Skocz do zawartości

Kto jezdzi nowa Super Tenere XTZ 1200


Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Witaj,

 

Też jestem na etapie szukania tenerki. Najlepiej do 2-3 lat z małym przebiegiem i już ubrana. Mój budżet to 45K. Zdecydowałem się na ST po dosyć szczegółowej ewaluacji i jazdach testowych (BMW GS1200 ADV 2014, Triumph Tiger Explorer XC, DL1000 2014). Sporo pomykam po kiepskich drogach (Ukraina, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Albania) - do tej pory jeden sezon na DL650, a od 4 lat na HD Road Kingu - czas na enduro! Obecnie na Allegro/OtoMoto jest kilka sprzetów ale jak widzę po Twoich postach są to powypadkowe!

Może coś doradzisz, albo inni fani Tenerki.

Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za rady.

 

 

A jednak zmieniłem decyzję... od 4.6.2014 jestem posiadaczem...

 

http://s1.fotowrzut.pl/L4J39LTM8C/1.jpg

 

a więc ....zmieniam forum na Triumpha Tigera Explorera :) Pozdrawiam wszystkich właścicieli ST. Do zobaczenia na trasie :crossy:

pozdrawiam

Alan

-----------------------------------------------------------------

Triumph Tiger 1200 Explorer / HD Road King Police

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A jednak zmieniłem decyzję... od 4.6.2014 jestem posiadaczem...

 

http://s1.fotowrzut.pl/L4J39LTM8C/1.jpg

 

a więc ....zmieniam forum na Triumpha Tigera Explorera :) Pozdrawiam wszystkich właścicieli ST. Do zobaczenia na trasie :crossy:

Opony masz dobre i wciąż enduro tak więc jest dobrze LwG i zmień kufry na aluminiowe nawet dziennikarzom się rozsypały przy testach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wybrałem się w ostatni czwartek do czeskiej Pragi. Ode mnie 600 km przez Niemcownię, więc luzik. Trochę wiało, trochę padało.... wjeżdżam do Czech... gorąco. Zjechałem do Usti nad Łabą, permanentny korek. Wentylator chodzi bez przerwy.... i dup, wszystko zgasło, ktoś wyłączył światło. Noż Kuxxx w takim momencie? :banghead: żona wymownie zmierzyła mnie wzrokiem. Udało mi załadowane moto przepchać na jakiś parking, nie powiem, waży... :blink: przekręcam kluczyk .. jest :biggrin: pompa zagadała, odpalam ... dupa jakby rozładowany akumulator, kuxxxx co jest? jeszcze raz, wszystko zgasło. Sprawdzam bezpieczniki, wszystkie OK. Trwało to może 10 min. Przekręcam i... jakby nigdy nic, odpalił. Dzida do Pragi. W Pradze pod hotelem zostawiłem moto, po dwóch godz. wracam... ożesz ty zostawiłem na postojówkach.... i.... akumulator rozładowany. Prostownik miałem ze sobą, Dlaczego? bo w mojej tenerce z rozładowanym akumulatorem mam problem od dawna. Z tym, że rozładowuje się po dłuższym postoju. Teraz muszę sprawdzić aku, czy po prostu nie trzyma, a może regulator napięcia? Macie jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś z tymi akumulatorami chyba jest nie tak w tych naszych moto. Też jakiś czas temu miałem problem z odpaleniem. Na co dzień jak odpalaam to jakoś tak leniwie kręci jak by aku brakowało mocy. Mam autoalarm i kontrolka sobie miga ale czy alarm może tyle prądu ciągnąć. Też wożę w kufrze ładowarkę CTEK bo mam wyciągniętą na zewnątrz końcówkę od aku od ładowania. Nawiasem mówiąc co za idiota wymyślił aby umieścić akumulator w takim miejscu i to w takiej dziwnej pozycji. U siebie aby się do niego dostać to muszę najpierw gmola odkręcić bo owiewki nie zdejmę. I przy okazji spytam czy do Tenery musi być jakiś odpowiedni akumulator z racji tego że jet tak dziwnie pod skosem montowany czy można założyć jakikolwiek oczywśicie o odpowiednim prądzie.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojej strony naprawdę mogę polecić ładowarkę firmy CTEK i wyprowadzenie dołączonej końcówki od aku na zewnątrz owiewki. Szczególnie końcówkę Eyelet pokazującą stan naładowania aku. W razie czego wtykamy ładowarkę i ładujemy. Nie potrzeba rozbierać moto. Nawet Yamaha dedykuje te ładowarki do kupienia w ASO ale na obudowie jest napis Yamaha zamiast CTEK i kosztuje prawie 2 razy tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem Benton BX-1, bo taki był w sklepie, a ja byłem w potrzebie. Nie jest tak wypasiony jak Twój, ale daje radę. kosztował jakieś 120 zł, więc d.... nie ma. BX-1 PRO, ma możliwość wyprowadzenia kabli na zewnątrz,... ja już nie zmienię, chociaż CTEK mi się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do userów supertenerów.

Czy ktokolwiek spotkał się z kołami odlewanymi do tego motocykla? Przeglądałem sporo ofert na różnych portalach i wszystkie motocykle były na szprychowanych kołach.

Przepraszam a po co Ci koła odlewane? Ja między innymi dlatego wybrałem Yamahę że miała koła szprychowe. Dzięki szprychom masz dodatkową amortyzacje na uderzenia, szprychy w minimalnym stopniu ale jednak pozwalaja na delikatne odkształcenia. Felga odlewana po prostu strzeli.

Nasz największy rywal BMW 1200 GS ma koła odlewane a szprychy w opcji za ponad 2 tyś. dopiero Adventure ma szprychy w standardzie. Tak samo KTM 1200, Tylko suzuki w swoim v 1000 ma koła odlewane i nie ma opcji na szprychy.

 

O co chodzi tak naprawdę ? że sie brudzą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie aku mam wrażenie ze minimalny spadek poniżej jakiejś tam wartości powoduje problem z rozruchem. Jest wrażliwa na to chyba ;/

 

Podczas ostatniego mojego wyjazdu nawigacje zostawiłem na godzinę i nie moglem już odpalić a aku mam sprawdzane i jest w dobrym stanie.

 

Co do CETEK to potwierdzam , jest super i jako jedyna ma certyfikat zezwalający na podtrzymywanie aku podczas okresu zimowego np. (tak słyszałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam a po co Ci koła odlewane? Ja między innymi dlatego wybrałem Yamahę że miała koła szprychowe. Dzięki szprychom masz dodatkową amortyzacje na uderzenia, szprychy w minimalnym stopniu ale jednak pozwalaja na delikatne odkształcenia. Felga odlewana po prostu strzeli.

Nasz największy rywal BMW 1200 GS ma koła odlewane a szprychy w opcji za ponad 2 tyś. dopiero Adventure ma szprychy w standardzie. Tak samo KTM 1200, Tylko suzuki w swoim v 1000 ma koła odlewane i nie ma opcji na szprychy.

 

O co chodzi tak naprawdę ? że sie brudzą ?

Ciekaw jestem.

A teorie i historie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem.

A teorie i historie znam

Nie, XTZ nie ma dostępnych felg,Ja się przesiadłem z Viaderka tam miałem felgi. Z tego co pamiętam w XL z kolei nie ma szprych...

 

odnośnie aku mam wrażenie ze minimalny spadek poniżej jakiejś tam wartości powoduje problem z rozruchem. Jest wrażliwa na to chyba ;/

 

Podczas ostatniego mojego wyjazdu nawigacje zostawiłem na godzinę i nie moglem już odpalić a aku mam sprawdzane i jest w dobrym stanie.

 

Co do CETEK to potwierdzam , jest super i jako jedyna ma certyfikat zezwalający na podtrzymywanie aku podczas okresu zimowego np. (tak słyszałem)

No tak, ale mi moto zgasło podczas jazdy .... i po chwili postoju wszystko jakby nigdy nic. To trochę deprymujące, bo nie wiesz co się wydarzy za chwilę.. A rozładowany akumulator to kolejny temat z którym też miałem wątpliwą przyjemność.Z nawigacją miałem podobnie, po tym odłączyłem ją od akumulatora...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...