Skocz do zawartości

EXC vs. EXC-R .....czy nowszy agregat = lepszy?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Pozwoliłem sobie założyć ten temat gdyż szukając opini o nowych silnikach XC4 w rocznikach >'08 jakoś ciężko było mi znaleźć ciekawe zestawienie wad i zalet- porównanie do poczciwego RFS-a.

Agregaty te są już na rynku 3 sezony. To w zupełności wystarczy na znalezienie ewentualnych słabych stron nowych piecyków.

Jeśli ktoś ma jakieś opinie , uwagi zapraszam do dyskusji. Może komuś sie to przydać przy wyborze kolejnego (lub pierwszego) KAT-a

 

Pozdrawiam

Murdoch

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam że stary silnik kata to klasa sama w sobie. Są bardzo wytrzymałe wręcz debiloodporne, mają długie okresy międzyserwisowe. Regulacja luzów zaworowych na śrubki jest dużą zaletą i oszczędnością czasu, łańcuch rozrządu rolkowy z mechanicznym napinaczem również fajna sprawa szczególnie przy kontroli stanu łańcucha. Jeśli chodzi o silnik to jedyną wadą RFS-a jest głośna praca, szczególnie sprzęgła. Nowy silnik to również dobra jednostka napędowa ale można się do kilku rzeczy przyczepić. Hydrauliczne napinacze rozrządu lubią padać szczególnie w pierwszych rocznikach, dużo osób odrazu wymienia je na mechaniczne. Zauważyłem również że nowe silniki lubią "brać olej". EXC-R góruje nad RFS-em niżej umiejscowionym środkiem ciężkości co przekłada się na lepsze prowadzenie i dużo lepszym zawieszeniem. Należałoby tutaj porównać starą 250-tkę z nową (4t) gdyż pomiędzy tymi motocyklami jest potężna różnica. Stare dwa i pół kompletnie nie jedzie ale ze względu na mało wysilony silnik jest nie do zajechania, nowa zapierd.... ale okupione jest to już częstymi serwisami. Porównując większe silniki pod względem mocy nie ma dużej różnicy.

Ready to race.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam dodam swoje 3 grosze poniewaz bylem w posiadaniu modeli ktm exc400 2002 oraz exc 450 2004r ten na tytanowych zaworach ktory na jakis czas ostudzil moja wizje ktm i przesiadlem sie na inne enduro . Silniki od 2004r maja zawory tytanowe ktore trzeba czesto regulowac co latwo mozna bylo wykonac ale za czesto . Model wczesniejszy ktory posiadalem zawory regulowalem bardzo rzadko.Obecnie posiadam ktm 530 z zaworami nie ma problemu ale pojawil sie z olejem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego wiem EXC na RFS fabrycznie nie mialo zaworow tytanowych ,zawsze byly stalowe , tytany byly w sx. Co do "pieca" , to major ma racje stare silniki sa bardzo trwale , ale obecnie ciezko znalesc cos zdrowego , bo jak by nie paczal nie robia juz ich od 2007, nowe silniki maja problemy z glowicami , olejem i utrudnionym dostepem do zaworow ( konstrukcja ramy ) - mam kolege mechanika motocyklowego i mowi ze CRF , WR, nowe EXC - leca glowice , tylko stare exc bylo naprawde idiotoodporne . Osobiscie jak nie jezdzisz zawodowo , to szukal bym zdrowego RFS-a . Co ciekawe BETA robi ednduro na kopii RFS-a , ale nie wiadomo jak z trwaloscia w porownaniu do KTM-a.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Nitomen exc od roku 2004 mialy zawory tytanowe .Tak sie sklada ze mialem kilka roznich modeli enduro bo przez 2 lata sciagalem je z Angli w bardzo duzych ilosciach . KTM EXC- R nie maja zadnych problemow z glowicami mylisz z modelami sx-f poniewaz w nich walek lezy na glowicy bezposrednio a exc-r ma na walku lozyska . Co do CRF 450 to polecam model X ktory mialem przez 4lata bardzo fajny motocykl i nie wymagal czestych remontow . Wr450 f bylem w posiadaniu przez 6 miesiecy na alu ramie bardzo fajny sprzet ale draznilo mnie miekkie zawieszenie i bylo troche detali drazniacych np lancuch byl za blisko ramy i ja szorowal , pompa wody sie szybko zuzywala i gdzies mialem zakodowane jaki jest koszt jak sie uszkodzi glowica ktorej nie da sie naprawic ( nowa 4tys plus zawory ok 2tys ) w ktm glowica 2tys zl a komplet zaworow 1tys wiec roznica potezna .Ktm polecam tylko osoba ktore lubia dlubac bo ktm na tle Japoni ma smiesznie tanie czesci przytocze jeszcze ciekawostke naklejka jedna na boczek na bak to koszt 450zl to jest CHORE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodzilo o miekkie gniazda zaworowe , ktore szybko sie zuzywaja , tak samo jak w CRF i WR . Mial kilka EXC na RFS - po za ogolnym serwisem typu lozyska , stalowe zawory i tlok nigdy nawet korby nie musial wymieniac , w nowszym EXC mial kilka z padnietymi gniazdami zaworowymi i zuzytymi tytanowymi zaworami - te same problemy spotkal w WR i CRF. Niektore czesci KTM sa tanie w porowaniu do Japoni , ale inne sa cholernie drogie.....

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Dawno tu nie zaglądałem i patrze, że dyskusja byla mocna :) Moja opinia na temat nowych silnikow ktma exc. Posiadam od bodajże 2 lat exc 400 2009r. (szczesliwi czasu nie licza, prawda he) i co do glowic to wałek jest osadzony na lozysku. Wymiana plytek zaworowych jest bajeczna. Nie wymaga sciagania lancuszka rozrzadu jedynie odkręcenie 2 srubek na wydechowych i 2 srubek na ssacych, które trzymaja tulejke idąca po szerokości silnika. Wyciagamy tylejke i plytki mamy na wierzchu. Odnośnie oleju to rzeczywiście ktm łyka troche olej. Proszę o opinie innych na temat oleju w nowych silnikach i jaki lejecie. Ja wedlug zalecen 10W40. Do wysilonych maszynach zalecaja podobno 20W60 ktm racing tez syntetyk. Poza tym jestem bardzo zadowolony. Przebieg moto 152mth.

 

Ps. Napinacz rozrządu polecam http://www.ktmtwins.com/dirt-tricks-ktm-mechanical-cam-chain-tensioner

Działa o wiele lepiej niz oryginał. Na stronie są zdjęcia.

Edytowane przez str_18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dawno tu nie zaglądałem i patrze, że dyskusja byla mocna :) Moja opinia na temat nowych silnikow ktma exc. Posiadam od bodajże 2 lat exc 400 2009r. (szczesliwi czasu nie licza, prawda he) i co do glowic to wałek jest osadzony na lozysku. Wymiana plytek zaworowych jest bajeczna. Nie wymaga sciagania lancuszka rozrzadu jedynie odkręcenie 2 srubek na wydechowych i 2 srubek na ssacych, które trzymaja tulejke idąca po szerokości silnika. Wyciagamy tylejke i plytki mamy na wierzchu. Odnośnie oleju to rzeczywiście ktm łyka troche olej. Proszę o opinie innych na temat oleju w nowych silnikach i jaki lejecie. Ja wedlug zalecen 10W40. Do wysilonych maszynach zalecaja podobno 20W60 ktm racing tez syntetyk. Poza tym jestem bardzo zadowolony. Przebieg moto 152mth.

 

Ps. Napinacz rozrządu polecam http://www.ktmtwins.com/dirt-tricks-ktm-mechanical-cam-chain-tensioner

Działa o wiele lepiej niz oryginał. Na stronie są zdjęcia.

Według czyich zaleceń lejesz 10w40? bo napewno nie według producenta, do tego silnika idzie 10w50.

Nowe silniki tak samo "lubią" łyknąć olej, mimo zapewnień producenta że problem został wyeliminowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Według czyich zaleceń lejesz 10w40? bo napewno nie według producenta, do tego silnika idzie 10w50.

Nowe silniki tak samo "lubią" łyknąć olej, mimo zapewnień producenta że problem został wyeliminowany

Mój błąd z tym olejem nie zauwazyłem, ze zle wpisalem a roznica jest znaczaca. Zgadza sie 10W50 cross power. Nie wiem jak inni ale ja w swoim airboxie znajduję olej, który doprowadzany jest z odmy idacej od skrzyni i silnika. Tez tak macie? Oczywiscie olej trzymam w normach. Nie mogę znaleźć info czy ktm exc 400 09 w gore ma także tytanowe zawory ssace a wydechowe stalowe jak exc 450?. Dodam, że nowe exc 350 maja tytanowe ssace i wydechowe. Info ze strony oficjalnej ktm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo tego oleju ci się zbiera? Olej ma prawo tam być ale nie do tego stopnia że wycieka z puszki filtra. Ssące masz tytanowe a wydechy stalowe.

Nie dużo. Znikome ilosci, co 2 jazde myje filtr i wycieram tan olej. Więc nie mam co się martwic. Skoro temat oleju to jeszcze mysle aby zmniejszyc czestosc wymiany oleju na 10mth w silniku i co 2 wymiane w skrzyni czyli 20mth. Jazda enduro po lasach + tor na swoim polu i piaski. Ktm 400 nie jest taki wysilony wiec nie powinno mu poszkodzic. W dodatku byle czego nie leje a motorex cross power 10w50 syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...