Skocz do zawartości

Remont silnika Aprilia AF1 50 Futura


Kogni
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może zapłon jest przestawiony??Pociesze cie tylko że też kiedys miałem RS 50 i miała wymienione wszystko:sportowy moduł,tłumik arrowa, wiekszy gaznik a i tak jechała 65 km/h w koncu sprzedałem to bo juz nie miałem siły.Miałem kontakt z nastepnym włascicielem i tez sie z tym nie uporał.Miałem w niej silnik minarelli AM5 :/

Edytowane przez nowytzrdt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś włożyłem nowy filtr powietrz,wymieniłem dyszę na oryginalną z tego gaźnika i wyciągnąłem taką podkładkę pod nią , bo inaczej kapało paliwo z gaźnika(nie domykało się dobrze).Moto nie odpalił na starter,nawet jak wlałem do cylindra paliwo.Odpalił na pycha.Wystarczy,że raz odpali na pycha i pali na starter.Na luzie wkręca się na obroty (W KOŃCU!).Ale nie da się wyregulować gaźnika,śrubka od niskich obrotów w ogóle nie działa,czy kręcę w lewo czy prawo nie ma żadnej reakcji i moto gaśnie.Śrubka nie wkręca się do końca,wziąłem obcęgi i obróciłem nią na siłę o pół obrotu,ale to nic nie dało.Ta śruvka od powietrza chyba też nic nie daje,bo kręce nią,a nie ma różnicy jak wchodzi na obroty.Moto przejechał jakieś 50 ,metrów,powoli zbił z obrotów ,zgasł i już nie odpala...

Zobaczcie na foto,czy ten wężyk wskazany strzałką powinien wisieć w powietrzu i nie być nigdzie podłączony ?

http://img210.imageshack.us/img210/8052/dsc00050cp.jpg

Tu zdjęcia świecy po kilku minutach silnika na chodzie,dymienie z rury i zdjęcie gaźnika z innej strony.

http://img841.imageshack.us/gal.php?g=dsc00063i.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem jak zrobić to zdjęcie świecy,myślałem , że chodzi o gwint :D Jak zrobię nowe to wrzuce

 

A może po prostu wiecie kto by chciał kupić taki złom ? I naprawić go,albo spróbować naprawić ? Części jest trochę nowych...

.a wiec tak:

Cylinder nowy,tlok,pierscienie za 400zl aluminiowy TEC'a

Gaźnik dellorto 21mm za 150zł

Kruciec 50zl

Naped kompletny 200zł

Zawór membranowy TEC Racing 78 zł

Uszczelniacze zawieszenia + wymiana 120zł

sportowa świeca B8EG 24zł

Linka sprzęgła 50zł

Wałek zmiany biegów 60zł

kompletny wydech od TZR z 2005 roku

Klin magneta - grosze

Filtr powietrza stożkowy,gąbkowy 37zł

Naklejki też kupiłem,nowe manetki i pewnie jakieś inne pierdoły,ale już nie pamiętam,rachunki powinienem mieć na wsyzskto,muszę tylko poszukać,nie mam już sił do tego moto,nie mam mechanika żadnegpo tutaj,po prostu trageia

ogolnie w naprawe wlozylem jakies 2kafle

OC ma do lipca 2011

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem jak zrobić to zdjęcie świecy,myślałem , że chodzi o gwint :D Jak zrobię nowe to wrzuce

 

A może po prostu wiecie kto by chciał kupić taki złom ? I naprawić go,albo spróbować naprawić ? Części jest trochę nowych...

.a wiec tak:

Cylinder nowy,tlok,pierscienie za 400zl aluminiowy TEC'a

Gaźnik dellorto 21mm za 150zł

Kruciec 50zl

Naped kompletny 200zł

Zawór membranowy TEC Racing 78 zł

Uszczelniacze zawieszenia + wymiana 120zł

sportowa świeca B8EG 24zł

Linka sprzęgła 50zł

Wałek zmiany biegów 60zł

kompletny wydech od TZR z 2005 roku

Klin magneta - grosze

Filtr powietrza stożkowy,gąbkowy 37zł

Naklejki też kupiłem,nowe manetki i pewnie jakieś inne pierdoły,ale już nie pamiętam,rachunki powinienem mieć na wsyzskto,muszę tylko poszukać,nie mam już sił do tego moto,nie mam mechanika żadnegpo tutaj,po prostu trageia

ogolnie w naprawe wlozylem jakies 2kafle

OC ma do lipca 2011

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A więc kupiłem gaźnik Dellorto 14mm. Ma rozwalone ssanie ale to mi zbędne,był tani , a chciałem sprawdzić czy coś da...A więc odpala jedynie na pych i równie ciężko go wyregulować,wkręciłem śrubkę od obrotów na maxa i ledwo je trzyma,czasem gaśnie.Na luzie wkręca na obroty,lecz gdy wkręce wysoko to strasznie wolno spadają,trzyma je kilka sekund i dopiero opuszcza.Gdy jadę w dół moto wpierw muli na jedynce,potem dostaje kopa i wkręca,niestety na 2 i 3 toczy się)w dół!).Pod górę jak wracałem (to nie góra,tylko ulica o lekkim poziomie w górę),moto ledwo się toczył na 1,jakieś 10km/h i bardzo szybko się grzał,po ok 200 metrach już miał 80stopni Na 2 i 3 w ogóle nie jechał...gaźnik nie ma regulacji powietrza,ma ponoć "automatyczną" (tyle wyczytałem na necie)

 

I co Wy na to ? Bo ja ma już go dość Tyle kasy,czasu i nic,zero postępu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam moto z silnikiem am5 znam go praktycznie na pamiec moze Ci jakos pomoge

wiec tak jaki kolor ma swieca jezeli jest czarna zbyt bogata mieszanka , prawidlowo ma byc kawa z mlekiem takie jak nescafe 3w1, najbardziej to podejrzewam zle ustawiony zaplon http://www.bikepics.com/pictures/1772886/ tak powinien byc ustawiony gaznik 21 jaki wczesniej kupiles to powienien miec dysze 80 jak do 50 cc ew zabek na iglicy daj na srodek , a co do swiecy to powinna miec 0.6-0.7 mm przerwy, jak wszystko bedzie tak jak napisalem to musi palic gdyby bylo inaczej to sprawdz przy wykreconej swiecy czy wal sie lekko obraca krecac magnetem (podczas zlego skladania silnika na zimno lozyska nie do konca sa osadzone w gniazdach i stawiaja opor )no i zobacz szczelnosc uszczelniaczy na wale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik z tego co widzę to chyba dellorto 14 12, czy tak? Może dostawać lewe powietrze przez taki gaźnik, bo mają one słabe mocowania, z których lubią się robić jajka. Wszystko wskazuje na zły skład mieszanki. Dysza jaka jest w tym gaźniku? Membrana w jakim stanie?

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z daleko śmierdzi mi to lewym powietrzem :icon_rolleyes: Na początek zrób coś z tym wiszącym przewodem bo na 100% prosnet leci tamtędy lewe powietrze (domyślnie jest to wężyk od dozownika oleju). Zmień mieszankę paliwa na 1:50 bo to jest MAX ! jaki można mieszać. To jest 100ml oleju na każde 5Litrów benzyny Pb95. Jak już uszczelnisz ten wężyk to złap się za dezodorant i psikaj wzdłuż całego układu dolotowego, jak się zdławi albo wejdzie na obroty to znalazłeś źródło lewego powietrza.

 

Jeśli nic nie znajdziesz to uszczelniacz wału po stronie magneta, a jak przy tym ubywa oleju w skrzyni biegów to po stronie sprzęgła. Koszt ok 20-40zł

 

I na litość boską nie kręć niczym na siłę. Jak coś ma być kręcone śrubokrętem to tak ma być. Wkręć śrubkę od powietrza w opór (tylko nie na pałe jak do tej pory) i zostaw. Potem do tego wrócisz.

Powiedzmy, że masz dobry poziom paliwa to ustaw iglicę na środek.

 

Zrób coś z tą linką gazu, patent aż gryzie w oczy. Jak to ma dobrze działać w takiej formie :icon_rolleyes:

 

Zmajstruj też sobie byle jaką świecę zapłonową wyglądającą IDENTYCZNIE jak Twoja, firma nie ważna byle ciepłota była 8 albo 9 i odstęp elektrod jak pisano wyżej ( 0,6mm jak dobrze pamiętam) i na niej testuj moto jeśli jest sprawna bo tą sportową zaraz zabijesz eksperymentami.

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...