grucha87 Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Witam. Robię traktorek i chciałbym połączyć SAM silnik z Malucha ze skrzynią z Poloneza (5 biegową). Wie ktoś jak to najlepiej to zrobić, aby to działo bez usterek? Jak mam połączyć 2 wałki,jeden ze skrzyni z poldka a drugi z silnika:?Jak połączyć je za pomocą wału kardana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIL Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Ja powiem tylko tyle że powinieneś dać 2 przeguby kardana ( 3 wały ). Z 1 przegubem będziesz miał inną prędkość obrotową na wałku wejściowym i wyjściowym. Jeśli to dla Ciebie ważne. Cytuj Ludzi sie hoduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha87 Opublikowano 1 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 pomiędzy skrzyniami?a jaki wałki będą pasowały do tych skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIL Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 połącz silnik malucha ze skrzynią z malucha :icon_idea: Cytuj Ludzi sie hoduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Najpierw musisz mieć skrzynie z malucha albo jej cześc żeby mieć sprzęgło poczym łaczysz to już ze skrzynia za pomocą sztywnego wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha87 Opublikowano 2 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 za pomocą jakiego wału? Tego który wychodzi ,tzn wchodzi do silnika z mlucha?jk to prosto zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 może dasz jakiś rysunek gdzie ta skrzynia ma być przy silniku czy na końcu przy samym dyfrze Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 (edytowane) No ja bym połączył przez flanszę, tylko nie wiem czy dobrze zrozumiałem o co chodzi :) jest tam zdjęcie flanszy dorabia się ją indywidualnie do swojego silnika i skrzyni :) http://www.budowaswapow.com/index.php?id=sklep/swap/swap Edytowane 3 Października 2010 przez Żurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Ja powiem tylko tyle że powinieneś dać 2 przeguby kardana ( 3 wały ). Z 1 przegubem będziesz miał inną prędkość obrotową na wałku wejściowym i wyjściowym. Jeśli to dla Ciebie ważne. A co ma liczba przegubów do prędkości obrotowych segmentów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Jeśli masz 1 przegób kardana tzw. krzyżak to zmienia sie prędkość obrotowa wału za przegubem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scibor Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 (edytowane) Jeśli masz 1 przegób kardana tzw. krzyżak to zmienia sie prędkość obrotowa wału za przegubem. masz na mysli ze predkosc obrotowa tutaj > -------x-------- ......................................................bedzie inna niz tutaj ^ ?? (x to krzyzak w kardanie) Jakim to sposobem? najprostszym i najtanszym sposobem jest faktycznie silnik z malucha ze sprzeglem i dzwonem, polaczony ze skrzynia z Poloneza sztywnym (lub nie;)) walem (ktory trzeba dorobic, bo raczej trudno bedzie znalezc cos co przypasuje drozszym i trudniejszym rozwiazaniem jest przejsciowka (flansza) ktora trzeba dorobic, laczaca bezposrednio silnik malucha ze skrzynia poloneza, ale zapewne wyniknie dodatkowa komplikacja ze sprzeglem hmmm, ale w obu tych przypadkach wyjdzie Ci stosunkowo szybki traktorek (nie wiem jaka redukcje przewidujesz w moscie napedowym), jesli chcesz go miec do wyscigow miedzy grzadkami to ok, ale do jakichs prac ogrodniczych czy rolnych to... szybki bedzie:) Zeby go spowolnic to faktycznie sensowniej byloby miec dwie skrzynie biegow - oryginalna z malucha i druga z Poloneza (bo zakladam ze juz masz te elementy) - i wtedy albo 1. ustawiasz silnik z malucha poprzecznie, "tylna" polos laczysz z walkiem skrzyni Poloneza, "przednia" blokujesz (albo z czasem tworzysz z niej WOM;)), albo 2. zachowujesz oryginalne ustawienie silnika z malucha wraz ze skrzynia, jedna polos blokujesz, druga napedza przekladnie katowa 90* (ktora musisz dokupic/zorganizowac) ktorej wychodzi wal napedzajacy skrzynie z poloneza... ewentualnie jesli owa przekladnia katowa ma odpowiednie przelozenie, mozna zrezygnowac z drugiej skrzyni biegow - mialem kiedys dwie takie przekladnie gornicze 14:1, niestety zaginely w pomroce przeprowadzek:/ Edytowane 4 Października 2010 przez scibor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIL Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Używając 1 sprzęgła kardana przy braku współosiowości wałów prękość kątowa wału wyjściowego nie będzie stała. Będzie się zmieniać wraz z kątem obrotu wału i kątem między wałami. Dopiero po wprowadzeniu 2 sprzęgła kardana, kompensuje się to niekorzystne zjawisko pulsacji. http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=...=20080921001755 Ta informacja może być potrzebna, ponieważ nie sądzę że uda się ustawić oś wału silnika od malucha i skrzyni poloneza z dobrą dokładnością robiąc to w warunkach warsztatowych. Najlepiej będzie zamienić skrzynie z poloneza na tą z fiata 126. Cytuj Ludzi sie hoduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerzpoludnia Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Mój sąsiad na wsi, gdzie jeżdżę na sobotę ma takiego właśnie papajka z silnikiem malucha. Połączenie wykonał w prosty sposób (nie pamiętam szczegółów). Silnik z przodu lekko nad ramą, za nim w osi ramy lub trochę poniżej skrzynia. Na końcach skrzyni i silnika 3 lub 4 rzędowe koła pasowe innej wielkości ( bo musisz to to spowolnić, nie będziesz papajem latać 100/h ) połączone krótkimi paskami klinowymi. Ma już to kilka lat i papaj sprawuje się bez zarzutu. Skrzynię ma od UAZa z reduktorem, dalej wał, no i most. Z przodu napędu nie ma. Używa tego w górskim terenie , orze, przyczepą węgiel czy gnój przewiezie i daje radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha87 Opublikowano 5 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 czyli silnik i skrzynie połączył za pomocą pasków klinowych,ktore obracają się na kołach pasowych?(silnik z malucha a skrzynia z uaza) Ja więc zatem podłączył koła pasowe do silnika i skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerzpoludnia Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 czyli silnik i skrzynie połączył za pomocą pasków klinowych,ktore obracają się na kołach pasowych?(silnik z malucha a skrzynia z uaza) Ja więc zatem podłączył koła pasowe do silnika i skrzyni? W piątek jadę na urlop to wszystko obczaję i dam Ci cynk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.