tomxx92 Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Witam Składam silnik dwusuwowy 125ccm i mam pytanko odnośnie łożysk wału korbowego- orginalnie były włożone łożyska otwarte czyli takie mniej więcej - http://img534.imageshack.us/img534/1871/stihl.jpg a ja kupiłem nowe lożyska na tej stronie : http://sklep.motor-land.com.pl/p-4055-lozy...hi-25x52x15-mm/ http://sklep.motor-land.com.pl/p-4067-lozy...hi-25x62x17-mm/ i jak przyszła przesyłka to się okazało że są one zamknięte- http://img2.imageshack.us/img2/8796/zamknite.jpg (fotka jest dla przykładu pokazuje że tak mniej więcej wygląda to nowe łożysko w sensie ze nie ma widocznych kulek) Czy można zastosować zamiast łożysk otwartych , łożyska zamknięte w silniku dwusuwowym?? Prosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Ty się bierzesz za mechanikę a nie znasz zasady smarowania silnika dwusuwowego :banghead: Musisz wyciągnąć i wywalić te blaszki, łożyska na wale muszą być odkryte żeby były odpowiednio smarowane. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domi93 Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 (edytowane) Musisz bezwzględnie zdjąć te kołnieże. Inaczej łożyska sie zatrą ponieważ są smarowane przez mieszanke z komory korbowej. Edytowane 11 Października 2010 przez Domi93 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Niech zgadnę, łożyska, wał i silnik będziesz składał młotkiem? Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomxx92 Opublikowano 11 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 no wiem że 2T smarowane jest mieszanką ale jak wywale te blaszki to będzie wszystko ok? - w sensie czy moge wtedy zastosować te łożyska po usunięciu blaszki, czy muszę kupić łożyska które są już seryjnie bez blaszek?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Niech zgadnę, łożyska, wał i silnik będziesz składał młotkiem? Zapomniałeś o przecinaku i czerwonym sylikonie :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomxx92 Opublikowano 11 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 (edytowane) dodam jeszcze dla pewności fotki łożysk które mam (te otwarte ta są orginalne stare łożyska) http://img233.imageshack.us/img233/5199/dsc07154i.jpg http://img139.imageshack.us/img139/3561/dsc07161x.jpg http://img337.imageshack.us/img337/1951/dsc07162z.jpg czyli jak wywalę te blaszki to mogę bez problemu zakładać te łożyska do 2T (czy jest jakaś różnica którą stroną je włożyć do wału)?? pozdrawiam Edytowane 11 Października 2010 przez tomxx92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 A zdołasz wywalić te blaszki nie uszkadzając przy okazji łożysk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 (edytowane) A zdołasz wywalić te blaszki nie uszkadzając przy okazji łożysk? Powinno dać rade. Ja kiedys tez takie kupiłem jeszcze do komarka, blaszki wyszły po lekkim podważeniem śrubokrętem. Edytowane 12 Października 2010 przez Kamsel Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 tak wystarczy tylko delikatnie wyjąć te blaszki oraz wydmuchać tą biąła maź którą są wysmarowane od środka, a zamiast niej użyć oleju Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 dodam jeszcze dla pewności fotki łożysk które mam (te otwarte ta są orginalne stare łożyska) http://img233.imageshack.us/img233/5199/dsc07154i.jpg http://img139.imageshack.us/img139/3561/dsc07161x.jpg http://img337.imageshack.us/img337/1951/dsc07162z.jpg czyli jak wywalę te blaszki to mogę bez problemu zakładać te łożyska do 2T (czy jest jakaś różnica którą stroną je włożyć do wału)?? pozdrawiam Myślisz że my nie wiemy jak wygląda łożysko zakryte? Nie ma chu** we wsi żeby dało się małym śrubokrętem (powtarzam samym małym śrubokrętem!) uszkodzić łożysko wyciągając te blaszki. Jest to banalnie proste, podważasz z jednej strony robiąc taką "zadrę" i dalej możesz złapać za nią kombinerkami i ciągniesz a blaszka wychodzi (wtajemniczeni wiedzą że dźwięk przypomina otwieranie konserwy :biggrin: ) Zakładasz je którą stroną Ci się podoba, jeśli numery łożyska masz tylko z jednej strony to lepiej tymi numerami założyć tak żeby były z zewnętrznej strony wału. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Jak skladalem KMX'a tez zamowilem lozyska i mi taki krype przyszly.. wywalilem blaszki i smiga jak marzenie :P jak narazie 2000 km i nic sie nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.