rrobo Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 codziennnie sprawdzam pogodę, z tego co widze to jest lepsza niż w prognozach..w wawie w weekend ma się poprawiać, a co będzie na południu? okaże się pewnie w piątek :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
autowilk legnica Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Panowie to zależy od was - na razie pogoda paskudna dzis nie doś ze padało to jeszcze strasznie wiało jutro musze rezerwowac miejsca - piszcie co robimy pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ralf Dragon Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 O mnie wiesz, tak czy inaczej ja mam wszędzie blisko jak pisałem dojadę w sobotę po południu we wskazane miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rrobo Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Ja musze jednak przełożyć przyjazd, pogoda nie napawa optymizmem, a moja pasażerka marudna. Ale przyjedziemy na pewno jak bedzie cieplej.Mam nadzieje, że sie poprawi bo za 11 dni planowany wyjazd na bałkany:|Pozdrawam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
calmadonii Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Pogoda faktycznie słabo. Ja tez niestety odpusCzam tym razem Cytuj https://www.facebook.com/xtz1200adventurepolandteam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thufir Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Czesc,Wlasnie odkrylem ten watek i musze przyznac ze bardzo przyjemnie mi sie czytalo.Moja Teresa jest ze mna od sierpnia zeszlego roku i przejechalismy razem pare tysi. Mam nadzieje, ze w tym sezionie rozwiniemy skrzydla :-). Mialem juz wiele motocykli, poczynajac od motoroweru Chart i WSK'i ojca :-), wiec co nieco wiem na ich temat. Swego czasu tez, jezdzilem chyba wszystkim co sie dalo i gdzie sie dalo - taka mialem ambicje, zeby wyprobowac kazdy rodzaj motocykla.Wniosek byl niestety smutny troche, bo wyszlo mi ze powinienem miec przynajmniej 3 motocykle zebym byl szczescliwy, a na to mnie juz nie stac niestety.Teresa wlasciwie zalatwia wiekszosc moich potrzeb :-). Jesli mialbym znalezc jakas istotna wade (wyswietlacze biegow i takie tam... to drobiazgi...)... to jest ciezka... troche za ciezka. Nie zrozumcie mnie zle, ja wiem ze ten typ tak ma, ale do smigania po Krakowie i na dojazdy do pracy to jednak pare kilo za duzo...No, ale ten wniosek bierze sie stad, ze ja nie porownuje Teresy do GS'ow czy innych Tigerow (tak samo za ciezkich) tylko po prostu szukam jednego, idealnego motocykla - a do tego jest bardzo blisko...Od razu chcialbym uspokoic kolege krzykacza, krytykujacego wszystkich i wszystko na tym watku, a ktory w koncu nie przyznal sie jakie moto posiada (nie wstydz sie - jesli to skuterek 50ccm to i tak jestes swoj czlowiek na 2 kolach ;-), ze to wylacznie moje zdanie i mam w nosie jak ktos mysli inaczej.Nurtuje mnie ta cholerna wtyczka kolo sprzegla - nie wiem czy dobrze ze to wyczytalem, ale trzeba bedzie sprobowac...I mam pytanie... jak ustawiacie zawiechy? Dla mnie ustawienia z manuala, sa troche za "miekkie". Mam 77kg, jezdze sam, najczesciej z kufrem centralnym. Delikatnie zwiekszylem napiecie wstepne i dobicie, pozostawiajac odbicie w zasadzie bez zmian. Po takich korektach lepiej czuje przod, poprawila sie trakcja kosztem porecznosci. Zmniejszylo sie rowniez "nurkowanie" przodu, uciazliwe zwlaszcza przy malych predkosciach - co jak co, ale hamulce Teresa ma Super.Lewa w gore! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro74 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 (edytowane) Właśnie mam zamiar trochę podkręcić zawiechę. Zastanawia mnie tylko czy dobrze czytam instrukcję bo mówiąc szczerze to miejsca regulacji są w niej idiotycznie opisane np:strona 44 instrukcji"siła odbicia widelca jest regulowana na prawym ramieniu widelca teleskopowego w następujący sposób ......" i jest obrazek regulacji sugerujący pokręcenie płaskim śrubokrętem przy tej śrubie regulacyjnej od napięcia wstępnego. Następnie"siła dobicia widelca jest regulowana na lewym ramieniu widelca teleskopowego w następujący sposób ......" i obrazek regulacji na dole przy osi koła. I teraz zgłupiałem o co tu chodzi. Czy ma regulować na jednej odbicie a na drugiej dobicie?. Czy po prostu jakiś cymbał źle przetłumaczył instrukcję i prawidłowo powinno się robić tak, ,że regulacja odbicia płaskim śrubokrętem na górze a dobicie na dole ale dla każdej lagi osobno o tę samą wartość.? Thufir możesz coś w temacie skrobnąć jak wiesz o co kaman. I napisz co masz na myśli pisząc "kosztem poręczności" co się pogorszyło. Edytowane 18 Kwietnia 2014 przez maro74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ralf Dragon Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 (edytowane) Temat ustawienia też mnie interesuje, wszystko jest super do 110 potem jest nerwowo do 150km/h i nie wiem czy to wiatr czy zawieszenie z przodu ? Edytowane 19 Kwietnia 2014 przez Ralf Dragon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thufir Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Czesc, Maro: Otworzylem manual zeby sprawdzic... i... od razu wyjasniam ze ja mam instrukcje po angielsku i tam jest wszystko jasne a pod kazdym obrazkiem jest wyjasnienie co i jak... W kazdym badz razie: - Napiecie wstepne przodu regulujesz kluczem plaskim na gornej polce (od gory kazdej lagi) osobno lewa i prawa;- Odbicie (rebound) srubokretem na samej gorze kazdej lagi, osobno lewa i prawa;- Dobicie (compression) srubokretem na dole lagi (w okolicach zaciskow) osobno lewa i prawa. WSZYSTKIE ustawienia musza byc jednakowo dla lewej i prawej strony. Nie moze byc tak ze z jednej strony jest X a z drugiej Y. Ma byc tak samo. Oczywiscie, napiecie wstepne, dobicie i odbicie moga miec rozne wartosci :-). Inzynierowie Yamahy maja chyba wiecej rozsadku niz tlumacze i jeszcze nie wymyslili zeby bylo tak, ze ta sama srubka dla lewej lagi jest odbiciem a dla drugiej dobiciem... :-) "Kosztem porecznosci" znaczy sie, ze generalnie, jesli usztywniasz zawieszenie, to motocykl w zakretach prowadzi sie stabilniej, pewniej... ale... trzeba uzywac wiekszej sily zeby przerzucic go z zakretu w zakret... i robi to wolniej i bardziej opornie. Dlatego nawet na sportowo jak ktos skreca wszystko na max... to znaczy ze nie kuma czaczy ani troche.Najlepiej pobawic sie zawieszeniem w ten sposob, ze ustawic to co fabrycznie powinno byc. Przejechac jakas ulubiona traske :-), potem sprobowac ta sama trase ale np, zmniejszajac nastawy, a potem jeszcze raz zwiekszajac... mozna sie zdziwic jak bardzo roznie motocykl sie prowadzi. Zalecenia sa niby takie, zeby nie krecic wszystkim na raz i nie za duzo... (ale wtedy nie ma takiej wyczuwalnej roznicy). Oczywiscie wszystko z zalozeniem, ze zawieszenie pracuje prawidlowo, nic nie podskakuje i wybiera jak trzeba... Ralf: Jak moto jest nerwowe przy duzej predkosci, to wcale nie musi znaczyc ze przod jest zle wyregulowany. Jezdzisz sam, z bagazem, ile wazysz? Mozna probowac dociazyc troche przod - czyli albo skrecic troche przod, albo odkrecic tyl... w zaleznosci od tego czy praferujesz bardziej miekko czy twardo...No i sprawdz to co pisalem wczesniej - czy wszystkie ustawienia przodu sa "symetryczne".A wogole... to napisz jakie masz nastawy... Napiszcie jak ustawiacie... zawsze mozna porownac...Nie wiem jak ustawiac na jazde bardziej "terenowa"... Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
calmadonii Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) Fajna co? :) Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez calmadonii Cytuj https://www.facebook.com/xtz1200adventurepolandteam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Mozna probowac dociazyc troche przod - czyli albo skrecic troche przod, albo odkrecic tyl... w zaleznosci od tego czy praferujesz bardziej miekko czy twardo... Żeby dociążyć przód, to zamiast regulować siłę kompresji/odbicia wypuść nieco lagi nad półkę. Delikatnie zwiekszylem napiecie wstepne i dobicie, pozostawiajac odbicie w zasadzie bez zmian.Jeżeli potrzebujesz lepszej przyczepności, zwłaszcza na nierównościach i garbach, to właśnie odbicie jest bardzo ważnym ustawieniem, bo spowalnia albo przyspiesza tempo, z jaką zawias się rozciąga po ściśnięciu. W crossówkach obowiązuje zasada, żeby zwiększać siłę odbicia na torach, które mają dużo nierówności, właśnie po to, żeby tylko koło "kleiło" do nawierzchni (chodzi głównie o tył). Natomiast zastanawia mnie dlaczego odczuwasz spadek "poręczności" po zwiększeniu siły kompresji. Zazwyczaj właśnie większa siła kompresji (uczucie twardszego przodu) powoduje natychmiastową reakcję maszyny na przeciwskręt i motocykl wydaje się być mniej "plastelinowy": szybko się kładzie, jest wrażliwy na korekty toru jazdy w zakręcie. Ale jeżeli czujesz, że po utwardzeniu przodu moto mniej chętnie skręca, to spróbuj właśnie opuścić przód na półkach - kilka mm różnicy robi bardzo dużo :) Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro74 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) Fajnie to opisaliście i popróbuję nastaw.I pytanie z innej beczki, do posiadaczy wydechu Leo Vince. Zauważyłem u siebie, że spaliny z wydechu przyjarały mi tylni błotnik w miejscu jak spliny wylatują z tłumika. Już obciąłem ok 8 mm frędzli stopionych. Najdziwniejsze że nic takiego nie było wczesniej. Na błotniku te łukowate zaokrąglenie to tyle mi wyjarało plastiku. :blink: Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez maro74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rrobo Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Maro widocznie ostro dajesz w palnik :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro74 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 W palnik daję wyłącznie przy sobocie ;), w sumie kumple przeważnie ciągną się gdzieś z tyłu ale ja ogólnie sprzęta nie katuję. Bardzo mnie to zjawisko zastanawia. Dzisiaj udało mi się trochę skierować tłumik bardziej na zewnątrz i zobaczę co będzie choć narazie leje więc z testów nici. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MW wilu Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Nakręciłem Super Tenerką 24 tys. i sprzęt jest niezawodny. Niestety wyposażenie standardowe było mocno bidne i szybko okazało się, że trzeba Moto doinwestować. Z dodatków polecam : Gmole, halogeny, grzane manety, wskaźnik zapiętego biegu, deflektory boczne, deflektor na szybe przednią, kierunki led, no i kanapę z wkładkami żelowymi jak Ktoś lubi trzepnąć z 500 km dziennie. Ja bym się na GS-a nie zamienił, no chyba, że tego po lifcie w 2013 - nie próbowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.