Skocz do zawartości

Regulacja zawieszenia w F4i. Co, jak i do czego?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jeżdżę na CBR 600 F4i wersja sport. Mam pytania dotyczące regulacji zawieszeń, widzę jest w maszynie kilka opcji regulacji, niestety nie wiem za co odpowiadają dane pokrętła, jaka jest ich rola i jak się nazywają. Sam troche skręcam zawieszenie (na Hard) jak jadę na winkle pośmigać. Ale co przez to uzyskuje, jak się nazywa konkretny element na który działam tego już nie wiem. Proszę o wyjaśnienie kwesti a także jak dany element wpływa na jazdę i zachowanie motocykla.

 

Poniżej ponumerowane zdjęcia i zaznaczone dane elementy.

 

Zdjęcie 1. Na półce górnej teleskopów. Do regulacji używam śróbokręta. W stronę HARD jest sztywniejsze i SOFT bardziej miękkie ;)

 

1.

 

 

Zdjęcie 2. Na półce górnej teleskopów. Klucz do regulacji płaski numer 14.

 

2

 

 

Zdjęcie 3. Amortyzator tylni. Regulacja śróbokrętem.

 

3

 

 

Zdjęcie 4. Amortyzator tylni. Regulacja i skala na pokrętle pod sprężyną.

 

4

 

 

Zdjęcie 5. Dolna część przednich teleskopów. Regulacja kluczem płaskim.

 

5

 

 

Zdjęcie 6. Dolna część przednich teleskopów. Regulacja śróbokrętem.

 

6

 

 

Myślę że temat zainteresuje nie tylko mnie. Z góry dziękuje za wyczerpujące odpowiedzi. POZDRO.

Edytowane przez Tytexo

LAKIERNICTWO MOTOCYKLOWE - 889 423 626

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wiesz co robisz to nie ryj, bo sobie krzywdę zrobisz. A jak już musisz to zacznij od napięcia wstępnego przodu i tyłu a nie tłumieniem kręcisz.

 

1. Tłumienie odbicia

2. Napięcie wstępne

3. Tłumienie odbicia

4. Napięcie wstępne

5. Mocowanie zworka tłumienia dobicia - nie kręcić!

6. Tłumienie dobicia

 

Brakuje ci w opisie zbiorniczka z boku centralnego amortyzatora tylnego. Regulacja śrubokrętem tłumienia dobicia (COMP)

 

Ogólnie to zacznij może od poczytania trochę na ten temat.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz instrukcję obsługi? Wszystko jest tam ładnie, obrazkowo wyjaśnione.

 

 

Angielskiego nie znam.

 

Fakt brakuje jeszcze pokrętła przy zbiorniczku tylnego amortyzatora.

 

Tylko panowie tłumienie odbicia i dobicia. Jak to przetłumaczyć na polski. Czym się to cechuje.

LAKIERNICTWO MOTOCYKLOWE - 889 423 626

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poważnie pytasz?

Dobicie to kiedy ściskasz amortyzator, a odbicie kiedy go rozciągasz. Tłumienie tych zjawisk to wartość oporu jaki stawia amortyzator w trakcie pracy lub prościej siła z jaką hamuje on te siły.

Napięcie wstępne dotyczy sprężyn jakie znajdują się w teleskopach i na tylnym amortyzatorze. Ale prosze już nie pytaj tutaj o więcej bo o tym jak regulować zawieszenie to można książkę napisać, ale jak cie to naprawdę interesuje to polecam literaturę i prasę fachową .... lub naukę angielskiego i http://www.sportrider.com/motorcycle_suspe...uide/index.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tytexo jeśli nie masz o tym zielonego pojęcia, to lepiej nie zabieraj się za eksperymentowanie z nastawami zawieszenia. Poczytaj a najlepiej popatrz jak ktoś doświadczony reguluje amorki, powiedz czego oczekujesz od charakterystyki "zawiechów" i opisz to mechanikowi, on zrobi to fachowo a Ty możesz podpatrywać i zapamiętywać, ale najpierw musisz wiedzieć "co z czym i po co". Przyznam, że z pewnym przerażeniem czytam Twoje pytania w stylu: "za co odpowiadają dane pokrętła" a następnie stwierdzenie: "Sam troche skręcam zawieszenie(...) Ale co przez to uzyskuje, jak się nazywa konkretny element na który działam tego już nie wiem." Jeszcze rada: nie kombinuj po omacku, bo to tylko krok do... w najlepszym przypadku kilku siniaków i remontu motocykla (wersja optymistyczna).

Napisz po co kręcisz nastawami, co chcesz osiągnąć, co ci nie pasuje w farbycznych ustawieniach, w jakich momentach fabryczne nastawy niedomagają? Gdy podasz parę wskazówek wówczas łatwiej będzie Ci pomóc.

Pozdrawiam.

Edytowane przez patryk.cbr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tytexo

Napisz po co kręcisz nastawami, co chcesz osiągnąć, co ci nie pasuje w farbycznych ustawieniach, w jakich momentach fabryczne nastawy niedomagają? Gdy podasz parę wskazówek wówczas łatwiej będzie Ci pomóc.

Pozdrawiam.

 

Mam tu w okolicy możliwość pośmigania po kilku równych zakrętach w złożeniu. Gdy zaczynam tam jeździć skręcam...

...1. Tłumienie odbicia

2. Napięcie wstępne

3. Tłumienie odbicia na tylnim amorku...

...na twardszą charakterystykę wtedy moto jest bardziej stabilne, zawieszenie mniej "pływa" i potrafie uzyskać większe złożenie, w drodze powrotnej która jest dość nie równa zawiach są zbyt twarde mało komfortowe i moto robi się dość nerwowe, wtedy też wracam określoną ilość odkręcenia tych elementów w stornę - SOFT czyli jest wyczówalnie bardziej miekkie...

LAKIERNICTWO MOTOCYKLOWE - 889 423 626

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...