16valve Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Witam. Dzisiaj troszkę dłużej niż zawsze, przytrzymałem moją Tdm-kę na ssaniu, trwało to może około 2 minut , w garażu było dosyć ciemno i patrząc na kolektor wydechowy ( prawego cylindra) zobaczyłem , ze robi się lekko czerwony. Wyłączyłem ssanie a po chwili zgasiłem silnik , trochę mnie to zaniepokoiło , ale wystawiłem moto z garażu i w drogę , chciałem sprawdzić co jest grane , zrobiłem około 30 kilometrów jadąc z różnymi obrotami silnika , moto ładnie przyśpiesza nie szarpie , odejście jest ( na 3 biegu 160, jak na tdm do dużo)) wszystko gra, silnik nie przegrzewa się . Kolektory w tdm 850 zazwyczaj są w jakimś rdzawym nalocie , ja swoje kiedyś spolerowałem i staram się utrzymywać je w takim stanie , dlatego doskonale widać na nich wszelkie zmiany. Po skończonej jeździe obejrzałem je i widać , że są trochę bardziej fioletowe niż zazwyczaj , wprowadziłem moto do garażu i przy zgaszonym świetle zostawiłem moto włączone , niby wszystko było w porządku , ale kiedy przytrzymałem silnik przez jakieś 10-15 sekund na 4000 obrotów, to początek prawego kolektora znów zaczłął delikatnie się czerwienić . Co jest nie tak , w moto nic nie grzebałem , wcześniej zaobserwowałem tylko , że ten właśnie cylinder troszkę wolniej się rozgrzewał ( kolektory oba były gorące więc zapłon był ) Dodam tylko , ze dolałem do paliwa trochę takiego preparatu do czyszczenia gaźnika i układu paliwowego . Co jest grane , czy to za uboga mieszanka na tym cylindrze? Podpowiedzcie coś. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 na początek sprawdź kolor elektrod świec zapłonowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McPerry Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 zbyt uboga mieszanka paliwa , ale w nie których motocyklach to jest normalka;) Cytuj zapraszam serwis motocyklowy www.motor-garage.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SwordOfultimate Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 jak na ssaniu to raczej zbyt bogata moga tez byc duze luzy zaworowe i spalanie poza komora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Raczej odwrotnie - za male luzy i podparte zawory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16valve Opublikowano 4 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 (edytowane) Sprawdziłem świece na obu garnkach i mają prawidłowy kolor ( kawa z mlekiem) bez żadnych innych nalotów , brak nadpaleń itp. Motocykl nie stracił nic na mocy , nie strzela w gaźnik , nie przerywa , równo oddaje moc, więc myśle , ze zawory nie są podparte , w tdm ssące mają tendencję do zmniejszania luzów , natomiast wydechowe do zwiększania . A powiedzcie czy może byc to spowodowane właśnie tym dodatkiem do paliwa , który czyści gaźnik i jeszcze coś tam , może to podniosło temperaturę spalania ? Z forum tdm dowiedziałem się , że może być jeszcze problem z ramieniem wyciągającym ssanie , dokładnie na prawym gaźniku może się niecałkowicie domykać ( częsta usterka w tdm), ale to sprawdzę jutro. Edytowane 4 Października 2010 przez 16valve Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Na wszelki wypadek sprawdzilbym luzy na wylotowych, nawet jak nie ma strzalow. Jesli swiece wygladaja normalnie to tylko profilaktyka. Niedomykanie ssania wzbogacilo by mieszanke, to by obnizylo a nie podnioslo temp. spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio46 Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 miałem podobny przypadek w raptorze okazało się że zbyt bogata mieszanka pomogła regulacja gaźnika ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 (edytowane) Na moje to nie ma w tym nic dziwnego. Też tak miewałem w Gs500E. Gdy odpaliłem całkiem zimną na ssaniu i chodziła tak długo aż się ubrałem to kolektor robił się czerwony na sporym odcinku długości. Nic dziwnego bo niby ssanie i bogata mieszanka ale moto na postoju i cały czas kręci dość sporo obrotów, dlatego czerwone. Podczas jazdy kolektor jest chłodzony więc się tak nie grzeje. Dla zaspokojenia ciekawości możesz sprawdzić ciśnienie i luzy. Tak dla świętego spokoju. Przy okazji klip w temacie :biggrin: : Edytowane 10 Października 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 imho w swoich maszynach nigdy nie spotkalem sie z czerwonym kolektorem . Sprawdz zawory i nieco wzbogac mieszanke. Szczegolnie ze tylko prawy kolektor swieci , wiec jesli bylo by to normalne , swiecily by obydwa qurim - olejak , jemu tylko bomba zaszkodzi :D Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.