Skocz do zawartości

Składanie silnika łożyska otwarte czy zamknięte


tomxx92
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Składam silnik dwusuwowy 125ccm i mam pytanko odnośnie łożysk wału korbowego- orginalnie były włożone łożyska otwarte czyli takie mniej więcej - http://img534.imageshack.us/img534/1871/stihl.jpg

 

a ja kupiłem nowe lożyska na tej stronie : http://sklep.motor-land.com.pl/p-4055-lozy...hi-25x52x15-mm/

 

http://sklep.motor-land.com.pl/p-4067-lozy...hi-25x62x17-mm/

 

i jak przyszła przesyłka to się okazało że są one zamknięte- http://img2.imageshack.us/img2/8796/zamknite.jpg (fotka jest dla przykładu pokazuje że tak mniej więcej wygląda to nowe łożysko w sensie ze nie ma widocznych kulek)

Czy można zastosować zamiast łożysk otwartych , łożyska zamknięte w silniku dwusuwowym?? Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiem że 2T smarowane jest mieszanką ale jak wywale te blaszki to będzie wszystko ok? - w sensie czy moge wtedy zastosować te łożyska po usunięciu blaszki, czy muszę kupić łożyska które są już seryjnie bez blaszek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze dla pewności fotki łożysk które mam (te otwarte ta są orginalne stare łożyska)

http://img233.imageshack.us/img233/5199/dsc07154i.jpg

http://img139.imageshack.us/img139/3561/dsc07161x.jpg

http://img337.imageshack.us/img337/1951/dsc07162z.jpg

 

czyli jak wywalę te blaszki to mogę bez problemu zakładać te łożyska do 2T (czy jest jakaś różnica którą stroną je włożyć do wału)??

pozdrawiam

Edytowane przez tomxx92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zdołasz wywalić te blaszki nie uszkadzając przy okazji łożysk?

Powinno dać rade. Ja kiedys tez takie kupiłem jeszcze do komarka, blaszki wyszły po lekkim podważeniem śrubokrętem.

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wystarczy tylko delikatnie wyjąć te blaszki oraz wydmuchać tą biąła maź którą są wysmarowane od środka, a zamiast niej użyć oleju

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze dla pewności fotki łożysk które mam (te otwarte ta są orginalne stare łożyska)

http://img233.imageshack.us/img233/5199/dsc07154i.jpg

http://img139.imageshack.us/img139/3561/dsc07161x.jpg

http://img337.imageshack.us/img337/1951/dsc07162z.jpg

 

czyli jak wywalę te blaszki to mogę bez problemu zakładać te łożyska do 2T (czy jest jakaś różnica którą stroną je włożyć do wału)??

pozdrawiam

 

Myślisz że my nie wiemy jak wygląda łożysko zakryte?

Nie ma chu** we wsi żeby dało się małym śrubokrętem (powtarzam samym małym śrubokrętem!) uszkodzić łożysko wyciągając te blaszki. Jest to banalnie proste, podważasz z jednej strony robiąc taką "zadrę" i dalej możesz złapać za nią kombinerkami i ciągniesz a blaszka wychodzi (wtajemniczeni wiedzą że dźwięk przypomina otwieranie konserwy :biggrin: ) Zakładasz je którą stroną Ci się podoba, jeśli numery łożyska masz tylko z jednej strony to lepiej tymi numerami założyć tak żeby były z zewnętrznej strony wału.

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...