Skocz do zawartości

Pomocy z wyborem enduro


Gość Michał VX800
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Michał VX800

Masz racje troche przesadziłem.

Czytam dużo o moto i dane katalogowe znam na pamięć.

Chodzi mi raczej o te różnice w klasie między XT,DR,KLR,XL,XR. I tak samo w Pegaso,F650,Dominator,Transalp,DR RSE. Oczywiście nie pytam o masy,moc itp bo to znam. Chodzi mi raczej o predyspozycje do różnych warunków jazdy stwierdzone przez urzytkowników. A i nie moge jako teoretyk w tej dziedzinie moto zgodzic sie z tobą co do spalania bo w katalogach różnice wynoszą po 2l na setke.

Z Afryką troche przesadziłem, na to mi nie wystarczy. A co do 3ech XL to nikt nie powiedział że nie wydam 6tys zamiast 14. Chciałem tylko ustalić górną granicę.

 

Więc jeżeli wiesz coś o XL 600 LM lub RM to prosze o rozpoczęcie nadawania informacji :D

Będe zobowiązany za cenne uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie.......no właśnie W katalogach nie ma wielu rzeczy o tych mniej ciekawych wytwórcy niestety nie piszą. Np. pewnie znasz Suzuki DR800Big gdzie tam w katalogu jest napisane że przy max na szosie pali 10-12l/100km?

Napisz w punktach jakie tematy interesują Ciebie jeśli chodzi o XL 600LM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie.......no właśnie W katalogach nie ma wielu rzeczy o tych mniej ciekawych wytwórcy niestety nie piszą. Np. pewnie znasz Suzuki DR800Big gdzie tam w katalogu jest napisane że przy max na szosie pali 10-12l/100km?

Napisz w punktach jakie tematy interesują Ciebie jeśli chodzi o XL 600LM

 

Kazmir przesadzasz z Bigiem - przy maxymalnej góra 9-10 :D

 

No kilka słów o Bigu - ze wszystkich turystycznych enduro chyba najbardziej enduro - co przez to rozumiem: Dr 650, czy XL 600 są na pewno lepsze w terenie (chociażby dlatego ze mniej ważą) natomiast nie zapewniają takiego komfortu jazdy i takiego prowadzenia na szosie jak DR Big - po zmianie przełożenia spokojnie w trasie jadę 130-140 i nie ma przy tym żadnych problemów z prowadzeniem, wężykować zaczyna powyżej 150 a i tak myśle że to kwestia b. bojowych opon enduro a nie zawieszenia, poza tym fenomenalnie kładzie sie w zakrętach i mimo masy (220 kg zatankowany) nie ma problemów z przerzucaniem z zakretu w zakręt, jest wystarczająco niski żebym przy wzroscie 176 cm dosięgał nogami do ziemi (obiema :D ), poza tym ma duże dopuszczalne obciążenie tzn ponad 200 kG czyli spokojnie 2 osoby + bagaz. Zużycie paliwa wynosi przy mojej jezdzie 50% miasto (agresywna jazda) 50% katowicka 120-140 -7l/100 co przy zbiorniku 24 l daje zasięg 300 km bez problemu.

Jeszcze jakieś wady - ciężar !!! zwłaszcza w czasie wolnej jazdy, bak do którego nie pasują żadne torby, silnik wymagający specyficznej jazdy- nie da rady spokojnie albo gaz albo hamulec uspokaja sie dopiero pow 90 km/godz,

Aha zaleta jest niesamowicie wygodne siodło mieszczące spokojnie 3 osoby :) i super fabryczny bagażnik o duzej wytrzymałości.

 

Mimo tych wszystkich zalet stwierdzam że mnie enduro nie bawi i i tak go sprzedaje i szukam jakiegoś nakeda z silnikiem R4 :D:D;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem, że jak dołożę 2litry więcej to się odezwiesz :D :D :)

 

Co jeszcze dodałbym od siebie do Big’a

na minus:

Awaryjny napinacz łańcucha rozrządu (dla kolegi Michała dodam, że jest też drugi łańcuch w silniku napędzający dwa wałki wyrównoważające, który też wymaga okresowej regulacji)

Bardzo drogie oryginalne części

 

na plus:

Komfortowe zawieszenie do jazdy po kiepskich drogach

Spory moment obrotowy

Bardzo trwały silnik, który zniesie ostre katowanie pod warunkiem fachowej opieki serwisowej

 

Moim zdaniem jest to sprzęt dla twardziela (nie każdy go podniesie po glebie na piachu jeszcze go czuje w krzyżu) ze wskazaniem na turystykę szosowo - lekko terenową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja użytkuje KLR 650 2000r. Przejechalem nim coprawda jak narazie zaledwie 700km.Moje zdanie to jak na jazde solo moto moze byc, predkosc 120km/h mozna bez problemu utrzymywac, max jaki osiagnalem to 160km/h ale nie mialo to juz wiele wspolnego z przyjemnoscia. Troche za mieki przedni widelec :? , ale do zniesienia. Maksymalna ładownosc to 170kg. Spalanie przy ostrej jezdzie miejskiej i ternowej to 6 litrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał VX800

Biore pod uwage każde enduro, Tenere i Super Tenere też więc jak o nich coś wiecie to piszcie.

Właśnie o to mi chodzi co piszecie. Dużo mi powiedzieliście o dr big ale jego raczej nie licze ze względu na tą "specyficzną" jazdę na tym silniku, jak sami napisaliście. Jestem wysoki ale chudy więc nie chciałbym sprzęta który ma środek ciężkości wyżej niż mój i jeszcze by ważył tyle samo czyli ok 240kg.

 

Co do XL:

jak z częściami które sie zurzywają :łańcuch i łańcuszek, napinacz, zębatki, co z gniazdami zaworowymi, uszczelkami, i całym tym cholerstwem co sie zużywa i może sprawić kłopot - czy da sie kupić coś do niej na giełdach (nie jest to maszyna nowa a skończyli jej produkcje już doś dawno)

 

jak wychodzi spalanie na mieście, w terenie, na trasie.

 

co z regulacją bo o ile sie nie myle to ma gaźnik wspomagający

 

jak oceniasz to pompowane zawieszenie - czy zawory i uszczelniacze trzymają i czy jest to dobry patent

 

Dzięki jodo za info - do tego motocykla mam sentyment - w końcu chłopaki z polski na nich pojechali do indii i im to całkiem nieźle wyszło. Szkoda tylko że mało nim przejechałes i jest młody bo chyba na takie coś to mi kasy braknie (czy wiesz coś o maszynach urzywanych - co siada i z czym są problemy?)

 

Nie zabardzo chce sie pchać w wielogaźnikowe sprzęty bo ich tak łatwo w podróży nie ustawie(jakby co, odpukać)

 

 

Pytam też bo oczytałem sie (niestety tylko w ten sposób mam dostęp do info), że hondy i jamachy są super a kawachy i suzy to szmelc który sie zaraz zepsuje - jak to oceniacie, czy rzeczywiście dr czy klr wysiada w stosunku do xl, xr czy xt. Co sądzicie o tej klasie enduro - jest to dobry sprzęt w podróż i b.lekki teren?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał VX800

Podaje wam moto za którym szaleje - KTM 640 Adventure (a tegoroczny model jest po prostu cudowny).

Jeśli wiecie co mogło by być bardzo podobne (nie wizualnie oczywiście) to dajcie znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo mi powiedzieliście o dr big ale jego raczej nie licze ze względu na tą "specyficzną" jazdę na tym silniku, jak sami napisaliście.

 

Tak to fakt że silnik ten jest dość specyficzny w obsłudze, na temat tego motocykle jest dużo w kwietniowym "Świecie Motocykli", a moge troche powiedzieć o Yamaszcze Super Teńere750, ponieważ ma go mój kolega, jest to motocykl praktynie niezawodny oraz idealnie nadający się po przejażdzkach zarówno na szosie jak i na polnych oraz leśnych drogach,średnio pali koło 5,5-7litrów,jedynym mankamentem może być to że jest dość wysoki i ciężki raczej nie nadaje się jako motocykl na początek, egzemplaż mojego kolegi zawija coś ponad 160km/h co nie sprawia wielkiego wysiłkowi motocyklu.Ale nie można też przesadzać ze zbytnim "katowaniem" motocykla, gdyż zębatki są dość kruche.

Tyle wiem na temat Super Teńery (my z kumplami mówimy Peńery :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie można też przesadzać ze zbytnim "katowaniem" motocykla, gdyż zębatki są dość kruche.  

Tyle wiem na temat Super Teńery

 

Wiesz, zebatki zawsze mogą nie być seryjne przy uzywanym motocyklu.Jeżeli to miałęś na myśli.

Bo jeżeli chodziło Ci o te zebatki u twojego kolegi, to w kazdym innym mogą być inne i innego producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze...

 

[glow=red:2cb28ae066]Honda XL600 LM / RM [/glow:2cb28ae066]

 

Części są dostępne bez żadnych problemów (sam kupowałem ostatnio w Salonie Boldor) nawet najmniejsze pierdoły

Cena tych części póki co jest atrakcyjna ze względu na sprowadzanie ich od Wuja Sama, a dolar stoi nisko

Tłok(oryg.) coś koło 300 zeta tłok do Biga (oryg.) coś około 1200 może teraz mniej (Marlow pewnie wie)

Na moto-bazarach powiem krótko bardzo skąpo prędzej u ludzi w ogłoszeniach.

Trwałość i prostota silnika jest zadawalająca. Jak to mówią Honda to Honda i coś w tym jest.

Bardzo czułą sprawą jest głowica tego moto. Jeśli dopuści się do jazdy bez oleju lub nieterminowej wymiany to diabli biorą krzywki wałka rozrządu i środkowe łożyskowanie(ślizgowe) ważna oryginalna uszczelka pod pokrywą zaworów!! Regulacja zaworów tradycyjna.

Świetnie i bezproblemowo rozwiązany napinacz łańcucha rozrządu.

Bardzo oszczędny silnik ze względu na radialne rozstawienie zaworów w komorze spalania głowicy

(4 ventile RFVC Technik - patent Hondy) spalanie do 6l/100km

Gaźniki proste mechaniczne (natychmiastowa odpowiedź na gaz w przeciwieństwie do membranowych i to jest piękne w tym motorku) Jeden gaźnik jest z regulacją wolnych obr drugi nie ma - prosta regulacja jak w WSK

Pompowane zawieszenie to raczej gadżet. Jak jest wszystko w dobrym stanie to ciśnienie trzyma

Zalety dodatkowe moim zdaniem to kopka i rozrusznik (wyobrażasz sobie odpalenie Big’a bez rozrusznika elektr?? ) Duży zbiornik paliwa 28l do turystyki super Do jazdy w terenie można pokusić się o zakup zbiornika i kanapy od XL 600 R 12l jako dodatkowe zamienne wyposażenie.

Bezdętkowe opony (wzmocniony kord ale i cena chyba wyższa)

Może starczy bo okaże się, że to najlepszy sprzęt na świecie ;)

Pozdr...

Jeszcze przypomniało mi się o łańcuchu mam X-oring’owy D.I.D i do singli takich pojemności ze względu na brutalny charakter silnika inne gorsze łańcuchy nadmiernie się rozciągają Ten trzyma się dzielnie. Nie pamiętam oznaczenia, ale wg. tabeli zastosowanie do mocy 50 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jeszcze dorzuce o hondzie dominator - ktos tu kiedys zamiescil tabelke z porownaniem wykresow momentu popularnych endurakow, i domi wykasza wszystkie single w zakresie wolnych i srednich obrotow.

 

gdybym nie mial dominatora, to kupilbym sobie starego xtciaka i wyremontowal gruntownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał nie napisał co na tym enduro chce robić. Ja mam XT600e. Dojade nią do pracy i poćwiczę (lekko) w terenie. Na dalekie wyprawy trzeba by zmienić przełożenia i dołożyć szybkę. Ogólnie moto nie do zajechania i mieści się w przedziale cenowym Michała rocznik 99 można znaleźć za 13.000. Nie da się mieć moto do wszystkiego, ale przy XT i paru kompromisach można być usatysfakcjonowanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał VX800

Moto ma być do miasta, na łąkę, leśną ścieżkę, szutrowe drogi, dalekie wyprawy po asfaltach-ok 4000km.

Nie bede na tym skakać ani uprawiać hard enduro, jeżdże na trasie w granicach 110km/h z bagażem i pasażerką.

Mam do ciebie pytanie, ile ona pali jak sie wściekasz a ile gdy jedziesz bardzo ekonomicznie?

Czy pierwsze modele z rozrusznikiem elekrtycznym, coś chyba kolo 95, do dobry motocykl urzywany lub nawet do remontu czy raczej sie tego nie czepiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...