Skocz do zawartości

ETZ 250 - obliczanie ukladu wydechowego


Luk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc!

 

Jestem tu nowy wiec na wstepie witam serrrdecznie!

 

A teraz do rzeczy.

Poszukuje informacji na temat obliczania ukladow wydechowych do dwusuwow, chodzi o wyliczenie pojemnosci/wymiarow komory rozpreznej. Otoz sprawa wyglada tak: ostatnio wstawilem membrane do silnika w swojej Etce, sprzet jezdzi, roznica jest wyczuwalna ale tylko w zakresie niskich i srednich obrotow. Teraz nalezaloby zbudowac nowy uklad wydechowy, gdyz przy obecnym wydechu moto "zapycha sie" na wysokich obrotach. I tu prosba do Was. Jezeli ktos ma jakies doswiadczenia w dobieraniu ukladu wydechowego to bede wdzieczny za wszelkie porady i sugestie. Materialow troche na ten temat posiadam, poczawszy od artykulow w SM i opracowan z netu, jedyny problem w braku doswiadczenia w sprawie wydechow. To na razie tyle, zapraszam do dyskusji, moze cos konstruktywnego z tego wyniknie.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze....

Jeśli tak daleko zaingerowałeś w silnik to na twoim miejscu pokusiłbym się o zbudowanie tłumika, który miałby regulowaną przegrodę (prototyp na czas testów zrobić ze starego tłumika) i nie bawić się w obliczenia.

Pozdr....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz Kozik

Hej

Napisales ze wstawiles membrane. Masz w ETZ zawor membranowy miedzy gaznikiem i cylindrem ?? 8O Moglbys napisac ile cos takiego kosztuje, jakies detale. Kiedys chcialem zmajstrowac cos takiego ale mam zbyt male zaplecze narzedziowe. Napisz prosze co to jest ten zawor co masz.

Pozdro !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prototyp z przegroda bedzie najrozsadniejszy....informacje znajdziesz na http://www.mz-data.end.pl, zwruc uwage na MZ RACING PREPAR. membrana 8O moje mzenie! napisz cos wiecej-odczego ona jest, jak przerobiles cylinder? czytalem w tym MZ RACING ze wstawiaja od rd 350

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Odpowiadam po kolei:

 

1.Nad regulowana przegroda juz sie zastanawialem i najprawdopodobniej tak zrobie. Problem tylko w tym, ze takie komory robi sie z ze scianka odbijajaca na koncu, a ja potrzebuje to pozniej przerobic na ksztalt taki jaki maja komory w crossowkach (to ze wzgledu na konstrukcje mojego moto), czyli zwezajacy sie na koncu (tzw. konfuzor) i dalej rurka prowadzaca do tlumika. I tu nasuwa sie pytanie: dobiore doswiadczalnie taka komore z przegroda i co dalej? obliczyc jej pojemnosc i zbudowac na tej podstawie nowa komore ze stozkiem na koncu? jak dobrac kat tego stozka? itd.

 

2.Membrane mam wstawiona nie pomiedzy gaznikiem i cylindrem, tylko w skrzyni korbowej. Mieszanka jest zasysana bezposrednio do skrzyni korbowej, okno ssace w cylindrze jest zaslepione.

Zawor membranowy mam bodajze od Aprilii 250, 6-plytkowy. Membrana wspolpracuje z gaznikiem Dell'Orto 36mm z plaska przepustnica. Wiecej szczegolow zapodam pozniej i moge ewentualnie udostepnic fotki tego wynalazku jakby ktos chcial.

 

3.Cos ta stronka nie chce dzialac :D , a szkoda. O membranie od RD350 tez czytalem, i o tlokach od suzuki TS i RM (przy okazji: ma ktos moze na sprzedaz tlok od RM250? ;) ), ale na razie bawie sie z wydechem, jak dorwe tlok to bede kombinowal dalej.

 

pozdr.

Luk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie foty, jak bede mial wene to postaram sie opisac po kolei co i jak. Przerobka jest jeszcze w fazie prototypowej, a od jutra zaczynam walczyc z wydechem, zobaczymy co z tego wyjdzie. A'propos kosztow, to sprowadzaja sie glownie do zakupu membrany i gaznika (ok. 200 zl) (od biedy mozna zostawic oryginalny gaznik) oraz kosztu spawania karterow (50 zeta). Poki co troche zdjec silnika lezy na moim FTP: ftp://mz:[email protected] Udalo mi sie w koncu odpalic stronki, ktore poleciliscie ale niesety nic nowego nie wniosly, wiec pytania w sprawie ukladu wydechowego sa nadal aktualne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde! a jkby pogadac z jakimis specami? tylko wiekrzosc to zgredy i nawet jak wiedza to niepowiedza...

 

Problem w tym' date=' ze nie znam zadnych specow, wiec trzeba experymentowac samemu. I tu zaczynaja sie schody, bo kombinowac mozna i przerabiac uklad wydechowy, tylko ze bez hamowni ani rusz. Moze znacie adresy jakichs hamowni podwoziowych w okolicach Olsztyna albo 3city?

 

Jakby ktos mial aktualnie rozebrany oryginalny tlumik od etki 250/1 i moglby pomierzyc: srednice wewnetrzna kolanka, srednice czesci walcowej za dyfuzorem, dlugosc dyfuzora, i odleglosc od konca dyfuzora do przegrody tlumika, srednice rurki pomiedzy komora rozprezna a tlumikiem; to bylbym bardzo dzwieczny. Albo siakis link do stronki z wymiarami. Sam nie dysponuje fabrycznym tlumikiem, a potrzebuje tych wymiarow do porownania z tym co mam u siebie. ZTCP to tlumik w 251 byl o iles tam krotszy niz 250, ale tez nie wiem o ile.

 

luk mozesz zapodac fotki samego moto-chetnie pooglondam!

 

Foty zarzuce na eFTePa jutro wieczorem albo we wtorek rano jak zajade do akademola. Na razie jedno zdjecie wynalazku wrzucilem do albumu: http://forum.motocyklistow.pl/album_cat.php?cat_id=2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...