Skocz do zawartości

Dym z kolektorow?


bluecard88
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie. Dzis dzien jak codzien postanowilem przejechac sie swoja ZR-ką, odpalilem, wlączylem ssanie na maxa czyli 4 tys obr zeby sie rozgrzal zeby nie katowac na zimno i poszedlem wskoczyc w kurtke i garnek, nagle slysze jakis dziwny dzwiek wiec lece i patrze ze dostal dziwnie mocnych drgan i tak jakby od kolektorow , a moze chlodnicy oleju,a napewno z przodu silnika poszedl dym, myslalem ze to spaliny ,ale jednak nie bo zapach byl jakby przypalone jakies kable czy jakby zwarcie. Zgasilem szybko obejrzalem od gory do dolu i odpalam jeszcze raz i tym razem juz bez ssania i wszytsko dobrze bylo. Slyszalem ujakies stuki dziwne na biegu jalowym z prawej strony skrzyni biegow. Przerazilem sie tym dymem bo niewiem skad on sie wzial i z jakiej racji??? Wogole ma drgania silnia co sie przenosi sie na caly motocykl na kazdym biegu miedzy 4-5 tys obr. ,ale to bylo od poczatku jak tylko kupilem i mam nadzieje ze takie wibracje od silnika w pewnym zakresie obrotowym poprostu są. Jak myslicie co to moze byc? Dzieki z gory i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie. Dzis dzien jak codzien postanowilem przejechac sie swoja ZR-ką, odpalilem, wlączylem ssanie na maxa czyli 4 tys obr zeby sie rozgrzal zeby nie katowac na zimno i poszedlem wskoczyc w kurtke i garnek, nagle slysze jakis dziwny dzwiek wiec lece i patrze ze dostal dziwnie mocnych drgan i tak jakby od kolektorow , a moze chlodnicy oleju,a napewno z przodu silnika poszedl dym, myslalem ze to spaliny ,ale jednak nie bo zapach byl jakby przypalone jakies kable czy jakby zwarcie. Zgasilem szybko obejrzalem od gory do dolu i odpalam jeszcze raz i tym razem juz bez ssania i wszytsko dobrze bylo. Slyszalem ujakies stuki dziwne na biegu jalowym z prawej strony skrzyni biegow. Przerazilem sie tym dymem bo niewiem skad on sie wzial i z jakiej racji??? Wogole ma drgania silnia co sie przenosi sie na caly motocykl na kazdym biegu miedzy 4-5 tys obr. ,ale to bylo od poczatku jak tylko kupilem i mam nadzieje ze takie wibracje od silnika w pewnym zakresie obrotowym poprostu są. Jak myslicie co to moze byc? Dzieki z gory i pozdrawiam.

 

Sprawdź bezpieczniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no raczej plyn czy woda z czyszczenia to nie bo dawno juz nie mylem, ale motorek czesto w ogrodzie stoi pod chmurką to od deszczu moglo cos z elektryką sie stac? No jutro zerkne te bezpieczniki. I mam jeszcze pytanie , czy mozliwe zeby jeden gaznik delikatnie przeciekal ( bo wilgotno pod spodem) z powodu braku regulacji gaznikow??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mozliwe zeby w 8 letnim moto bylo to uszkodzone ?? ( przebieg 23 tys- sprawdzone i pewne) Jesli to te gumowe uszczelniacze to musze kupowac caly komplet czyli 4 ?? Drogi taki interes??

Edytowane przez bluecard88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz cokolwsiek kupowac, najpierw wytrzyj gazniki do sucha i zaobserwuj skad leci. Jak znajdziesz miejsce wowczas bedziesz wiedzial na 100% co i gdzie cieknie bo narazie to zgadujemy co moze byc przyczyna. Forum wszystkiego nie zalatwi, czasem trzeba zakasac rekawy i samemu pogrzebac przy moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz patrzylem i dokladnie saczy sie na laczeniu "tego plastiku" gaznikow z filtrem powietrza. Foto: http://img294.imageshack.us/img294/2977/dsc0677n.jpg Wyglada tak jakby kapal z tamtad cos w stulu oleju ( nie czuc benzyny) ale w tym miejscu olej?

 

Saczy sie na tej srubce ( zaznaczone na foto) http://a.imageshack.us/img834/5930/dsc0678.jpg

Panowie i jeszcze cos , mozliwe ze przecieka z tego powodu ze zawsze mam kranik na "ON" , nigy niezamykam. Ma cos to wspolnego z tym ?

Edytowane przez bluecard88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma to w uproszczeniu "wyziewy" ze skrzyni korbowej i sama w sobie jest rzeczą normalną. Przypuszczam rzecz prozaiczną - czyli przedostanie się paliwa do oleju.Wszak pisałeś że kranik masz cały czas w poz. ON.

Być może paliwo poprzez nieszczelny zaworek iglicowy w gaźniku dostało się do oleju i podniosło jego poziom.

Z autopsji wiem że to skutkuje dziwnym zachowanie silnika i wydobywaniem się dymu z wydechy.

Ja swego czasu podczas wymiany oleju w moim GPXie przesadziłem z ilością wlewanego oleju i miałem podobne objawy:silnik pracował dziwnie a z wszelkich możliwych szczelin w wydechu wydobywał się dym. Skończyło się na odessaniu strzykawką nadmiaru oleju z silnika i wszystko wróciło do normy.

Ale zastrzegam POTRAKTUJ MOJEGO POSTA JAKO PODPOWIEDŹ a nie jak diagnozę.

Na początku odkręć korek wlewu oleju i powąchaj czy nie czuć benzyny. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile zgadzam sie z mozliwoscia ciekniecia zaworka iglicowego o tyle pierwsza przyczyna jest uszkodzenie membrany kranika ( podcisnieniowy ) co zawsze zaskutkuje przelewaniem paliwa albo przez zaworek albo przez wezyk podcisnienia.

Do serwisu kolego bo nie czas cie teraz uczyc, jak powinienes jezdzic :)

Ten rodzaj kranika w pozycji ON jest zamkniety dopuki nie uruchomisz silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...