fakir_ Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Witajcie, zastanawiam się nad zmianą tylnej lampy na diodową. Fabrycznie mam jedną żarówkę, chciałbym zamiast żarówki zamontować panel z diodami - który wykonam sam. Cały panel będzie zamontowany pod czerwonym kloszem, w miejscu gdzie jest lustro. Głównym celem jest poprawa widoczności, ponieważ fabryczne rozwiązanie nie zbyt dobrze się spisuje - w słoneczny dzień ciężko odróżnić czy wciśnięty jest hamulec czy nie. Chciałbym się dowiedzieć jakie mogą być konsekwencje takiej własnoręcznej przeróbki w przypadku wypadku np. najechania na tył motocykla przez inne auto. Czy mogą uznać że lampa nie miała stosownych homologacji, lub też atestu i uznać winowajcą wypadku mnie? jak ma się prawo do takich ingerencji w oświetlenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Mam tak zrobiona lampę już kilka lat i jakoś nie zastanawiam się nad tym.Moja lampa dopiero teraz jest widoczna a stop zabija. A prawnie zapewne byś poległ...ale ktoś musiałby by udowodnić, że to właśnie owa lampa była powodem. A co do zrobienia modułu led...nie miałem ochoty lutować takiej ilości ledów i wykorzystałem dwa paski stopu do auta.W moim przypadku po przecięciu na pół, oczywiście zgodnie z regułami, idealnie wpasowały sie w lampę. wiesz jak rozwiązać kwestię dwustopniowego świecenia? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigboykr Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 (edytowane) Z konsekwencji to mniej więcej tak: - nadgorliwy policmajster może zabrać DR za brak homologacji (żarówki, częśc z nich, ją mają); - w przypadku wypadku/kolizji - patrz punkt wyżej. Za samo posiadanie takiej lampy nie stwierdzą ZAWSZE, że jesteś winny. Może być współudział (przyczynienie się do spowodowania kolizji/wypadku) ale, jesli te diody zrobione będą z sensem, musieliby udowodnić, że tak było. Co innego, kiedy dioda będzie jedna (zero światła) albo zrobisz sobie dyskoteke :) Edytowane 21 Lipca 2010 przez bigboykr Cytuj http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Problem to może być z ubezpieczeniem jak odkryją przeróbkę. Znam przypadek ze za zamontowane xenony był problem ze ściągnięciem ubezpieczenia. Kwestia tylko czy homologacja ma tu jakiekolwiek znaczenie...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigboykr Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Są tu lepsi specjaliści od ubezpieczeń niż ja. Wydaje mi się jednak, że o ile Policja/Sąd nie ustanowi delikwenta współwinnym to ubezpieczyciel może się cmoknąć. Ale niech się wypowie ktoś, kto siedzi w ubezpieczeniach. Cytuj http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 21 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 (edytowane) Do lampy chcę użyć diod w segmentach po trzy więc będzie to np 5 rzędów z czego środkowy będą pozycyjne a reszta stop. Co do samego podłączenia żeby były dwa obwody to niema problemu, :icon_razz: lutownica, cyna, kalafonia nie są mi obce :biggrin: tylko pytanie w razie "W" żeby nie było przypału Edytowane 21 Lipca 2010 przez Szynka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Do lampy chcę użyć diod w segmentach po trzy więc będzie to np 5 rzędów z czego środkowy będą pozycyjne a reszta stop. Co do samego podłączenia żeby były dwa obwody to niema problemu, :icon_razz: lutownica, cyna, kalafonia nie są mi obce :biggrin: tylko pytanie w razie "W" żeby nie było przypału No to Ci podpowiem :icon_mrgreen: Twój sposób sprawi, że będziesz włączał dodatkowe diody o tym samym stopniu świecenia. U mnie świecą cały czas wszystkie diody z tymże na pozycji słabiej dzięki opornikowi regulowanemu w obwodzie pozycji.Za opornikiem podłączony jest stop.Opornik mój ma 33 omy i nie powiem ile ma wat ale 5 musi mieć przynajmniej bo pracuje cały czas.Dzięki regulacji możesz ustawic sobie stopień świecenia pozycji. A na kloszu nadal jest homologacja :icon_razz: Dużo lepszy efekt. Poz: KLIK Stop: KLIK Foty może nie do końca oddają efekt ale naprawdę warto tak to zrobić. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 22 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 A na kloszu nadal jest homologacja icon_razz.gif znaczy że lepszy będzie sposób ten co opisujesz od mojego w przypadku dochodzenia winy wypadku? tu sa foty jak to jest wykonane http://raffo.pl/moto/STOP-plytka00.jpg http://raffo.pl/moto/STOP-plytka01.jpg http://raffo.pl/moto/STOP-plytka02.jpg http://raffo.pl/moto/STOP-pozycja.jpg http://raffo.pl/moto/STOP-STOP.jpg http://raffo.pl/moto/STOP-pozycja_bez_klosza.jpg http://raffo.pl/moto/STOP-STOP_bez_klosza.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 (edytowane) Co do wypadku to nic nie insynuowałem :wink: Ja zrobiłem na czerwonych i w sumie nie takich mocnych. Fakt, że u Ciebie pozycja jest mocna bo to białe, mocne diody. Tutaj to tylko bym dywagował nad wypełnieniem lampy światłem pozycji :icon_mrgreen: Ekstra to zrobiłeś. Edytowane 22 Lipca 2010 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 22 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Ekstra to zrobiłeś. dzięki dzięki :D to nie ja, tylko inny user z forum XJ, co prawda identyczne moto jak moje :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Szynka, przede wszystkim homologacja. Podobno tacy nagorliwcy kręcą się po Szczecinku. Jak trafisz na kogoś kto ogrania temat w stacji kontroli to... Sam wiesz. Twoje ryzyko... A co do pomysłu, fajny, bardzo ładnie wykonany :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 22 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 na dniach zabieram się za zrobienie lampy, w sumie to o wiele lepiej rozpoznać zapalony "STOP" ale niestety mamy takie prawo :banghead: dzięki za odpowiedzi. pozdro :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 A nie bezpieczniej zostawić żarówkę w środku a w wolnym miejscu pod kloszem możliwe nie zasłaniając odbłyśnika umieścić jednolite (których luty nie padną od wibracji) listwy led? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.