Skocz do zawartości

Simson Awo 1957 r Brak iskry ?


Szoti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z awo z 1957 roku. Motocykl dostałem w takim stanie jak jest.poczym wziołem sie do przeglądania z tego co widze nie ma iskry podlączyłem Akumulator klakson swiatła wszystko ok jak podlączałem to z regulaora było słychać takie Cyk Cyk ale iskry brak...i teraz pytanie jak ma być podłączony kondenstor ?? bo z tego co jest umnie to jakaś przeóbka ( Fotki dodaje pod spodem ) na zdj ujołem te kable co wchodzą do zapłonu.. i jest na jednym ze zdjęć czarny kabel gdzie go podłączyć najlepiej by było jak by ktoś miał jakiś schemat jak podłączyć to wszystko z góry dzięki.

 

FOT :

 

http://w704.wrzuta.pl/obraz/7s01nvTUR4R/kondensator_1

 

http://w704.wrzuta.pl/obraz/2BeOdOpHIFX/2

 

http://w704.wrzuta.pl/obraz/1nd5CRy4bmN/3

 

http://w704.wrzuta.pl/obraz/7sphKHQjElj/4

 

http://w704.wrzuta.pl/obraz/33GWmtDxE8V/6

 

http://w704.wrzuta.pl/obraz/756xnnvpUQh/5

 

http://w704.wrzuta.pl/obraz/2UdPlMOhi5X/7

Edytowane przez Szoti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl ten posiada iskrownik ZS 3 , czyli aby była iskra nie trzeba akumulatora czy prądnicy iskrownik jest "samowystarczalny"

Prądnica to chyba od MZ pochodzi .

Kondensator podłącz to przerywacza wraz z przewodem cewki i to wszystko .

Znak na płytce przerywacza powinien sie pokrywać z tym na iskrowniku (czerwone kreski) wtedy jest gwarancja mocnej iskry (choć nie zawsze)

Ogólnie z iskrownikiem jak z jajkiem trzeba postępować ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie ze pradnica faktycznie jest od MZ ES lub TS, ale to w niczym nie przeszkadza bo w AWO byly zupelnie podobne oryginalnie. Po pierwsze przewod od kondensatora masz podlaczony prawidlowo (tzn przewod z przerywacza, uzwojenia pierwotnego cewki WN oraz kondensatora razem), powinien byc dolaczony jeszcze tylko przewod gaszenia do stacyjki, ale bez niego powinna byc iskra. Jesli nie ma to najpierw przeczysc styki przerywacza i sprawdz przerwe i zaplon. Jesli sie na tym nie znasz to poszukaj kogos kto ma pojecie, dostales fajny, solidnie zrobiony motocykl i szkoda byloby go zniszczyc.

Kolejna sprawa-odlacz czym predzej ten akumulator, podlaczyles aku 12V a Simsony mialy instalacje 6V. Widze ze regulator masz mechaniczny i to w dosc kiepskim stanie, czesto taki regler byl przyczyna klopotow, np. palil sie wirnik pradnicy, radze zakupic regulator elektroniczny do MZ 6V, bedziesz mial bezproblemowe ladowanie.

Pokaz fotki calego motocykla, chetnie wszyscy obejrza. A w razie czego sluze rada na PW, swego czasu grzebalem dosc gleboko w Simsonach.

Jeszcze jedno, po ksztalcie puszki bocznej widze ze nie masz AWO tylko Simsona Sporta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pare waznych detali ma nieodyginalnych, ale sa to jeszcze fanty do zdobycia, sa papiery na niego? A moze chcialbys go sprzedac?

P.S. Powtarzam, to nie AWO tylko Simson Sport..;)

 

Cześć

 

Cyborg nie przesadzaj. To jest właśnie Awo Simson Sport a był jeszcze Awo Simson Turist - tylko w odwrotnej kolejności. :wink:

A co do prądnic to w "Awo" i MZ nie były podobne.

Tu masz oryginalną z Awo Sporta 45W/6V

Szoti regulator zrobił cyk , bo napięcie przekroczyło Aku 6V .

Tak jak pisze Cyborg odłącz go.

Zapodaj na próbę zapłon bateryjny. W zależności od tego jakim napięciem i cewką WN dysponujesz 6 czy 12V. Wykorzystaj tylko przerywacz i kondonik z iskrownika...

 

Awoczek ładniutki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, a w czym te pradnice nie sa podobne?? Roznia sie nieco korpusem stojana i wygladem uzwojen wirnika, oraz opornikiem wzbudzenia, jednak maja ta sama moc, napiecie i sa w pelni wspolwymienne, jednym slowem sa podobne wiec ty nie przesadzaj.

A co do nazewnictwa to nie mieszaj innym w glowach, to ze ludzie mowili na obydwa te motocykle "AWO" to nie znaczy ze tak sie one nazywaly. Wg niemieckiej nomenklatury fabrycznej produkowano motocykl AWO 425 T a pozniej, po modernizacji Simsona Sport 250, i tego nalezy sie trzymac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ! zrobiłem iskre rozebrałem wszystko na atomy.. prądnice.młoteczki.itp.... przesmarowałem styki itp ustawiłem przerwe i iskra jest ; ))) jutro musze dorobić linke gazu bo orginalna zanim przyjdzie to huhu i przykręce tłumiczek i będe odpalał moze sie udaa :D!

Edytowane przez Szoti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, a w czym te pradnice nie sa podobne?? Roznia sie nieco korpusem stojana i wygladem uzwojen wirnika, oraz opornikiem wzbudzenia, jednak maja ta sama moc, napiecie i sa w pelni wspolwymienne, jednym slowem sa podobne wiec ty nie przesadzaj.

A co do nazewnictwa to nie mieszaj innym w glowach, to ze ludzie mowili na obydwa te motocykle "AWO" to nie znaczy ze tak sie one nazywaly. Wg niemieckiej nomenklatury fabrycznej produkowano motocykl AWO 425 T a pozniej, po modernizacji Simsona Sport 250, i tego nalezy sie trzymac.

 

Jestem pod wrażeniem.

Odpiszę jak wrócę-w poniedziałek.

Do tego czasu może coś więcej na temat opornika wzbudzenia ?

 

 

Panowie ! zrobiłem iskre rozebrałem wszystko na atomy.. prądnice.młoteczki.itp.... przesmarowałem styki itp ustawiłem przerwe i iskra jest ; ))) jutro musze dorobić linke gazu bo orginalna zanim przyjdzie to huhu i przykręce tłumiczek i będe odpalał moze sie udaa :D!

 

Jesteś wielki Szoti- szacun.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie byłem wczoraj wieczorem u gościa mówi ze podczas kopania cos strzykneło w silniku i kopniak zaczoł lżej chodzić .

Szoti dobrze by było, gdybyś mógł zmierzyć ciśnienie w cylindrze(nie mylić ze stopniem sprężania). Jeśli ma ponad dychę , to powinien zapalić bezproblemowo.Z doświadczenia wiem ,że nawet przy 8,5 da radę , choć z małymi problemami.Poniżej to już jest trudniej.Z twego opisu można się domyślać , że poprzedniemu właścicielowi komprecha spadła drastycznie.Przyczyn może być kilka - pęknięty pierścień, brak luzu na zaworach , zużyty tłok-zylinder,uszczelka pod głowicą.

 

Gaźnik- Zauważyłem,że posiadasz gaźnik Pegaz. Generalnie dobry Gaźnik i bardzo prosto daje się ustawić-dla ciebie powinien być to GM26U1 lub GM26U3 dysza główna powinna być zmieniona na 100. GM24U... może tłumic drzemiące moce Awo Simsona.

 

cewka-Radzę dla pewności założyć cewkę butelkową-zapłon bat.a z iskrownika wykorzystać przerywacz, do którego podłącz tylko kondonik(kondensator)> Z iskrownikami czasami dzieją się dziwne rzeczy i na początek możesz mieć zbyt małe doświadczenie, żeby go okiełznać.

 

Ustawienie zapłonu-W lewej części silnika jest korek gumowy, pod którym znajduje się tajemne okienko, w którym widać znaki na kole zamachowym. Śledząc je będziesz mógł bezproblemowo ustawić zapłon.

 

 

 

 

krzycho_r:

Cyborg 78 :notworthy:

rozbawiłeś mnie do łez. Cały weekend miałem bardzo wesoły , zwłaszcza gdy jadąc na Swoim Awo Simsonie (Sporcie z resztą)zerknąłem na zbiornik...

Obawiam się , że mogłeś nigdy nie widzieć AWO Simsona.

Polubiłem Cię bardzo. bo mało kto mnie tak rozbawił. Dlatego będzie mi trudno wytknąć Ci brak wiedzy.

Nie chcem ale muszem:

'cyborg78'

Kolego, a w czym te pradnice nie sa podobne?? Roznia sie nieco korpusem stojana i wygladem uzwojen wirnika, oraz opornikiem wzbudzenia, jednak maja ta sama moc, napiecie i sa w pelni wspolwymienne, jednym slowem sa podobne wiec ty nie przesadzaj.

krzycho_r:

Poniekąd masz rację-są w jakiś tam sposób podobne.

Poniżej współwymienne nierózniące się wiele prądnice:

http://lh3.ggpht.com/_0REwL0vM1uQ/TLGKINSN...40/DSC01164.JPG

 

Kiedyś twierdziłem , że mój dobry kolega(mechanik) niczym z zakresu mechaniki mnie nie zaskoczy, ale musiałem szybko zrewidować swe poglądy. Zaskoczył mnie!

Ty natomiast bijesz go na głowę.Idąc twym tokiem rozumowania to samochody marki 126p i 125p też są podobne ...

 

Z prądnicami Awo Simsona i MZ już tak nie jest.

Po pierwsze różnią się mocą. W AWO jest to 6V/45W w MZ 6V/60W- regulatory napiecia tez są inne i przy wymianie prądnicy na MZ-owską należy je równiez wymienić!

 

Czy są one wymienne?

Zacznijmy od wirnika.Pierwsza rzecz, która je różni-to sposób mocowania.W AWO są mocowane jedynie na stożku.

W MZ na stożku i dodatkowo zabezpieczony jest wpustem czółenkowym.

Czy stożki są identyczne sprawdź zakładając prądnicę z Awo do MZ.I co ?

 

http://lh3.ggpht.com/_0REwL0vM1uQ/TLGJ5lXX...40/DSC01159.JPG

http://lh6.ggpht.com/_0REwL0vM1uQ/TLGJ8Bys...40/DSC01160.JPG

http://lh4.ggpht.com/_0REwL0vM1uQ/TLGJ-2OH...40/DSC01161.JPG

 

Pokusiłem się, żeby włożyć wirnik MZ w stojan AWO i nie udało się:

http://lh3.ggpht.com/_0REwL0vM1uQ/TLGKB1aK...40/DSC01162.JPG

 

O stojanie chyba pisać nie muszę.

 

Można zaadoptować prądnicę z MZ do Awo, ale trzeba poczynić pewne drobne przeróbki, aby prądnica działała poprawnie i była osadzona pewnie na stożku/czopie wału. nie będę się rozpisywał na ten temat.

Jeśli twierdzisz , że można tak prosto z marszu i bez pomocy żadnej obrabiarki założyć poprawnie prądnicę od MZ do Awo to ci powiem żeś ignorant mechaniczny i popeliniarz .

cyborg78'

 

A co do nazewnictwa to nie mieszaj innym w glowach, to ze ludzie mowili na obydwa te motocykle "AWO" to nie znaczy ze tak sie one nazywaly. Wg niemieckiej nomenklatury fabrycznej produkowano motocykl AWO 425 T a pozniej, po modernizacji Simsona Sport 250, i tego nalezy sie trzymac.

 

krzycho_r:

 

No to do rzeczy.

I tu muszę kolegę raz kolejny rozczarować. Mało tego , że mówili, ale nawet pisali to sami niemcy...A W O

Według niemieckiej nomenklatury nigdy nie produkowano motocykla Simson Sport 250 tylko Awo Simson 425S.

 

Wcześniej był Awo 425

http://images46.fotosik.pl/21/ba079faec468a4ef.jpg

później Awo 425S(ten mój)

http://lh5.ggpht.com/_0REwL0vM1uQ/TLGJ22f0...40/DSC01155.JPG

 

Posiadam dwa Awo 425Sz 1957 i 1958 roku, komplet dokumentów, katalog części-niemiecki.

W dowodzie rejestracyjnym, na tabliczce znamionowej(oryginalnej) i emblemacie na zbiorniku paliwa posiadam napis Awo, ale nigdzie nie pisze "Sport", za wyjątkiem literki "S" stojacej przy cyferkach 425 poprzedzonych napisem Awo . Czyli mam jakiegoś rodzynka, unikata , czy trufla jak mawiają niektórzy- wybryk natury.

 

P.S.

A czy wiesz z kąt wzięło się słowo "AWO" ?

 

Pozdrawiam Krzycho_r

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Kolego" Krzycho_r. Nie napinaj sie tak bo zylka ci peknie.

Zaczne od tego ze nazywajac mnie ignorantem technicznym rozsmieszyles mnie jeszcze bardziej niz ja ciebie.. Za to ty pokazujesz ze jestes zarozumialym pyszalkiem ktory wpada znienacka na forum i ktoremu wydaje sie ze zjadl wszystkie rozumy ale niestety musisz jeszcze dorosnac (mentalnie), duzo poczytac a jeszcze wiecej sie nauczyc..

Co do pradnic-napisalem ze sa podobne i wspolwymienne, mialem na mysli to ze do Simsona czy AWO mozna zalozyc pradnice od MZ i bedzie pasowac, ze wzgledu na ta sama srednice gniazda w korpusie dla stojana oraz ta sama zbieznosc stozka na wale. Robilem takie rzeczy wiele razy i zapewniam cie ze nie bylo problemow. Malo tego-poinformuje cie ze ta sama zbieznosc stozka jest rowniez m.in. w motocyklu IZ 49 oraz Moskwa 125, bo tez montowalem tam te pradnice. Po prostu niemieccy inzynierowie nie zmieniaja niepotrzebnie dobrych rozwiazan konstrukcyjnych. Nie namawialem nikogo do mieszania miedzy soba wirnikow i stojanow.

Co do rowka na klin (nie wpust czolenkowy jak blednie napisales) w pradnicy MZ jesli nie wiesz to poinformuje cie ze jest on wylacznie po to zeby ustalic wirnik wlasciwie wzgledem wykorbienia walu korbowego, poniewaz w MZ do wirnika mocowana jest krzywka przerywacza zaplonu. Jest to jedyny powod stosowania klina gdyz moment obrotowy przenoszony jest i tak wylacznie przez stozek. Dla ciebie ten rowek jest tak wielkim problemem..

Pradnica AWO i Simsona ma moc 45/60W, co znaczy ze moze generowac 45 wat w pracy ciaglej i maksymalnie 60 wat chwilowo. Pradnica MZ ma nieco inny ksztalt wirnika i dzieki temu inna ilosc uzwojen, co pozwala jej generowac 60 wat w pracy ciaglej. Zaden problem podczas wymiany. Generalnie na plus dla pradnicy MZ. NIe wiem o co bijesz piane.

Regulator napiecia-rozni sie z tego co pamietam tym ze w AWO/Simsonie wyprowadzenia przewodow sa na srubki, w MZ na wsuwki. Oznaczenia i sposob podlaczenia te same. I tak lepiej montowac elektroniczny przeznaczony do MZ bo mechaniczne sie nie sprawdzaja na dluzsza mete..

cytat Krzycho_r

"Według niemieckiej nomenklatury nigdy nie produkowano motocykla Simson Sport 250 tylko Awo Simson 425S."

Co do oznaczen- zglebilem temat, i dokladnie jest tak: pierwszy model to AWO 425T, nastepnie po modernizacji Simson 425S, i pozniej zmiana nazwy na Simson Sport. Na oryginalnej tabliczce znamionowej w 425 S nie ma sladu slowa AWO wiec moze tak sie podnieciles jadac na swoim Simsonie Sporcie ze miales zwidy..

Dolaczam kilka plikow, popatrz co jest czym, pomysl, ocen.. Wedlug nich wyglada ze nie tylko ja ale i Niemcy sie mylili, oni raczej sami nie wiedzieli co produkowali bo ty wiesz lepiej..

Pozdrawiam mimo wszystko..

 

http://www.sendspace.pl/file/9f9e60cb166772cdb520eec

http://www.sendspace.pl/file/56a0a0defa809305f33fb03

http://www.sendspace.pl/file/c208fbe60b8bc5788de0664

http://www.sendspace.pl/file/1e2bdd613ce071290f371c5

http://www.sendspace.pl/file/d1eac5a5b242bc175c7816d

http://www.sendspace.pl/file/03cd7e5feb42e423d6f26a8

http://www.sendspace.pl/file/5157d31416821ebb4016029

http://www.sendspace.pl/file/3380ea8977d4e994bb55686

http://www.sendspace.pl/file/f3c45bc53920102733ab0a5

http://www.sendspace.pl/file/c5610a42ffe2898874725af

Edytowane przez cyborg78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

To jest ostatni mój post w tym temacie - za bardzo odchodzimy od niego.

Jeśli poczułeś się urażony to przepraszam , ale sam również mógłbyś powstrzymać swój temperament.

 

Uważam za bezcelową dalszą rozmowę na tematy mechaniczne z kimś , kto nie potrafi odróżnić wpustu czółenkowego od klina.

 

ale niestety musisz jeszcze dorosnac (mentalnie), duzo poczytac a jeszcze wiecej sie nauczyc..

Co do czytania... Bardzo lubię czytać i jeżeli znajdę wolną chwilę, to czytam , czytam i czytam...tobie też polecam zwłaszcza literaturę fachową a nie tylko foldery reklamowe.

 

Sam chciałeś aby używać fachowego nazewnictwa, więc trzymaj się tego i "nie mieszaj ludziom w głowach"(twój cytat)

Jestem w posiadaniu literatury niemieckiej w której jest zamieszczone zestawienie modeli z podanym nr.ramy i silnika nazwą(typ/model) ilość wyprodukowanych egzemplarzy (lata / modele) i wprowadzone zmiany- od jakich nr.ramy i silnika itp. itd.

 

> Co do oznaczen- zglebilem temat, i dokladnie jest tak: pierwszy model to AWO 425T

No widzę- wiedza powala.

Szacun Cyborg, szacun.

A może przypadkiem z motocykli Awo pierwszy to był : Awo 425 ?

Celowo pomijam "SAG" .

No to ja może tak trochę koledze rozjaśnię.

 

AWO - Spółka Simson-Suhl Awtowelo - to jest producent

4-cykl pracy

25-pojemność(ćwiartka)

bez literki lub literka T - Touren

literka S- Sport

 

Czas na modele.

Awo 425 -1950-1953

Awo 425T -1954-1960 - literka T została dodana przez producenta z chwilą wprowadzenia modelu Sport.

Awo 425S -1955-1959 - Sport

Awo 425S -1959-1962 - kolejne zmiany Sporta -2 konie mocniejszy silnik i to jest najmocniejszy Awo(produkcja seryjna)

 

Nie wiem czy pamiętasz od czego wzięła się ta dyskusja.

Otóż twierdziłeś , że Sport to nie Awo !

 

Napisałem za zachodnią granicę do posiadaczy Awo, którzy ostatnio byli na 60 urodzinach Awoczków , żeby u źródeł czyli w w Shul sprawdzili modele Awo.

Wyobraź sobie , że wszystkie Nazywają się AWO- czyż to nie cudowna wiadomość ?

 

 

tabliczka AWO 425S oryginalna-nie współczesna.

http://lh5.ggpht.com/_0REwL0vM1uQ/TLwZsjz6...40/DSC01181.JPG

 

P.S.1

> Oznaczenia i sposob podlaczenia te same. I tak lepiej montowac elektroniczny przeznaczony do MZ bo mechaniczne sie nie sprawdzaja na dluzsza mete..

Oznaczenia i sposób podłączenia regulatorów jest różny ze względu na kilka modeli w/w.

W MZ regulatory są na śrubki i wsuwki,i nawet wyjścia w różnych modelach się nie pokrywają.

Co do montowania elektronika od MZ do Awo , to jesteś w błędzie. Należy przerobić ogranicznik prądowy, bo w Awoczku jest kilka Amperków mniej i w razie zbyt dużego obciążenia możesz spalić prądniczkę.

A regulatory mechaniczne są wypierane nie przez dłuższą metę jak piszesz tylko przez brak wiedzy/umiejętności do prawidłowego ustawienia takiego urządzenia.Trzeba dysponować regulowanym zasilaczem warsztatowym.

P.S.2

Temat przewodni-brak iskry

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...