 1400.

Mam oryginalna kanape i jest dla mnie najwygodniejsza :biggrin: zona ma uzywa nakladki zelowej za pare groszy.

Boczne deflektory daja bardzo duzo, na jazdach testowych mialem bez i roznica jest odczuwalna.

 

Mozna sie czepiac i licytowac co lepsze, ale po co ?? kto ma kupic GS to kupi a kto Tenere ten wezmie tenere.

 

Ciekawa sprawa jest to ze moto konstrukcyjnie jest bardzo proste, wszystkie kable pod prawym boczkiem i malo zbednej elektroniki.

 

Ja lubie swoje moto bardzo i po kazdej wyprawie bardziej :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

Podobnie jak Floydoo (spotkaliśmy się już na innym forum :-), pisałem jako buku22) przeczytałem całą korespondencję.

Właśnie zmieniłem swoją XTZ1200 na... XT1200ZE (2014). Co tu dużo pisać, jest git :-)

Testowałem GSa, testowałem dużego Tygrysa, a i tak pozostałem przy modelu, z którym jestem zaprzyjaźniony od 2012 roku. W GSie nie pasowała mi cena i wygląd nowego (rzecz gustu), w Tygrysie nie pasowała mi pozycja na motocyklu (w silniku się zakochałem). Fajne maszyny ale ostatecznie jest Super Tenera 2014 (ze wpsomnianych wcześniej powodów).

Na poprzedniej Teresie zrobiłem 53tys km (od lipca 2012 do lipca 2014), rekord to 1590km w ciągu jednego dnia. Uzurpuję sobie zatem prawo do stwierdzenia - wygodny motocykl na dalsze i bliższe podróże :-)

W najnowszym modelu dołożyłem: płytę pod silnik, zestaw kufrów Givi Trekker, gmole Givi. W poprzednim wymieniałem jeszcze szybę na taką z deflektorem ale w tym na razie pasuje mi fabryczna (ładna i daje przyzwoitą ochronę przed wiatrem - mój wzrost to 188cm).

 

Moim znadniem poprawili ogólny wygląd motocykla (wybrałem białe malowanie), drobne zabiegi takie jak zmiana koloru niektórych elementów zdecydowanie zadziałały na plus. Zawieszenie bardzo dobrze się sprawuje na różnego rodzaju asfaltowych nawierzchniach (szutrowym podróżnikiem raczej nie jestem więc trudno mi cokolwiek napisać o jeździe w tzw terenie), sami wiecie, że wybór nawierzchni asfaltowym w naszym kraju jest bardzo bogaty, na odcinku 300km można pojechać praktycznie po wszystkim (Wwa - Sejny na ten przykład) :-)

 

Kokpit całkiem intuicyjny, nie miałem problemów ze znalezieniem różnych ustawień.

 

Zmienili położenie niektórych przełączników w porównaniu do modelu z poprzednich lat i do tego trzeba się przyzwyczaić:

- guzik MENU jest pod palcem wskazującym lewej ręki, tu gdzie kiedyś był "ostrzegacz/popędzacz", który zintegrowali z przełącznikiem świateł drogowych, zdecydowanie trudniej z niego skorzystać teraz.

- włącznaik świateł awaryjnych przeniesiony na prawą stronę, ja nie sięgam do niego kciukiem bez zmiany ułożenia ręki na rollgazie. Ale nie korzystam w trakcie jazdy więc tylko informacyjnie piszę. Na jego starym miejscy znajduje się włącznik tempomatu.

 

Jedyna krytyczna uwaga - fabrczyne opony. Pojeżdżę na nich trochę i - tak jak w porzednim modelu - wymieniam na inne.

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :) jedni będą przekonywać, że w końcu zawieszenie można ustawiać elektronicznie, drudzy będą mówić, że za dużo elektroniki. W salonie Yamahy usłyszałem, że ,, nowy`` wygląda jakby mu tableta wstawili :blink:. Gust jest jak du.....a, każdy ma swoją. Mechanika praktycznie bez różnicy... chociaż może się komuś narażę..... bo do wszystkiego można dorobić ideologię.. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Witam, dopiero planuję zakup xt1200z i zastanawiam się czy warto szukać modelu 2014 czy też różnice są mało istotne w porównaniu do 2013.

Trochę nie bardzo rozumiem czy chcesz kupić nowy motocykl z rocznika 2014 czyli model ZE czy chcesz szukać takiego już używanego co raczej będzie trudne.

Różnice według mnie są wcale nie takie małe w porównaniu do poprzedniego modelu. Głównie koncentrują się na udogodnieniach dla kierowcy i poprawiają funkcjonalność. Wizualnie faktycznie różnice są małe i nimi bym się raczej nie kierował. Osobiście gdybym teraz kupował i było by mnie stać to kupił już nowy model.

 

Jak cię stać kupuj nową i się nie zastanawiaj.

Edytowane przez maro74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banał ? dla kolegi może niekoniecznie:

Różnice w modelu Xt1200 ZE : regulowana szyba ( kąt i wysokość), zawieszenie podobne do ESA BMW czyli zmieniasz charakter i obciążenie nawet w trakcie jazdy, brak obrotomierza analogowego (jak kto lubi), nieco wyżej umieszczona kierowniaca, reszta to kosmetyka, różnica w cenie jest ale ja zachęcam do szukania starego modelu ciagle ich kilka mają z roku 2013 a nawet starsze. W kłodzku można było kupić za 52000 bez osprzętu (kufrów itp) lub nawet w Radomiu za 55 kompletnie wyposażoną w seryjne elementy jak kufry i gmole.

 

 

Tak czy inaczej w prowadzeniu tylko BMW w mojej opinii jest lepsze ale i droższe, natomiast wiem że Teresa jest w w terenie dużo lepsza niż BMW tylko wyłącznika ABS brak a szkoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...