Skocz do zawartości

Dziura w obrotach, wtryski


lpt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No hej :)

Dziwnie się trochę czuję pisząc pierwszego posta i już o pomoc wołam. Wcześniej forum przeglądałem nie raz więc mam nadzieję że za dziecko płaczące nad sprzętem, co jak się popsuło ryczy MAMA mnie nie uznacie. No ale do rzeczy:

Wożę się już 3 rok sv1000. Z zmian w silniku itp to mam :

-TPS na 1800

-k&n

-leo vince sbk

-usunięty pair

I chyba to wszystko.

Byłem sprawdzać się na ( pozdr. dla Ratki:) ) hamowni (pair jeszcze był ) i fajnie, tylko mam dziure w gazie w przedziale obrotów 5-7k.

Zacząłem sprawdzać po kolei wszystkie czujniki ( lamba troche przekłamywała, więc wymieniłem ). Sprawdziłem mase czujników, te od chłodzenia również, i nie mam dalszego pomysłu. Jest moto po synchronizacji i zaworach, więc tam raczej bym nie szukał po raz kolejny. Nawet przeczyściłem wtryskiwacze i filtr paliwa, i dalszych pomysłów brak.

Mogę podejrzewać, że K&N + leo dało efekt wychodzący poza fabryczną mapę zapłonu ale jak nawilżyłem ponownie K&N to nic to nie zmieniło ( tylko lekko spalanie podniosło...). Świece wydają się być białe przechodzące powoli w kawę ( chyba dobrze ). Ktoś ma jakiś pomysł? Chciałem przeprogramować ECU ale w polsce nikt tego nie robi, a jak juz to tylko z PCIII lub i IV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No hej :)

Dziwnie się trochę czuję pisząc pierwszego posta i już o pomoc wołam. Wcześniej forum przeglądałem nie raz więc mam nadzieję że za dziecko płaczące nad sprzętem, co jak się popsuło ryczy MAMA mnie nie uznacie. No ale do rzeczy:

Wożę się już 3 rok sv1000. Z zmian w silniku itp to mam :

-TPS na 1800 ??

 

Byłem sprawdzać się na ( pozdr. dla Ratki:) ) hamowni (pair jeszcze był ) i fajnie, tylko mam dziure w gazie w przedziale obrotów 5-7k.

 

 

Przed wprowadzeniem motocykla na hamownie nalezy odlaczyc/zablokowac PAIR w taki czy tez inny sposob.System ten doprowadza swieze powietrze do kolektorow wydechowych wprowadzajac w blad sonde mierzaca sklad mieszanki.

 

Zainstaluj PC3 i sciagnij mape ze strony powercommander.com , M314-508 ,w 90% przypadkow to wystarczy.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem przeprogramować ECU ale w polsce nikt tego nie robi, a jak juz to tylko z PCIII lub i IV.

 

A to dziwne bo kazdy szanujacy sie serwis suzuki powinien ci to zrobic bez problemu jezeli maja tylko kumatego mechanika i troche chceci by zadzwonic do suzuki poland i pozyczyc yoshiboxa do zmian skladu mieszanki w seryjnych ecu. Sam to robilem i pozyczalem boxa bez najmniejszych problemow.

Jest mozliwosc edycji skladu mieszanki w 3 zakresach otwarcia przepustnicy (low, medium, high) w tolerancji -10,-5,+5,+10 % od mapy bazowej zapisanej w ecu. Jest tez mozliwosc ustawiania mieszanki na idlu dla kazdego cylindra z osobna w zakresie + lub - 0-9% (skoc co 1%).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więcej KM mi raczej potrzebnych nie jest, ale dziura w obrotach ( bez paira jeszcze nie jeździłem, u nas pada...) z pasażerem była odczuwalna mocno... PC troszkę drogi jak na te 2-3 km...

 

A co do yosh box, myślę żeby nie zlecić wyprodukowanie takowej nadwornemu elektronikowi ( schematy są na necie, ale do TL)... A tak poza tym mozna coś zrobić z ECU nie pozostawiając yosha w motocyklu ?!

Edytowane przez lpt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik nie potrzebować skrzynek od y-mury, Suzuki ma otwartą architekturę ECU i każdy ASO powinien mieć sygnowany, fabryczny interface, ale problem jest taki, że żaden ASO nie ma choćby sondy AFR.

Podbij tu:

Tomasz Kędzior

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoshi box to prymitywne urządzenie, prostsze w wysterowaniu niż PC, pozwalające na wprowadzeniu prostej "nakładki" w zapisie pamięci ECU. Rozchodzi się nie o interface diagnostyczny, tylko writer kodu, prawdopodobnie szesnastkowego (nigdy nie przeprowadzałem tej operacji osobiście), gdzie całe know-how sprowadza się do wiedzy gdzie co jest zapisane i jaka jest suma kontrolna, a wiedza z dziedziny tego ostatniego wyceniana jest w niemczarni na 500 euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sweet ;/

 

Powracając do meritum : odciąłem PAIR ( właściwie to wymontowałem, zaślepiłem, oraz elektronikę opornikiem potraktowałem ). Efekt raczej nie odczuwalny. Next idea ? No i lekko (+/- 100 ) mi falują obroty na tym zestawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...