Skocz do zawartości

Filtr powietrza Honda Rebel


dorian_pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Pamiętacie zapewne mój poprzedni temat dotyczący słabej mocy w mojej rebelce. Po dokładnych regulacjach i czyszczeniach gażnika było lepiej, jednak dalej silnik był słaby.

 

Okazało się że winę za to ponosi filtr powietrza. Po jego ściągnięciu motor po prostu żyje, pięknie przyspiesza, rozpędza się spokojnie do 100-110km/h, czyli tak jak powinien.

 

Zakupiłem nowy filtr z allegro, jednak nic nie pomogło. Po dmuchnięciu do wnętrza filtra z ust, okazuje się że ma on praktycznie 0 przepustowośc powietrza!

 

Ma na końcu tylko jedną dziurkę odprowadzającą. Wygląda tak: http://allegro.pl/filtr-powietrza-honda-ca...1208627391.html

 

Posiadam stary filtr, i myślałem nad zrobieniem dodatkowych dziurek, i okryciu ich Gazą. Chodzi mi po prostu o to żeby silnik dostawał odpowiednią dawkę powietrza i jechał tak jak należy.

 

Chciałem się was zapytac, czy macie jeszcze jakieś inne pomysły przeróbki tego filtra, lub włożenie innego. Myślałem też nad stożkami z allegro, na pewno będzie lepsza przepustowośc, jednak nie wiem czy nie lepiej zrobic właśnie te dziurki.

 

Czekam na wasze propozycję, pozdrawiam i LWG!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gażnik regulowaliśmy z mechanikiem, jest wyregulowany książkowo.

 

Tak jak mówię motor bez filtra grzeje ślicznie, a nie ma się co dziwic że filter go dławi, ponieważ nie ma on prawie żadnej przepustowości.

 

Filtry mam 2, dlatego też jeden mogę poświęcic, bo jest to na pewno jego wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak jak mówię lipny filtr.

 

Do każdego filtra jak się dmuchnie to powietrze ładnie idzie, a tutaj 0 mimo że jest nowy.

 

Oryginalnego z Hondy kupic nigdzie nie idzie, a te podróbki takie są, dlatego się pytałem czy może spasowac z jakiegoś innego motocykla, lub przerobic ten stary bo kupiłem nowy więc mam 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok motocykla 1998.

 

Tylko kwestia Panowie taka, że nie mam możliwości zobaczenia oryginalnego filtra a realu, i dmuchnięcia do niego. Po rozmowie z mechanikiem i pokazaniu mu filtra, powiedział że skoro moto było na niemiecki rynek, jest duże prawdopodobieństwo że ten filtr celowo jest taki żeby blokowac motor jak ich prawo mówi 80km/h.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie taki filtr kupiłem, chyba nawet z tej firmy i jest jak jest.

 

Tak jak mówię mam niepotrzebny jeden taki filtr, który miał iśc do wyrzucenia, jednak wpadłem na pomysł lekkiego przerobienia go. Może będzie w porządku powinno, no bo więcej powietrza, a jak nie no to się wyrzuci i będzie myślec dalej nad dopasowaniem czegoś innego.

 

Nie wiem według was to zły tok myślenia? :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ten nowy filtr Hiflo jest troszkę lepszy, ma większą przepustowosc niż stary, jednak to jest pewna wada.

 

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MzE...OQ==&bid=103625

 

Zobaczcie jaki jest otwór, wokół uszczelki, taki jest otwór w gażniku, natomiast z filtra wychodzi rurka która biegnie przez cały filtr i na końcu jest wyjście.

 

Czyli powietrze jest blokowane właśnie o tyle ile jest średnica tej uszczelki, a rurka.

 

Pokazałem to mechanikowi, i rurka będzie wyciągnięta, i otwór w filtrze zostanie zwiększony do pełnej dziury, tak jak w gażniku.

 

Zostawimy tam kilka mm żeby można było gdyby było coś nie tak przywrócic pierwotny stan.

 

Prawdopodobnie ten motocykl jest właśnie na tym blokowany, zobaczymy jak będzie chodził po tej modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...