Skocz do zawartości

Jak połączyć skrzynię z Poloneza z silnikiem z Malucha?


grucha87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Robię traktorek i chciałbym połączyć SAM silnik z Malucha ze skrzynią z Poloneza (5 biegową).

Wie ktoś jak to najlepiej to zrobić, aby to działo bez usterek?

Jak mam połączyć 2 wałki,jeden ze skrzyni z poldka a drugi z silnika:?Jak połączyć je za pomocą wału kardana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bym połączył przez flanszę, tylko nie wiem czy dobrze zrozumiałem o co chodzi :)

 

jest tam zdjęcie flanszy dorabia się ją indywidualnie do swojego silnika i skrzyni :)

 

http://www.budowaswapow.com/index.php?id=sklep/swap/swap

Edytowane przez Żurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tylko tyle że powinieneś dać 2 przeguby kardana ( 3 wały ). Z 1 przegubem będziesz miał inną prędkość obrotową na wałku wejściowym i wyjściowym. Jeśli to dla Ciebie ważne.

A co ma liczba przegubów do prędkości obrotowych segmentów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz 1 przegób kardana tzw. krzyżak to zmienia sie prędkość obrotowa wału za przegubem.

 

masz na mysli ze predkosc obrotowa tutaj > -------x--------

......................................................bedzie inna niz tutaj ^ ?? (x to krzyzak w kardanie) Jakim to sposobem?

 

najprostszym i najtanszym sposobem jest faktycznie silnik z malucha ze sprzeglem i dzwonem, polaczony ze skrzynia z Poloneza sztywnym (lub nie;)) walem (ktory trzeba dorobic, bo raczej trudno bedzie znalezc cos co przypasuje

 

drozszym i trudniejszym rozwiazaniem jest przejsciowka (flansza) ktora trzeba dorobic, laczaca bezposrednio silnik malucha ze skrzynia poloneza, ale zapewne wyniknie dodatkowa komplikacja ze sprzeglem

 

hmmm, ale w obu tych przypadkach wyjdzie Ci stosunkowo szybki traktorek (nie wiem jaka redukcje przewidujesz w moscie napedowym), jesli chcesz go miec do wyscigow miedzy grzadkami to ok, ale do jakichs prac ogrodniczych czy rolnych to... szybki bedzie:) Zeby go spowolnic to faktycznie sensowniej byloby miec dwie skrzynie biegow - oryginalna z malucha i druga z Poloneza (bo zakladam ze juz masz te elementy) - i wtedy albo

1. ustawiasz silnik z malucha poprzecznie, "tylna" polos laczysz z walkiem skrzyni Poloneza, "przednia" blokujesz (albo z czasem tworzysz z niej WOM;)), albo

2. zachowujesz oryginalne ustawienie silnika z malucha wraz ze skrzynia, jedna polos blokujesz, druga napedza przekladnie katowa 90* (ktora musisz dokupic/zorganizowac) ktorej wychodzi wal napedzajacy skrzynie z poloneza... ewentualnie jesli owa przekladnia katowa ma odpowiednie przelozenie, mozna zrezygnowac z drugiej skrzyni biegow - mialem kiedys dwie takie przekladnie gornicze 14:1, niestety zaginely w pomroce przeprowadzek:/

Edytowane przez scibor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używając 1 sprzęgła kardana przy braku współosiowości wałów prękość kątowa wału wyjściowego nie będzie stała. Będzie się zmieniać wraz z kątem obrotu wału i kątem między wałami. Dopiero po wprowadzeniu 2 sprzęgła kardana, kompensuje się to niekorzystne zjawisko pulsacji. http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=...=20080921001755

Ta informacja może być potrzebna, ponieważ nie sądzę że uda się ustawić oś wału silnika od malucha i skrzyni poloneza z dobrą dokładnością robiąc to w warunkach warsztatowych.

Najlepiej będzie zamienić skrzynie z poloneza na tą z fiata 126.

Ludzi sie hoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój sąsiad na wsi, gdzie jeżdżę na sobotę ma takiego właśnie papajka z silnikiem malucha. Połączenie wykonał w prosty sposób (nie pamiętam szczegółów). Silnik z przodu lekko nad ramą, za nim w osi ramy lub trochę poniżej skrzynia. Na końcach skrzyni i silnika 3 lub 4 rzędowe koła pasowe innej wielkości ( bo musisz to to spowolnić, nie będziesz papajem latać 100/h ) połączone krótkimi paskami klinowymi. Ma już to kilka lat i papaj sprawuje się bez zarzutu. Skrzynię ma od UAZa z reduktorem, dalej wał, no i most. Z przodu napędu nie ma. Używa tego w górskim terenie , orze, przyczepą węgiel czy gnój przewiezie i daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli silnik i skrzynie połączył za pomocą pasków klinowych,ktore obracają się na kołach pasowych?(silnik z malucha a skrzynia z uaza) Ja więc zatem podłączył koła pasowe do silnika i skrzyni?

W piątek jadę na urlop to wszystko obczaję i dam Ci cynk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...